Not: Süreç yazımı uzun olduğu için kısaltmalar kullanılmış ve yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine yeterince dikkat edilmemiştir. Kullanıcıların bizi bu konuda mazur görmelerini istirham ederiz.
KARE KAVRAMI ÖĞRETİM
PLANI
Ortam:
Derse Hazırlık:
Teneffüs bitiş zili çalmadan önce
tüm öğrencilerin su ve tuvalet ihtiyaçları giderilir. Ortamdaki dikkat dağıtıcı
uyaranları derse başlamadan önce kaldırırım. Sınıfın ışıklarını açarım ve bir
müddet sınıfı havalandırırım.Ayrıca dolapların kapaklarının kapalı olmasına
dikkat ederim.Kullanacağım araçları ve ödül kutusunu gözükmeyecek şekilde
masanın arkasına bir sandalyenin üzerine koyarım.Öğrencileri yarım ay şeklinde
oturturum.Öğretimin kesintiye uğramaması için sınıf kapısına ‘DERS ANLATIM
VARDIR/ 9.30-11.00 arası’ yazısını
asarım ve gerekiyorsa sınıf kapısını kilitlerim.
Giriş:
’Evet çocuklar bugünkü dersimizde
geometrik sekilerden daireyi öğreneceğiz. Öncelikle dersimiz boyunca uymanızı
istediğim bazı kurallar var.Eğer dersimiz boyunca bu kurallara uyarsanız
yıldızlar kazanacaksınız’ derim ve kural tablosunu elime alarak ‘ders boyunca
sessiz bir şekilde parmak kaldırarak söz isterseniz 1 yıldız
kazanacaksınız.Kollarınız bağlı sırtınız sandalyeye yaslı ayaklarınız yerde
olacak şekilde oturursanız 1 yıldız kazanacaksınız.Arkadaşınız konuşurken
sessiz bir şekilde dinlerseniz 1 yıldız kazanacaksınız.Ağzınız kapalı dikkatli
bir şekilde beni dinlerseniz 1 yıldız kazanacaksınız’ derken her öğrenciye tek
tek tablodan kuralları gösteririm ve tabloyu bırakırken aynı zamanda ‘ben bak
dediğimde bakarsanız 1 yıldız kazanacaksınız.göster dediğimde gösterirseniz 1
yıldız kazanacaksınız.söyle dediğimde söylerseniz 1 yıldız kazanacaksınız.dinle
dediğimde dinlerseniz 1 yıldız kazanacaksınız.’ diyerek derste uymaları gereken
kuralların hepsini öğrencilere söylerim.’Bakın sevim öğretmeniniz de sizin
kazandığınız yıldızları yıldız tablomuza yazacak’ derken yıldız tablosunu
öğrencilerin gözleri hizasında gezdiririm.<Tam 15 yıldızınız olduğunda yakanıza
bu renkli kurdelelerden takacağım.> derken kurdeleleri avucumun içinde her
öğrenciye gösteririm.’’siz bu renkli kurdelelerden kazandıktan sonra sevim
öğretmeniniz yıldızlarınızı silecek ama siz dersimiz boyunca yıldız kazanmaya
devam edeceksiniz.Dersimizin sonunda kazandığınız yıldızları tekrar sayacağız.Bakalım
kazandığınız yıldızlarla başka neler kazanabiliyormuşsunuz’’ derken ödül
tablosunu alırım.< Eğer dersimizin sonunda 5 yıldız topladıysanız çubuk
kraker kazanacaksınız,7 yıldız topladıysanız bonbon kazanacaksınız,10 yıldız
topladıysanız bisküvi kazanacaksınız,13 yıldız topladıysanız hobby
kazanacaksınız,15 yıldız topladıysanız bu bezle masa silebileceksiniz,18 yıldız
topladıysanız teneffüse 2 dk. erken çıkabileceksiniz,22 yıldız topladıysanız
yemekhaneye giderken peçeteyi taşıyabileceksiniz,25 yıldız topladıysanız sınıf
başkanı olup arkadaşlarınızı kontrol edebileceksiniz,27 yıldız topladıysanız
wolkmanle şarkı dinleyebileceksiniz,30 yıldız topladıysanız yemek almaya giderken
bana ve metin öğretmeninize yardım edebileceksiniz. Eğer 35 yıldız
topladıysanız kantinde oralet içebileceksiniz> diyerek ödülleri de
öğrencilere söylerim ve tabloyu yerine asarım.’’ Bakalım kim daha çok yıldız
kazanacak,çok merak ediyorum.’’ Derim ve ders sırasında kullanacağım araçları
çıkarırım. < Bakın çocuklar bunlarda dersimiz boyunca kullanacağımız
araçlarımız.aferin size ne kadar güzel inceliyorsunuz.,S,H,G,E A araçlarımızı
çok güzel inceledikleri için 1’er yıldız kazandılar> diyerek her öğrenciye
tek tek araçları gösteririm.Ardından araçları toplarım.
ÖĞRETİM SÜRECİ
Ö.A1)A,S,G,H dört farklı şekilde aynı tipte her bir şekilden birer
tane geo. şekil arasından ‘kare olanı göster’ den.de 4 kez den 3’ünde kare
olanı gösterir.(HASAN +)
Öğretim Materyalleri Değerlendirme
materyalleri
a)Kare-daire-üçgen-dikdörtgen(7cm) a)Daire-kare-üçgen-dikdörtgen(3cm)
b)Üçgen-dikdörtgen-daire-kare(3cm) b)Dikdörtgen-daire-kare-üçgen(9cm)
c)Daire-kare-dikdörtgen-üçgen(9cm) c)Kare-dikdörtgen-üçgen-daire(5cm)
d)Dikdörtgen-kare-üçgen-daire(5cm) d)Üçgen-kare-daire-dikdörtgen(9cm)
SUNU
1. araç
setini(kare-daire)çıkarırım.Her iki şekli de elime alırım.
Daire’yi her öğrenciye ‘buna bak.bu hangi
şekil’ diyerek inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden
götürmesini sağlayarak inceletirim.Öğrencileri A,S,G,H ve E şekli çok güzel
incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.
Daha sonra olumsuz örneği yani kareyi’yi öne çıkarıp teker teker
öğr’lerin göz hizasında tutarak,’’buna bak bu hangi şekil ?’’ diyerek her
öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürmesini sağlayarak inceletirim. Öğrencileri
A,S,G,H ve E şekli çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek
pekiştiririm.Bakmayan öğrenci olursa çenesinden tutarak şekle bakmasını
sağlarım.Baktığı anda ‘harikasın,ne kadar güzel baktın.’ diyerek pekiştiririm.Bu
arada sessizce sandalyesinde oturan öğrencilerin isimlerini sayarak bu
davranışlarını betimleyerek pekiştiririm ve 1’er yıldız veririm.
Sonrasında olumlu
örneği ço’ların göz hizasında tutarak teker teker her çocuğa ‘bu DAİRE’ diyerek
sunum yaparım.Tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek Beni sessiz bir
şekilde dinlediğiniz için A,S,G,H ve E 1 yıldız kazandınız’ derim.
KARE şeklini
öne çıkarıp teker teker öğr’lerin göz hizasında tutarak ‘bu daire değil’
diyerek sunarım.Ardından tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek ‘…., beni sessiz bir şekilde dinlediğiniz için 1
yıldız kazandınız ayrıca aracımızı dikkatli bir şekilde incelediğiniz için 1’er
yıldız daha kazandınız’ derim.’’Ne kadar güzel elleriniz dizlerinizde size soru
sormamı bekliyorsunuz,harikasınız’’ derim ve ellerini dizlerinin üzerine
götürüp beklemeye başlayan öğrencilerin tek tek isimlerini söyleyerek‘…….,
ellerinizi dizlerinizin üzerine götürüp sessizce soru sormamı beklediğiniz için
kocaman 1 yıldız kazandınız’’ derim.
’’Evet şimdi
sorumu soracağım.Soruma kim cevap vermek ister?’ derim.Parmak kaldıran
öğr’lerin isimlerini tek tek söyleyerek A,S,G,H ve E ‘ cevap vermek için sessiz
bir şekilde parmak kaldırıp beklediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim ve
pekiştiririm.Daha sonra performansı (+) olan hasan’in yanına giderim ve ‘Evet
hasan sessiz bir şekilde beklemeye devam ettiğin için sorumu sana soracağım.
siz de hasanı dikkatlice izleyin.hasandan sonra sırasıyla A,S,G, ve E sorucam.’’derim.Araçları hasan’in önüne
koyarım.Ne kadar güzel araçlarımızı incelemeye başladın bile
harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız
kazandın’’ derim.’’hasan şimdi önündeki şekillere bak.daire’yi göster’’derim.hsan gösterir.’’harikasın hasan
bu daire.hasan daireyi doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandın’’ derim.Diğer
çocuklara da tek tek ‘’bu daire’’ derim. A,S,G, ve E
hasanı çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim
ve hepsini tek tek pekiştiririm .
’Evet ben
şimdi hasana bir soru daha sorucam. A,S,G, ve E siz de dikkatli bir şekilde
hasanı izleyin hasandan sonra sırayla A,S,G, ve E sorucam’’ derim.. Araçları
hasan’in önüne koyarım.Araçlarımızı incelemeye başladın bile ne kadar
hızlısın..Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız
kazandın’’ derim. ‘Buna bak.bu hangi
şekil’ diyerek inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden
götürerek incelemesini sağlarım. ’’hasan şimdi önündeki şekillere bak.Hangisi
daire değil göster’’derim.hasn gösterir.’’harikasın hasan bu daire değil’’
hasan daire olmayanı doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı’’derim.Diğer
çocuklara da tek tek ‘’bu daire değil’’ derim. A,S,G, ve E da
hasanı çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1’er yıldız
kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.’’
Ardından
‘’hasandan’den sonra kime soracaktık sorumuzu.Evet selime soracaktık.Hadi
bakalım selime sorumuzu soralım’’derim.hasan sen selimi kontrol et bakalım
sorumuzu doğru bilebilecek mi? A,,G, ve E sizde selimi dikkatlice izleyin.S’den sonra sırayla
A,,G, ve E sana sorucam.Dikkatlice
izleyin bakalım’’ derim.Araçları S’nin önüne koyarım.’’Ne kadar güzel
araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye
başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’SELİM buna bak bu hangi şekil’’diyerek
araçları inceletirim.İnceletirken parmağıyla şeklin üzerinden gitmesini
sağlarım.’S şimdi önündeki şekillere bak.daire’yi göster’’derim.S gösterirse’’harikasın S bu
daire’’ S DAİREYİ doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı.’’derim.H, S DAİRE yi
doğru gösterdi mi? Bu DAİRE mi?’’ derim.HASAN evet der.Evet HASAN bu daire .sen
s’nin daireyiyi doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim. A,,G,
ve E yanına gidip ‘bu daire’derim.’’Evet
A,,G, ve E da S’yi çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için
1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
’Evet ben
şimdi S’ye bir soru daha sorucam.H sen S’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru
bilebilecek mi? A,,G, ve E S’yi
dikkatlice izleyin.S’den sonra sırayla A,,G, ve E sana sorucam.dikkatlice izleyin bakalım’’
derim.Araçları S’nin önüne koyarım.’’Ne kadar güzel araçlarımızı incelemeye
başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız
kazandın’’ derim.’’S buna bak bu hangi şekil’’diyerek araçları inceletirim.İnceletirken
parmağıyla şeklin üzerinden gitmesini sağlarım.
<S şimdi önündeki şekillere bak.Hangisi DAİRE değil göster’’derim.S
DAİRE olmayanı gösterirse ’’harikasın S bu DAİRE değil.. S DAİRE olmayanı doğru
gösterdiği için 1 yıldız kazandı.’’derim.H,S DAİRE olmayanı doğru gösterdi mi?
Bu DAİRE mi?Değil mi?’’ derim H değil der.Evet H bu DAİRE değil.Sen S’nin DAİRE
olmayanı doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim A,,G, ve E
yanına gidip ‘bu DAİRE değil’derim.’’Evet A,,G, ve E da S’yi
çok güzel,sessiz bir şekilde
izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
Öğrencilerden
cevap veremeyen olursa soruyu tekrar sorarım.Yine söyleyemezse performansı (+)
olan bir öğrenciye sorarım.Ardından yanlış cevap veren öğrenciye tekrar sorarım.Eğer
yine yanlış cevap verirse sunumu tekrarlayıp soruyu tekrar sorarım…
Ardından H’
den sonra S’ye uyguladığım süreci A,,G, ve E da uygularım.Soruyu doğru
cevaplayan her öğrenciyi kontrol grubuna alırım.Performansı – olanların
izlemesini ve daha sonra sırayla onlara soracağımı söylerim.Aynı şekilde 2,3 ve
4. araç setlerini de uygularım.
ARAÇLARIN PANOYA ASILMASI
İlk araç
setiyle bütün öğrencilerden doğru cevap aldıktan sonra olumlu ve olumsuz örneği
elime alıp < çocuklar şimdi bu şekillere bakın.DAİRE gösterin>
derim.Gösterirler.<Evet DAİRE gösterdiniz,harikasınız bu DAİRE. A,S,G,H ve
E DAİRE yi doğru gösterdiğiniz için 1’er
yıldız kazandınız> derim.< ben şimdi DAİRE panomuzun burasına asıyorum>
derim ve asarım.KAREYİ yi göstererek < bu DAİRE mi değil mi?> derim.Değil
derler.< harikasınız bu DAİRE değil.DAİRE olmayanı doğru söylediğiniz için
1’er yıldız kazandınız> derim.< bakın ben DAİRE olmayanı da buraya
asıyorum.ben bunları astım.bundan sonraki şekilleri sırasında sessizce
oturanlar,kolları bağlı sırtı sandalyeye yaslı olarak oturanlar,beni sessizce
dinleyenler panomuza asacak> derim.Panomuza asarken DAİRE olanları DAİRE
olanların altına DAİRE olmayanları DAİRE olmayanların altına asacaksınız>
derim.
<Hadi
bakalım kimler kaç yıldız kazanmış bir sayalım.bakalım 15 yıldızı olan var
mı?15 yıldızı olan bu renkli kurdelelerden kazanacak.Hadi bakalım saymaya
başlayalım.HASAN kolları bağlı sessizce sandalyesinde oturduğu için önce onun
yıldızlarını sayalım> derim.HASANIN yıldızlarını saydıktan sonra <ben
şimdi HASANIN yıldızlarını silicem ama hasan yine yıldız kazanmaya devam
edecek> derim.Diğer öğrencilere de aynı şekilde kurdelelerini takarım.
Ardından
2.araç setini sunarım ve 2. araç setinin araçlarını performansı + olan hasana
astırırım.Bunun için de;
<Evet şimdi
araçlarımızı kim panoya asmak ister?> derim Öğrenciler parmak kaldırır.Tek
tek isimlerini söyleyerek parmak kaldırdıkları için 1’er yıldız veririm.hasan
parmağını en yükseğe sessiz bir şekilde kaldırdığı için hasan assın araçlarımızı
panoya< derim ve hasan ’i çağırırım.hasan gelir.hasana ’e panoya kendi
astığım araçları <buna bak.bu hangi şekil>diyerek inceletirim.‘H daireyi göster’
derim.S gösterir.’evet H bu daire.Sen daireyi doğru gösterdiğin için 1 yıldız
kazandın’ diyerek pekiştiririm.Ardından ‘h
panodaki şekillere bak.daire olmayanı göster’ derim.H gösterir.’evet h bu DAİRE
değil.Sen daire olmayanı doğru gösterdiğin için 1 yıldız daha kazandın’ diyerek
pekiştiririm.
Daha sonra 2.
araç setini elime alırım.Önce olumlu sonra olumsuz örneği ‘buna bak.Bu hangi
şekil?’ diyerek inceletirim.Ardından ‘h,ye da göster’ derim.h gösterir.’evet H
bu daire.Sen daireyi doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın.’ diyerek
pekiştiririm.< şimdi daireyi al ve daire olanın altına as>derim.Ardından
olumsuz örneği göstererek ‘H bu daire mi değil mi? söyle’ derim.D değil der.’Evet
H bu DAİRE değil.Sen DAİRE olmayanı doğru söylediğin için 1 yıldız kazandın.Al bakalım bunu da
DAİRE olmayanın altına as’ derim.h asınca <AferinH sen daireyi dairenin
altına daire olmayanı daire olmayanın altına astığın için 1 yıldız daha kazandın>
diyerek pekiştiririm.
3.araç setini
performansı – olan öğrencilerden birine ve4. araç setini yine performansı –
olan öğrencilerden birine aynı şekilde astırırım.
Değerlendirme
< Çocuklar
şimdi sizlerle bir oyun oynayacağız.Ben size bir soru sorucam.bakalım kimler
sorumu altınadoğru bilebilecek? Kimler benimle oyun oynamak ister.> derim.Öğrenciler
parmak kaldırır.< A,S,G,H ve E parmak kaldırdıkları için hemen 1’er yıldız
kazandılar>derim.
Performansı +
olan hasana <hasan sessizce parmak kaldırmaya devam ettiği için önce hasana
sorucam.Bakalım doğru bilebilecek mi? > derim.
K,D,Ü ve DD
şekillerini ‘ buna bak.bu hangi şekil’ diyerek inceletirim.hasan şimdi önündeki
şekillere bak ve daire olanı göster > derim.hasan daire olanı gösterir.<Harikasın
hasan bu daire.Sen daire olanı doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın>
derim.Ardından diğer öğrencilere dönüp < h sorumu doğru bildi ve kocaman 1 yıldız
kazandı.Şimdi kimler yıldız kazanmak istiyor? Sorumu kime sorayım>
derim.Öğrenciler parmak kaldırır.Parmak kaldıran öğrencileri yıldızla
pekiştiririm.Daha sonra sırasıyla bütün performansı – olan öğrencilere aynı
işlemi yaptırırım .Performansı – olan öğrencilerden biri yanlış tepki verirse
performansı + olan hasana tekrar yaptırırım ve yapamayan öğr’nin izlemesini
sağlarım.İzledikten sonra tekrar yapamayan öğr’ ye sorarım.Yine doğru cevap
veremezse değerlendirme materyalleriyle sunum yaparım.
Ö.A3) ali,selim,gamze,engin dört farklı
şekilde aynı tipte her bir şekilden birer tane geometrik şekil ya da şekil
resmi arasından kare olan gösterilip ‘bu şeklin adı ne? Söyle’ den.de 4 kez den
3’ünde daie olduğunu söyler.(hasan +)
Öğretim
Materyalleri Değerlendirme
Materyelleri
a)üçgen-kare-daire-dd (3cm)
a)Ü-K-D-DD (5cm)
b)kare-daire-dd-üçgen(5cm) b)DD-K-D-Ü (7cm)
c)dikdörtgen-üçgen-kare-daire resmi(7cm) c)D-Ü-K-DD resmi(3cm)
d)daire-dd-kare-üçgen resmi(9cm) d)K-DD-Ü-D resmi
(9cm)
SUNU
1. araç
setini(daire-kare)çıkarırım.Her iki şekli de elime alırım.daire’yi her öğrenciye ‘buna bak.bu hangi şekil’ diyerek
inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek
incelemesini sağlarım.öğrencileri ‘A,S,G,H ve E çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız
kazandınız’ diyerek pekiştiririm.
Daha sonra olumsuz örneği yani
kareyı’i öne çıkarıp teker teker öğr’lerin göz hizasında tutarak,’’buna bak bu
hangi şekil ?’’ diyerek her öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek
incelemesini sağlarım.öğrencileri A,S,G,H ve E çok güzel incelediğiniz için
1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.Bakmayan öğrenci olursa çenesinden
tutarak şekle bakmasını sağlarım.Baktığı anda ‘harikasın,ne kadar güzel
baktın.’ diyerek pekiştiririm.Bu arada sessizce sandalyesinde oturan öğrencilerin
isimlerini sayarak bu davranışlarını betimleyerek pekiştiririm ve 1’er yıldız
veririm..
Sonrasında
olumlu örneği ço’ların göz hizasında tutarak teker teker her çocuğa ‘bu daire’
diyerek sunum yaparım.Tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek ‘A,S,G,H ve
E beni sessiz bir şekilde dinlediğiniz
için 1 yıldız kazandınız’ derim.
Kare şeklini öne çıkarıp teker teker öğr’lerin
göz hizasında tutarak ‘bu daire değil’ diyerek sunarım.Ardından tüm çocukların
isimlerini tek tek söyleyerek ‘…., beni
sessiz bir şekilde dinlediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim. ’’Ne kadar
güzel elleriniz dizlerinizde size soru sormamı bekliyorsunuz,harikasınız’’
derim ve ellerini dizlerinin üzerine götürüp beklemeye başlayan öğrencilerin
tek tek isimlerini söylerken ‘A,S,G,H ve E ellerinizi dizlerinizin üzerine
götürüp sessizce soru sormamı beklediğiniz için kocaman 1 yıldız kazandınız’’
derim.
’’Evet şimdi
sorumu soracağım.soruma kim cevap vermek ister’’derim.Parmak kaldıran öğr’lerin
isimlerini tek tek söyleyerek ‘’ A,S,G,H ve E cevap vermek için sessiz bir
şekilde parmak kaldırıp beklediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim ve
pekiştiririm.
Daha sonra
performansı (+) olan hasanın yanına giderim ve ‘evet hasan sessiz bir şekilde
beklemeye devam ettiğin için sorumu sana soracağım A,S,G,H ve siz de hasani dikkatlice izleyin.hasandan
sonra sırasıyla A,S,G,H ve E sorucam.’’derim.Araçları
H ‘in önüne koyarım.H Ne kadar güzel incelemeye başladın bile harikasın.Hemen
incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’<Evet HASAN
buna bak.bu hangi şekil> diyerek araçları inceletirim.Ardından DAİRE şeklini
elime alırım.<buna bak.bu şeklin adı ne?söyle> derim.HASAN DAİRE
der.<Harikasın hasan bu daire. hasan daire dediği için 1 yıldız kazandı’’
derim.Diğer çocuklara da tek tek ‘’bu daire’’ derim. A,S,G, ve E hasanı çok güzel,sessiz
bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek
pekiştiririm.
Ardından
‘’hasandan’den sonra kime soracaktık sorumuzu.Evet gamzeye soracaktık.Hadi
bakalım gamzeye sorumuzu soralım.G sırasını bilip parmak kaldırdığı için 1
yıldız kazandı>derim.H sen G’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilebilecek
mi? A,S,, ve E dikkatlice izleyin.G’den
sonra sırayla A,,G, ve E sana sorucam.Dikkatlice
dinleyin bakalım’’ derim. Araçları G ‘in
önüne koyarım.G Ne kadar güzel incelemeye başladın bile harikasın.Hemen
incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’<Evet G buna
bak.bu hangi şekil> diyerek araçları inceletirim. G şekli incelemezse ya da
başka tarafa bakarsa inceletirken başının arkasından yada çenesinden tutarak
bakmasını sağlarım.baktığı anda <harikasın nekadar güzel şekli inceledin.bak
hemen 1 yıldız kazandın> diyerek pekiştiririm.İnceletirken parmağıyla şeklin
üzerinden gitmesini sağlarım.Ardından DAİRE şeklini elime alırım.<buna bak.bu
şeklin adı ne?söyle> derim.G Daİre der.<Harikasın G bu Daİre. G DAİRE
dediği için 1 yıldız kazandı’’ derim. ‘H bak bakalım G Dareyi doğru gösterdi
mi? Bu DAİRE mi?’ derim.H daire der.<harikasın H bu daire.Sen G’nin DAİREYI
doğru söylediğini söylediğin için 1 yıldız kazandın> derim. Diğer çocuklara
da tek tek ‘’bu DAİRE’’ derim. A,,G, ve E çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için
1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
Öğrencilerden
cevap veremeyen olursa soruyu tekrar sorarım.Yine yanlış cevap verirse
performansı (+) olan bir öğrenciye sorarım.ardından yanlış cevap veren öğrenciye
tekrar sorarım.Eğer yine yanlış cevap verirse değerlendirme materyalleriyle sunumu
tekrarlayıp soruyu tekrar sorarım…
Ardından
HASANA ve GAMZEYE’ye uyguladığım süreci A,E,S da uygularım.uygularken doğru tepki verenleri
kontrol grubuna alırım.Performansı – olanların izlemesini ve daha sonra sırayla
onlara soracağımı söylerim.1 araç setinden sonra aynı şekilde 2,3 ve 4. araç
setini de uygularım.
Değerlendirme
< Çocuklar
şimdi sizlerle bir oyun oynayacağız.Ben size bir soru sorucam.bakalım kimler
sorumu doğru bilebilecek? Kimler benimle oyun oynamak ister.> derim.Öğrenciler
parmak kaldırır.< A,S,G,H ve E parmak
kaldırdıkları için hemen 1’er yıldız kazandılar>derim.
Performansı +
olan H<hasan sessizce parmak kaldırmaya devam ettiği için önce hasana sorucam.Bakalım doğru bilebilecek mi? >
derim.D,K,,Ü ve DD şekillerini ‘ buna bak.bu hangi şekil’ diyerek
inceletirim.Ardından DAİRE şeklini elime alırım ve <HASAN buna bak ve bu şeklin
adı ne? söyle > derim.hasan Daİre der.<Harikasın hasan bu daire.Sen daire
olanı doğru söylediğin için 1 yıldız kazandın> derim.
Ardından diğer
öğrencilere dönüp < h sorumu doğru bildi ve kocaman 1 yıldız kazandı.Şimdi
kimler yıldız kazanmak istiyor? Sorumu kime sorayım> derim.Öğrenciler parmak
kaldırır.Parmak kaldıran öğrencileri yıldızla pekiştiririm.
Daha sonra
sırasıyla bütün performansı – olan öğrencilere aynı işlemi
yaptırırım.Performansı – olan öğrencilerden biri yanlış tepki verirse
performansı + olan hasana tekrar yaptırırım ve yapamayan öğr’nin izlemesini
sağlarım.İzledikten sonra tekrar yapamayan öğr’ ye sorarım.Yine doğru cevap
veremezse değerlendirme materyalleriyle sunum yaparım.
SUNU
1. araç setini(kare-dikdörtgen resmi
)çıkarırım.Her iki kartı da elime alırım.Kare’yi her öğrenciye ‘buna bak.bu hangi şekil’ diyerek
inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini
sağlarım.öğrencileri ‘M,Y,Sh,G,H ve S araçları çok güzel incelediğiniz için
1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.
Daha sonra olumsuz örneği öne
çıkarıp teker teker öğr’lerin göz hizasında tutarak,’’buna bak bu hangi şekil ?’’
diyerek her öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini
sağlarım.öğrencileri ‘M,Y,Sh,G,H ve S çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız
kazandınız’ diyerek pekiştiririm.Öğrenci şekli incelemezse ya da başka tarafa
bakarsa inceletirken başının arkasından yada çenesinden tutarak bakmasını sağlarım.baktığı
anda <harikasın nekadar güzel şekli inceledin.bak hemen 1 yıldız
kazandın> diyerek pekiştiririm.
Sonrasında olumlu örneği ço’ların
göz hizasında tutarak teker teker her çocuğa ‘bu kare’ diyerek sunum
yaparım.Tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek ‘M,Y,Sh,G,H ve S beni sessiz bir şekilde
dinlediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ derim.
Olumsuz örneği öne çıkarıp teker
teker öğr’lerin göz hizasında tutarak ‘bu kare değil’ diyerek sunarım.Ardından
tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek ‘…., beni sessiz bir şekilde dinlediğiniz için 1
yıldız kazandınız’ derim.’’Ne kadar güzel elleriniz dizlerinizde size soru
sormamı bekliyorsunuz,harikasınız’’ derim ve ellerini dizlerinin üzerine
götürüp beklemeye başlayan öğrencilerin tek tek isimlerini söylerken ‘’…….,
ellerinizi dizlerinizin üzerine götürüp sessizce soru sormamı beklediğiniz için
kocaman 1 yıldız kazandınız’’ derim.
‘’Evet şimdi sorumu
soracağım.soruma kim cevap vermek ister’’derim.Parmak kaldıran öğr’lerin
isimlerini tek tek söyleyerek ‘’M,Y,Sh,H,S,G cevap vermek için sessiz bir
şekilde parmak kaldırıp beklediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim ve
pekiştiririm.Daha sonra performansı (+) olan Sezer’in yanına giderim ve ‘evet
Sezer sessiz bir şekilde beklemeye devam ettiğin için sorumu sana soracağım.M,Y,Sh,H
ve G siz de Sezer’i dikkatlice izleyin.Sezer’den sonra sırasıyla M’ye,Y’e,Sh’a,H
‘e ve G’a sorucam.’’derim.Kartları sezer’in önüne koyarım.Ne kadar güzel
araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye
başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’sezer şimdi önündeki
resimlere bak.Kare’yi
göster’’derim.sezer gösterir.’’harikasın sezer bu kare.Sezer kareyi
doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı’’ derim.Diğer çocuklara da tek tek ‘’bu
kare’’ derim.M,Y,Sh,H ve G da Sezeri
çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini
tek tek pekiştiririm.
‘Evet ben şimdi Sezer’e bir soru daha
sorucam.M,Y,Sh,H ve G siz de dikkatli
bir şekilde sezer’i izleyin Sezer’den sonra sırayla M,Y,Sh,H ve G’a sorucam’’
derim..Resimli kartları sezer’in önüne koyarım.Araçlarımızı incelemeye başladın
bile ne kadar hızlısın..Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1
yıldız kazandın’’ derim. ‘buna bak.bu
hangi şekil’ diyerek inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını
şeklin üzerinden götürerek incelemesini sağlarım. ’’Sezer şimdi önündeki
şekillere bak.Hangisi kare değil göster’’derim.Sezer gösterir.’’harikasın sezer
bu kare değil’’ Sezer kare olmayanı doğru gösterdiği için 1 yıldız
kazandı’’derim.Diğer çocuklara da tek tek ‘’bu kare değil’’ derim.M,Y,Sh,H ve G
da Sezeri çok güzel,sessiz bir şekilde
izledikleri için 1’er yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek
pekiştiririm.’’
Ardından ‘’Sezer’den sonra kime
soracaktık sorumuzu.Evet melikeye soracaktık.Hadi bakalım melike’ye sorumuzu
soralım’’derim.Sezer sen M’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilebilecek mi?
Y,Sh,H ve G siz de M’yi dikkatlice izleyin.M’den sonra sırayla Y,Sh,H ve G sana
sorucam.Dikkatlice izleyin bakalım’’ derim.Kartları M’nin önüne koyarım.’’Ne
kadar güzel araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen
incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’melike buna bak bu
hangi şekil’’diyerek araçları inceletirim. Öğrenci şekli incelemezse ya da
başka tarafa bakarsa inceletirken başının arkasından yada çenesinden tutarak
bakmasını sağlarım.baktığı anda <harikasın nekadar güzel şekli inceledin.bak
hemen 1 yıldız kazandın> diyerek pekiştiririm.İnceletirken parmağıyla şeklin
üzerinden gitmesini sağlarım.’M şimdi önündeki şekillere bak.Kare’yi göster’’derim.M gösterirse’’harikasın M bu
kare..M kareyi doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı.’’derim.Sezer melike
kareyi doğru gösterdi mi? Bu kare mi?’’ derim.Sezer evet der.Evet sezer bu
kare.Sen M’nin kareyi doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’
derim.Y,Sh,H ve G’nın yanına gidip ‘bu kare’derim.’’Evet Y,Sh,H ve G da
M’yi çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için
1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
‘Evet ben şimdi M’ye bir soru daha
sorucam.Sezer sen M’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilebilecek mi? Y,Sh,H
ve G siz de M’yi dikkatlice izleyin.M’den sonra sırayla Y,Sh,H ve G sana
sorucam.dikkatlice izleyin bakalım’’ derim.Kartları M’nin önüne koyarım.’’Ne
kadar güzel araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen
incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’melike buna bak bu
hangi şekil’’diyerek araçları inceletirim.İnceletirken parmağıyla şeklin üzerinden
gitmesini sağlarım. <M şimdi önündeki
resimlere bak.Hangisi kare değil göster’’derim.M kare olmayanı gösterirse
’’harikasın M bu kare değil.. M kare olmayanı doğru gösterdiği için 1 yıldız
kazandı.’’derim.Sezer melike kare olmayanı doğru gösterdi mi? Bu kare mi?Değil
mi?’’ derim Sezer değil der.Evet sezer bu kare değil.Sen M’nin kare olmayanı
doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim.Y,Sh,H ve G’nın
yanına gidip ‘bu kare değil’ derim.’’Evet Y,Sh,H ve G da M’yi çok güzel,sessiz
bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek
pekiştiririm.
Öğrencilerden cevap veremeyen olursa soruyu
tekrar sorarım.Yine söyleyemezse performansı (+) olan bir öğrenciye sorarım.Ardından
yanlış cevap veren öğrenciye tekrar sorarım.Eğer yine yanlış cevap verirse değerlendirme
materyalleriyle sunumu tekrarlayıp soruyu tekrar sorarım…
Ardından
Sezer’e ve Melike’ye uyguladığım süreci Yasin’e,Selimhan’a,Hüseyin’e ve
Gülhan’a da uygularım.2,3 ve 4. araç setleriyle de aynı şekilde sunumu yaparım.
KARTLARIN PANOYA ASILMASI
İlk araç
setiyle bütün öğrencilerden doğru cevap aldıktan sonra olumlu ve olumsuz örneği
elime alıp <Çocuklar şimdi elimdeki resimlere bakın. kareyi gösterin>
derim.Gösterirler.<Evet kareyi gösterdiniz.harikasınız bu kare.M,Y,Sh,H,S,G
Kareyi doğru gösterdiğiniz için 1’er yıldız kazandınız> derim.< ben şimdi
kare resmini panomuzun burasına asıyorum.> derim ve asarım.DD resmini
göstererek < bu kare mi değil mi?> derim.Değil derler.< harikasınız bu
kare değil.kare olmayanı doğru söylediğiniz için 1’er yıldız kazandınız>
derim.< bakın ben kare olmayanı da panomuzun burasına asıyorum.Ben bunları
astım.bundan sonraki kartları sırasında sessizce oturanlar,kolları bağlı sırtı
sandalyeye yaslı olarak oturanlar,beni sessizce dinleyenler panomuza asacak>
derim.Panomuza asarken kare olanları kare olanların altına kare olmayanları
kare olmayanların altına asacaksınız> derim.
2.araç setini
sunduktan sonra öğrencilere dönüp <Evet şimdi araçlarımızı kim panoya asmak
ister?> derim Öğrenciler parmak kaldırır.Tek tek isimlerini söyleyerek
parmak kaldırdıkları için 1’er yıldız veririm.<Sezer parmağını en yükseğe
sessiz bir şekilde kaldırdığı için araçlarımızı panoya Sezer assın bakalım>
derim ve sezer ’i çağırırım.Sezer gelir.Sezer ’e panoya kendi astığım resimleri
<buna bak.bu hangi şekil>diyerek inceletirim.Ardından ‘S kareyi göster’
derim.S gösterir.’evet S bu kare.Sen kareyi doğru gösterdiğin için 1 yıldız
kazandın’ diyerek pekiştiririm.Ardından
‘S panodaki resimlere bak.Kare olmayanı göster’ derim.S gösterir.’evet S
bu kare değil.Sen kare olmayanı doğru gösterdiğin için 1 yıldız daha kazandın’
diyerek pekiştiririm.
Daha sonra 2.
araç setini elime alırım.Önce olumlu sonra olumsuz örneği ‘buna bak.Bu hangi
şekil?’ diyerek inceletirim.Ardından ‘Sezer kareyi göster’ derim.S
gösterir.’evet S bu kare.Sen kareyi doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın.’
diyerek pekiştiririm.< şimdi kareyi al ve kare olanın altına as>derim.
Ardından
olumsuz örneği göstererek ‘S bu kare mi değil mi? söyle’ derim.S değil
der.’Evet S bu kare değil.Sen kare olmayanı doğru söylediğin için 1 yıldız kazandın.Al bakalım bunu da
kare olmayanın altına as’ derim.S asınca <Aferin S kareyi karenin
altına,kare olmayanı kare olmayanın altına astığın için 1 yıldız daha kazandın>
diyerek pekiştiririm.
3.araç setini performansı – olan öğrencilerden
birine ve 4. araç setini yine performansı – olan öğrencilerden birine aynı
şekilde astırırım.
Değerlendirme
< Çocuklar
şimdi sizlerle bir oyun oynayacağız.Ben size bir soru sorucam.Bakalım kimler
sorumu doğru bilebilecek? Kimler benimle oyun oynamak ister.> derim.Öğrenciler
parmak kaldırır.<M,Y,Sh,S,H ve G parmak kaldırdıkları için hemen 1’er yıldız
kazandılar>derim.Performansı + olan Sezer’ e <sezer sessizce parmak
kaldırmaya devam ettiği için önce sezer ‘e sorucam.Bakalım sorumu doğru
bilebilecek mi? > derim.K,D,Ü ve DD resimlerini ‘ buna bak.bu hangi şekil’
diyerek inceletirim.<Sezer önündeki resimlere
bak.Kare olanı göster >
derim.Sezer kare olanı gösterir.<Harikasın sezer bu kare.Sen kare olanı
doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın> derim.Ardından diğer öğrencilere
dönüp < S sorumu doğru bildi ve kocaman 1 yıldız kazandı.Şimdi kimler yıldız
kazanmak istiyor? Sorumu kime sorayım> derim.Öğrenciler parmak kaldırır.Parmak
kaldıran öğrencileri yıldızla pekiştiririm.Daha sonra sırasıyla bütün
performansı – olan öğrencilere aynı işlemi sırayla yaptırırım.
Performansı –
olan öğrencilerden biri yanlış tepki verirse performansı + olan Sezer’e tekrar
sorarım ve yapamayan öğr’nin izlemesini sağlarım.İzledikten sonra tekrar
yapamayan öğr’ ye sorarım.Yine doğru cevap veremezse değerlendirme
materyalleriyle sunum yaparım.
Ö.A7)Ali,selım,gamze,engin farklı şekilde bölümleri olan bir
nesnenin <daire olan bölümünü göster> den.de 4 kez den 3’ünde kare olan
bölümünü gösterir.(hasan +)
Öğretim materyalleri Değerlendirme materyalleri
a)Logo
a)Mum
b)Pudra kutusu b)Kalemlik
c)CD c)Sarı
kutu
d)Priz d)Sünger
SUNU
Logoyu elime alırım.<Çocuklar
bakın burada ne var.Çok güzel değil mi? >derim. çocukların göz hizasında
tutup daire olan bölümünü göstererek <buna bak.burası hangi şekil>
diyerek bütün öğrencilere tek tek inceletirim. İnceletirken öğrencinin
parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini sağlarım.Öğrencileri ‘H,G,S,A,E
şekli çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek
pekiştiririm.
Aynı şekilde logonun üzerindeki DAİRE
olmayan bölümü de <buna bak.burası hangi şekil> diyerek bütün öğrencilere
tek tek inceletirim.Her öğrencinin adını
tek tek söyleyerek inceledikleri için pekiştiririm.
Daha sonra her öğrenciye logonun
daire olan bölümünü göstererek <burası daire> diyerek sunum yaparım. H,G,S,A,E
şekli çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek
pekiştiririm.
Ardından logonun daire olmayan
bölümü yada bölümleri için <burası daire değil> diyerek sunum yaparım ve
elimle değil işareti yaparım.Ardından ‘H,G,S,A,E beni sessiz bir şekilde dinleyip,aracımızı
incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’’ diyerek pekiştiririm.
<Şimdi ben bir soru sorucam.Kim
soruma cevap vermek ister> derim.Parmak kaldıran öğrencilerin tek tek
isimlerini söyleyerek parmak kaldırdıkları için 1’er yıldız veririm.<hasan
parmağını en yükseğe kaldırdığı için önce hasana soralım.>derim ve hasan’in
yanına giderim. H,G,S,A,E siz de hasan ’i dikkatlice izleyin.Bakalım sorumuzu
bilebilecek mi?hasan ’dan sonra sırayla size sorcam > derim.Logonun
üzerindeki şekilleri<buna bak.burası hangi şekil> diyerek inceletirim.<hasan
şimdi bunun üzerindeki şekillere bak.daire olan bölümünü göster> derim.hasan
gösterir.<evet hasan burası daire.sen daire olan bölümünü gösterdiğin için 1
yıldız kazandın> derim.Sonra logonun daire olan bölümünü diğer öğrencilere
tek tek göstererek <burası daire> derim. Gösterirken dairenin
kenarlarından parmağımla giderim. Diğer öğr.lerin de isimlerini tek tek
söyleyerek<……., H ’ni çok
güzel,dikkatlice izlediğiniz için 1’er yıldız kazandınız> diyerek
pekiştiririm.
<Evet ben şimdi H ‘e bir soru
daha soracağım. H,G,S,A,E siz de hasanı ’i dikkatlice izleyin.hasan ’den sonra
sırayla size sorcam > derim.Logonun üzerindeki şekilleri<buna bak.burası
hangi şekil> diyerek inceletirim.<Sezer şimdi bunun üzerindeki şekillere
bak.daire olmayan bölümleri göster> derim.hasan gösterir.<evet hasan
burası daire değil.sen daire olmayan bölümü gösterdiğin için 1 yıldız
kazandın> derim.<H bak bakalım başka daire olmayan bölüm var mı?>
derim.Eğer varsa ve gösterirse ‘Evet H harikasın.Burası da daire değil.Sen
başka daire olmayan bölümleri de gösterdiğin için 1 yıldız daha kazandın’
derim.
Sonra logonun daire olmayan
bölümünü diğer öğrencilere tek tek göstererek <burası daire değil> derim.
Gösterirken dairenin kenarlarından parmağımla giderim. Diğer öğr.lerin de
isimlerini tek tek söyleyerek<…….,
hasanı ’i çok güzel,dikkatlice izlediğiniz için 1’er yıldız
kazandınız> diyerek pekiştiririm.
<Evet şimdi kime soracaktık
sorumuzu.> derim.Öğrenciler parmak kaldırır.isimlerini tek tek söyleyerek parmak
kaldırdıkları için 1’er yıldız veririm.Daha sonra <evet S sıranı bilip
parmak kaldırdığın için 1 yıldız daha kazandın > derim.Sıra selimdeydi.H,sen
S’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilecek mi? ,G,,A,E sizde S’yi
dikkatlice izleyin.S’den sonra sırayla size sorcam > derim. Logonun
üzerindeki şekilleri<buna bak.burası hangi şekil> diyerek
inceletirim.<S şimdi bunun üzerindeki şekillere bak.Daire olan bölümünü
göster> derim.S gösterirse <evet S burası DAİRE.sen daire olan bölümünü
gösterdiğin için 1 yıldız kazandın> derim. hasan slim daireyi doğru gösterdi
mi? Bu daire mi?’’ derim.hasan evet der.Evet hasan bu daire.Sen S’nin daireyi
doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim. Sonra logonun
daire olan bölümünü diğer öğrencilere tek tek göstererek <burası daire>
derim. Gösterirken dairenin kenarlarından parmağımla giderim. Diğer öğr.lerin
de isimlerini tek tek söyleyerek< ,G,,A,E ’i çok
güzel,dikkatlice izlediğiniz için 1’er yıldız kazandınız> diyerek
pekiştiririm.
<Evet ben şimdi S‘e bir soru daha soracağım. ,G,,A,E dikkatlice izleyin.S’den sonra sırayla size sorcam > derim.Logonun üzerindeki
şekilleri<buna bak.burası hangi şekil> diyerek inceletirim.<S şimdi
bunun üzerindeki şekillere bak.DAİRE olmayan bölümleri göster> derim.
S gösterirse.<evet S burası Daİre
değil.sen DAİRE olmayan bölümü gösterdiğin için 1 yıldız kazandın> derim.<S
bak bakalım başka daire olmayan bölüm var mı?> derim.Eğer varsa ve
gösterirse ‘Evet S harikasın.Burası daire değil.Sen başka daire olmayan
bölümleri de gösterdiğin için 1 yıldız daha kazandın’ derim. H,S Daİre olmayan
bölümü doğru gösterdi mi? Bu daire mi? Değil mi?’’ derim.hasan değil der.Evet
hasn burası daire değil.Sen S’nin DAİRE
olmayanı doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim.Sonra
logonun DAİRE olmayan bölümünü diğer öğrencilere yani ,G,,A,E tek tek göstererek <burası DAİRE değil> derim.
Gösterirken daire olmayan bölümün kenarlarından parmağımla giderim. Diğer
öğr.lerin de isimlerini tek tek söyleyerek< ,G,,A,E çok güzel,dikkatlice izlediğiniz için 1’er
yıldız kazandınız> diyerek pekiştiririm.
Öğrencilerden cevap veremeyen
olursa inceletip soruyu tekrar sorarım.Yine söyleyemezse performansı (+) olan
bir öğrenciye sorarım.Ardından yanlış cevap veren öğrenciye sorarım.Eğer yine
yanlış cevap verirse değerlendirme materyalleriyle sunumu tekrarlayıp soruyu
tekrar sorarım…
Ardından hasana ve selime uyguladığım
süreci ali,engn,gamzeye de uygularım.
2,3 ve4. araç
setini de aynı şekilde uygularım.
Değerlendirme
<Evet çocuklar şimdi size bir
soru sorcam.Bakalım kim bu arabanın üzerindeki dare olan bölümü gösterebilecek.>
derim. < H,G,S,A,E parmak
kaldırdıkları için hemen 1’er yıldız kazandılar>derim. <Aferin hasan sessizce parmak kaldırdığın için sorumu sana
soracağım> derim.arabanın üzerindeki olumlu ve olumsuz örnekleri ‘burası
hangi şekil’ diyerek ve şeklin üzerinden parmağını götürerek
inceletirim.Ardından<arabanın üzerindeki şekillere bak.daire olan bölümünü
göster > derim.H gösterir. <harikasın H burası Daİre..H Daire olan bölümü
doğru gösterdiği için hemen 1 yıldız kazandı> derim.< ,G,S,A,E dikkatlice
izledikleri için 1’er yıldız kazandılar>derim.Aynı şekilde diğer öğrencilere
de aynı süreci tek tek uygularım.Gösteremeyen öğrenci olursa soruyu
yinelerim.Yine gösteremezse sunuyu yinelerim.
Dersi Bitirme
<Evet çocuklar bugün sizinle
şekillerle ilgili bir çalışma yaptık ve daire’yi öğrendik.Sonraki dersimizde
yine daireyle ilgili bir çalışma yapıcaz.Bu çalışmamız sırasında ben bak dediğimde baktığınız için, göster
dediğimde gösterdiğiniz için, söyle dediğimde söylediğiniz için,sırtınız
sandalyeye yaslı, ayaklarınız yerde, kollarınız bağlı bir şekilde oturduğunuz
için,araçları çok güzel incelediğiniz için arkadaşınız konuşurken dinlediğiniz
için dersimiz boyunca yıldızlar kazandınız.Şimdi yıldızlarınızı sayalım bakalım
kim kaç yıldız kazanmış> diyerek her öğrencinin tek tek yıldızlarını sayıp
ödüllerini vererek dersi sonlandırırım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder