5 Temmuz 2018 Perşembe

KARE KAVRAMI ÖĞRETİM SÜRECİ


Not: Süreç yazımı uzun olduğu için kısaltmalar kullanılmış ve yazım kurallarına ve noktalama işaretlerine yeterince dikkat edilmemiştir. Kullanıcıların bizi bu konuda mazur görmelerini istirham ederiz.

KARE KAVRAMI ÖĞRETİM PLANI

Ortam:


Derse Hazırlık:

Teneffüs bitiş zili çalmadan önce tüm öğrencilerin su ve tuvalet ihtiyaçları giderilir. Ortamdaki dikkat dağıtıcı uyaranları derse başlamadan önce kaldırırım. Sınıfın ışıklarını açarım ve bir müddet sınıfı havalandırırım.Ayrıca dolapların kapaklarının kapalı olmasına dikkat ederim.Kullanacağım araçları ve ödül kutusunu gözükmeyecek şekilde masanın arkasına bir sandalyenin üzerine koyarım.Öğrencileri yarım ay şeklinde oturturum.Öğretimin kesintiye uğramaması için sınıf kapısına ‘DERS ANLATIM VARDIR/      9.30-11.00 arası’ yazısını asarım ve gerekiyorsa sınıf kapısını kilitlerim.

Giriş:
’Evet çocuklar bugünkü dersimizde geometrik sekilerden daireyi öğreneceğiz. Öncelikle dersimiz boyunca uymanızı istediğim bazı kurallar var.Eğer dersimiz boyunca bu kurallara uyarsanız yıldızlar kazanacaksınız’ derim ve kural tablosunu elime alarak ‘ders boyunca sessiz bir şekilde parmak kaldırarak söz isterseniz 1 yıldız kazanacaksınız.Kollarınız bağlı sırtınız sandalyeye yaslı ayaklarınız yerde olacak şekilde oturursanız 1 yıldız kazanacaksınız.Arkadaşınız konuşurken sessiz bir şekilde dinlerseniz 1 yıldız kazanacaksınız.Ağzınız kapalı dikkatli bir şekilde beni dinlerseniz 1 yıldız kazanacaksınız’ derken her öğrenciye tek tek tablodan kuralları gösteririm ve tabloyu bırakırken aynı zamanda ‘ben bak dediğimde bakarsanız 1 yıldız kazanacaksınız.göster dediğimde gösterirseniz 1 yıldız kazanacaksınız.söyle dediğimde söylerseniz 1 yıldız kazanacaksınız.dinle dediğimde dinlerseniz 1 yıldız kazanacaksınız.’ diyerek derste uymaları gereken kuralların hepsini öğrencilere söylerim.’Bakın sevim öğretmeniniz de sizin kazandığınız yıldızları yıldız tablomuza yazacak’ derken yıldız tablosunu öğrencilerin gözleri hizasında gezdiririm.<Tam 15 yıldızınız olduğunda yakanıza bu renkli kurdelelerden takacağım.> derken kurdeleleri avucumun içinde her öğrenciye gösteririm.’’siz bu renkli kurdelelerden kazandıktan sonra sevim öğretmeniniz yıldızlarınızı silecek ama siz dersimiz boyunca yıldız kazanmaya devam edeceksiniz.Dersimizin sonunda kazandığınız yıldızları tekrar sayacağız.Bakalım kazandığınız yıldızlarla başka neler kazanabiliyormuşsunuz’’ derken ödül tablosunu alırım.< Eğer dersimizin sonunda 5 yıldız topladıysanız çubuk kraker kazanacaksınız,7 yıldız topladıysanız bonbon kazanacaksınız,10 yıldız topladıysanız bisküvi kazanacaksınız,13 yıldız topladıysanız hobby kazanacaksınız,15 yıldız topladıysanız bu bezle masa silebileceksiniz,18 yıldız topladıysanız teneffüse 2 dk. erken çıkabileceksiniz,22 yıldız topladıysanız yemekhaneye giderken peçeteyi taşıyabileceksiniz,25 yıldız topladıysanız sınıf başkanı olup arkadaşlarınızı kontrol edebileceksiniz,27 yıldız topladıysanız wolkmanle şarkı dinleyebileceksiniz,30 yıldız topladıysanız yemek almaya giderken bana ve metin öğretmeninize yardım edebileceksiniz. Eğer 35 yıldız topladıysanız kantinde oralet içebileceksiniz> diyerek ödülleri de öğrencilere söylerim ve tabloyu yerine asarım.’’ Bakalım kim daha çok yıldız kazanacak,çok merak ediyorum.’’ Derim ve ders sırasında kullanacağım araçları çıkarırım. < Bakın çocuklar bunlarda dersimiz boyunca kullanacağımız araçlarımız.aferin size ne kadar güzel inceliyorsunuz.,S,H,G,E A araçlarımızı çok güzel inceledikleri için 1’er yıldız kazandılar> diyerek her öğrenciye tek tek araçları gösteririm.Ardından araçları toplarım.


ÖĞRETİM SÜRECİ
Ö.A1)A,S,G,H dört farklı şekilde aynı tipte her bir şekilden birer tane geo. şekil arasından ‘kare olanı göster’ den.de 4 kez den 3’ünde kare olanı gösterir.(HASAN +)

Öğretim Materyalleri                                               Değerlendirme materyalleri
a)Kare-daire-üçgen-dikdörtgen(7cm)                  a)Daire-kare-üçgen-dikdörtgen(3cm)                                                       
b)Üçgen-dikdörtgen-daire-kare(3cm)                  b)Dikdörtgen-daire-kare-üçgen(9cm)
c)Daire-kare-dikdörtgen-üçgen(9cm)                  c)Kare-dikdörtgen-üçgen-daire(5cm)
d)Dikdörtgen-kare-üçgen-daire(5cm)                  d)Üçgen-kare-daire-dikdörtgen(9cm)

SUNU
1.      araç setini(kare-daire)çıkarırım.Her iki şekli de elime alırım.
Daire’yi  her öğrenciye ‘buna bak.bu   hangi şekil’ diyerek inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürmesini sağlayarak inceletirim.Öğrencileri A,S,G,H ve E şekli çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.
Daha sonra olumsuz örneği yani kareyi’yi öne çıkarıp teker teker öğr’lerin göz hizasında tutarak,’’buna bak bu hangi şekil ?’’ diyerek her öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürmesini sağlayarak inceletirim. Öğrencileri A,S,G,H ve E şekli çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.Bakmayan öğrenci olursa çenesinden tutarak şekle bakmasını sağlarım.Baktığı anda ‘harikasın,ne kadar güzel baktın.’ diyerek pekiştiririm.Bu arada sessizce sandalyesinde oturan öğrencilerin isimlerini sayarak bu davranışlarını betimleyerek pekiştiririm ve 1’er yıldız veririm.
Sonrasında olumlu örneği ço’ların göz hizasında tutarak teker teker her çocuğa ‘bu DAİRE’ diyerek sunum yaparım.Tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek Beni sessiz bir şekilde dinlediğiniz için A,S,G,H ve E 1 yıldız kazandınız’ derim.
KARE şeklini öne çıkarıp teker teker öğr’lerin göz hizasında tutarak ‘bu daire değil’ diyerek sunarım.Ardından tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek ‘….,  beni sessiz bir şekilde dinlediğiniz için 1 yıldız kazandınız ayrıca aracımızı dikkatli bir şekilde incelediğiniz için 1’er yıldız daha kazandınız’ derim.’’Ne kadar güzel elleriniz dizlerinizde size soru sormamı bekliyorsunuz,harikasınız’’ derim ve ellerini dizlerinin üzerine götürüp beklemeye başlayan öğrencilerin tek tek isimlerini söyleyerek‘……., ellerinizi dizlerinizin üzerine götürüp sessizce soru sormamı beklediğiniz için kocaman 1 yıldız kazandınız’’ derim.
’’Evet şimdi sorumu soracağım.Soruma kim cevap vermek ister?’ derim.Parmak kaldıran öğr’lerin isimlerini tek tek söyleyerek A,S,G,H ve E ‘ cevap vermek için sessiz bir şekilde parmak kaldırıp beklediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim ve pekiştiririm.Daha sonra performansı (+) olan hasan’in yanına giderim ve ‘Evet hasan sessiz bir şekilde beklemeye devam ettiğin için sorumu sana soracağım. siz de hasanı dikkatlice izleyin.hasandan sonra sırasıyla A,S,G, ve E  sorucam.’’derim.Araçları hasan’in önüne koyarım.Ne kadar güzel araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’hasan şimdi önündeki şekillere bak.daire’yi  göster’’derim.hsan gösterir.’’harikasın hasan bu daire.hasan daireyi doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandın’’ derim.Diğer çocuklara da tek tek ‘’bu daire’’ derim.  A,S,G, ve E   hasanı çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm .
’Evet ben şimdi hasana bir soru daha sorucam. A,S,G, ve E siz de dikkatli bir şekilde hasanı izleyin hasandan sonra sırayla A,S,G, ve E sorucam’’ derim.. Araçları hasan’in önüne koyarım.Araçlarımızı incelemeye başladın bile ne kadar hızlısın..Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim. ‘Buna bak.bu   hangi şekil’ diyerek inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini sağlarım. ’’hasan şimdi önündeki şekillere bak.Hangisi daire değil göster’’derim.hasn gösterir.’’harikasın hasan bu daire değil’’ hasan daire olmayanı doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı’’derim.Diğer çocuklara da tek tek ‘’bu daire değil’’ derim. A,S,G, ve E  da   hasanı çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1’er yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.’’
Ardından ‘’hasandan’den sonra kime soracaktık sorumuzu.Evet selime soracaktık.Hadi bakalım selime sorumuzu soralım’’derim.hasan sen selimi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilebilecek mi? A,,G, ve E  sizde selimi dikkatlice izleyin.S’den sonra sırayla A,,G, ve E  sana sorucam.Dikkatlice izleyin bakalım’’ derim.Araçları S’nin önüne koyarım.’’Ne kadar güzel araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’SELİM buna bak bu hangi şekil’’diyerek araçları inceletirim.İnceletirken parmağıyla şeklin üzerinden gitmesini sağlarım.’S şimdi önündeki şekillere bak.daire’yi  göster’’derim.S gösterirse’’harikasın S bu daire’’ S DAİREYİ doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı.’’derim.H, S DAİRE yi doğru gösterdi mi? Bu DAİRE mi?’’ derim.HASAN evet der.Evet HASAN bu daire .sen s’nin daireyiyi doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim. A,,G, ve E  yanına gidip ‘bu daire’derim.’’Evet A,,G, ve E da S’yi   çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
’Evet ben şimdi S’ye bir soru daha sorucam.H sen S’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilebilecek mi? A,,G, ve E  S’yi dikkatlice izleyin.S’den sonra sırayla A,,G, ve E  sana sorucam.dikkatlice izleyin bakalım’’ derim.Araçları S’nin önüne koyarım.’’Ne kadar güzel araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’S buna bak bu hangi şekil’’diyerek araçları inceletirim.İnceletirken parmağıyla şeklin üzerinden gitmesini sağlarım.  <S şimdi önündeki şekillere bak.Hangisi DAİRE değil göster’’derim.S DAİRE olmayanı gösterirse ’’harikasın S bu DAİRE değil.. S DAİRE olmayanı doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı.’’derim.H,S DAİRE olmayanı doğru gösterdi mi? Bu DAİRE mi?Değil mi?’’ derim H değil der.Evet H bu DAİRE değil.Sen S’nin DAİRE olmayanı doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim A,,G, ve E yanına gidip ‘bu DAİRE değil’derim.’’Evet A,,G, ve E  da S’yi   çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.

Öğrencilerden cevap veremeyen olursa soruyu tekrar sorarım.Yine söyleyemezse performansı (+) olan bir öğrenciye sorarım.Ardından yanlış cevap veren öğrenciye tekrar sorarım.Eğer yine yanlış cevap verirse sunumu tekrarlayıp soruyu tekrar sorarım…
Ardından H’ den sonra S’ye uyguladığım süreci A,,G, ve E da uygularım.Soruyu doğru cevaplayan her öğrenciyi kontrol grubuna alırım.Performansı – olanların izlemesini ve daha sonra sırayla onlara soracağımı söylerim.Aynı şekilde 2,3 ve 4. araç setlerini de uygularım.

ARAÇLARIN PANOYA ASILMASI
İlk araç setiyle bütün öğrencilerden doğru cevap aldıktan sonra olumlu ve olumsuz örneği elime alıp < çocuklar şimdi bu şekillere bakın.DAİRE gösterin> derim.Gösterirler.<Evet DAİRE gösterdiniz,harikasınız bu DAİRE. A,S,G,H ve E  DAİRE yi doğru gösterdiğiniz için 1’er yıldız kazandınız> derim.< ben şimdi DAİRE panomuzun burasına asıyorum> derim ve asarım.KAREYİ yi göstererek < bu DAİRE mi değil mi?> derim.Değil derler.< harikasınız bu DAİRE değil.DAİRE olmayanı doğru söylediğiniz için 1’er yıldız kazandınız> derim.< bakın ben DAİRE olmayanı da buraya asıyorum.ben bunları astım.bundan sonraki şekilleri sırasında sessizce oturanlar,kolları bağlı sırtı sandalyeye yaslı olarak oturanlar,beni sessizce dinleyenler panomuza asacak> derim.Panomuza asarken DAİRE olanları DAİRE olanların altına DAİRE olmayanları DAİRE olmayanların altına asacaksınız> derim.
<Hadi bakalım kimler kaç yıldız kazanmış bir sayalım.bakalım 15 yıldızı olan var mı?15 yıldızı olan bu renkli kurdelelerden kazanacak.Hadi bakalım saymaya başlayalım.HASAN kolları bağlı sessizce sandalyesinde oturduğu için önce onun yıldızlarını sayalım> derim.HASANIN yıldızlarını saydıktan sonra <ben şimdi HASANIN yıldızlarını silicem ama hasan yine yıldız kazanmaya devam edecek> derim.Diğer öğrencilere de aynı şekilde kurdelelerini takarım.
Ardından 2.araç setini sunarım ve 2. araç setinin araçlarını performansı + olan hasana astırırım.Bunun için de;
<Evet şimdi araçlarımızı kim panoya asmak ister?> derim Öğrenciler parmak kaldırır.Tek tek isimlerini söyleyerek parmak kaldırdıkları için 1’er yıldız veririm.hasan parmağını en yükseğe sessiz bir şekilde kaldırdığı için hasan assın araçlarımızı panoya< derim ve hasan ’i çağırırım.hasan gelir.hasana ’e panoya kendi astığım araçları <buna bak.bu hangi şekil>diyerek inceletirim.‘H daireyi göster’ derim.S gösterir.’evet H bu daire.Sen daireyi doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın’ diyerek pekiştiririm.Ardından  ‘h panodaki şekillere bak.daire olmayanı göster’ derim.H gösterir.’evet h bu DAİRE değil.Sen daire olmayanı doğru gösterdiğin için 1 yıldız daha kazandın’ diyerek pekiştiririm.
Daha sonra 2. araç setini elime alırım.Önce olumlu sonra olumsuz örneği ‘buna bak.Bu hangi şekil?’ diyerek inceletirim.Ardından ‘h,ye da göster’ derim.h gösterir.’evet H bu daire.Sen daireyi doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın.’ diyerek pekiştiririm.< şimdi daireyi al ve daire olanın altına as>derim.Ardından olumsuz örneği göstererek ‘H bu daire mi değil mi? söyle’ derim.D değil der.’Evet H bu DAİRE değil.Sen DAİRE olmayanı doğru söylediğin  için 1 yıldız kazandın.Al bakalım bunu da DAİRE olmayanın altına as’ derim.h asınca <AferinH sen daireyi dairenin altına daire olmayanı daire olmayanın  altına astığın için 1 yıldız daha kazandın> diyerek pekiştiririm.
3.araç setini performansı – olan öğrencilerden birine ve4. araç setini yine performansı – olan öğrencilerden birine aynı şekilde astırırım.

Değerlendirme
< Çocuklar şimdi sizlerle bir oyun oynayacağız.Ben size bir soru sorucam.bakalım kimler sorumu altınadoğru bilebilecek? Kimler benimle oyun oynamak ister.> derim.Öğrenciler parmak kaldırır.< A,S,G,H ve E parmak kaldırdıkları için hemen 1’er yıldız kazandılar>derim.
Performansı + olan hasana <hasan sessizce parmak kaldırmaya devam ettiği için önce hasana sorucam.Bakalım doğru bilebilecek mi? > derim.
K,D,Ü ve DD şekillerini ‘ buna bak.bu hangi şekil’ diyerek inceletirim.hasan şimdi önündeki şekillere bak ve daire olanı göster > derim.hasan daire olanı gösterir.<Harikasın hasan bu daire.Sen daire olanı doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın> derim.Ardından diğer öğrencilere dönüp < h sorumu doğru bildi ve kocaman 1 yıldız kazandı.Şimdi kimler yıldız kazanmak istiyor? Sorumu kime sorayım> derim.Öğrenciler parmak kaldırır.Parmak kaldıran öğrencileri yıldızla pekiştiririm.Daha sonra sırasıyla bütün performansı – olan öğrencilere aynı işlemi yaptırırım .Performansı – olan öğrencilerden biri yanlış tepki verirse performansı + olan hasana tekrar yaptırırım ve yapamayan öğr’nin izlemesini sağlarım.İzledikten sonra tekrar yapamayan öğr’ ye sorarım.Yine doğru cevap veremezse değerlendirme materyalleriyle sunum yaparım.
  
Ö.A3) ali,selim,gamze,engin dört farklı şekilde aynı tipte her bir şekilden birer tane geometrik şekil ya da şekil resmi arasından kare olan gösterilip ‘bu şeklin adı ne? Söyle’ den.de 4 kez den 3’ünde daie olduğunu söyler.(hasan +) 

Öğretim Materyalleri                                                    Değerlendirme Materyelleri                                                    
a)üçgen-kare-daire-dd (3cm)                                        a)Ü-K-D-DD (5cm)
b)kare-daire-dd-üçgen(5cm)                                         b)DD-K-D-Ü (7cm)
c)dikdörtgen-üçgen-kare-daire resmi(7cm)                  c)D-Ü-K-DD resmi(3cm)
d)daire-dd-kare-üçgen resmi(9cm)                               d)K-DD-Ü-D resmi (9cm)

SUNU
1. araç setini(daire-kare)çıkarırım.Her iki şekli de elime alırım.daire’yi  her öğrenciye ‘buna bak.bu   hangi şekil’ diyerek inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini sağlarım.öğrencileri ‘A,S,G,H ve E       çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.
Daha sonra olumsuz örneği yani kareyı’i öne çıkarıp teker teker öğr’lerin göz hizasında tutarak,’’buna bak bu hangi şekil ?’’ diyerek her öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini sağlarım.öğrencileri A,S,G,H ve E çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.Bakmayan öğrenci olursa çenesinden tutarak şekle bakmasını sağlarım.Baktığı anda ‘harikasın,ne kadar güzel baktın.’ diyerek pekiştiririm.Bu arada sessizce sandalyesinde oturan öğrencilerin isimlerini sayarak bu davranışlarını betimleyerek pekiştiririm ve 1’er yıldız veririm..
            Sonrasında olumlu örneği ço’ların göz hizasında tutarak teker teker her çocuğa ‘bu daire’ diyerek sunum yaparım.Tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek ‘A,S,G,H ve E  beni sessiz bir şekilde dinlediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim.
 Kare şeklini öne çıkarıp teker teker öğr’lerin göz hizasında tutarak ‘bu daire değil’ diyerek sunarım.Ardından tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek ‘….,  beni sessiz bir şekilde dinlediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim. ’’Ne kadar güzel elleriniz dizlerinizde size soru sormamı bekliyorsunuz,harikasınız’’ derim ve ellerini dizlerinin üzerine götürüp beklemeye başlayan öğrencilerin tek tek isimlerini söylerken ‘A,S,G,H ve E ellerinizi dizlerinizin üzerine götürüp sessizce soru sormamı beklediğiniz için kocaman 1 yıldız kazandınız’’ derim.
’’Evet şimdi sorumu soracağım.soruma kim cevap vermek ister’’derim.Parmak kaldıran öğr’lerin isimlerini tek tek söyleyerek ‘’ A,S,G,H ve E cevap vermek için sessiz bir şekilde parmak kaldırıp beklediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim ve pekiştiririm.
Daha sonra performansı (+) olan hasanın yanına giderim ve ‘evet hasan sessiz bir şekilde beklemeye devam ettiğin için sorumu sana soracağım A,S,G,H ve  siz de hasani dikkatlice izleyin.hasandan sonra sırasıyla A,S,G,H ve E  sorucam.’’derim.Araçları H ‘in önüne koyarım.H Ne kadar güzel incelemeye başladın bile harikasın.Hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’<Evet HASAN buna bak.bu hangi şekil> diyerek araçları inceletirim.Ardından DAİRE şeklini elime alırım.<buna bak.bu şeklin adı ne?söyle> derim.HASAN DAİRE der.<Harikasın hasan bu daire. hasan daire dediği için 1 yıldız kazandı’’ derim.Diğer çocuklara da tek tek ‘’bu daire’’ derim. A,S,G, ve E hasanı çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
Ardından ‘’hasandan’den sonra kime soracaktık sorumuzu.Evet gamzeye soracaktık.Hadi bakalım gamzeye sorumuzu soralım.G sırasını bilip parmak kaldırdığı için 1 yıldız kazandı>derim.H sen G’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilebilecek mi? A,S,, ve E  dikkatlice izleyin.G’den sonra sırayla A,,G, ve E  sana sorucam.Dikkatlice dinleyin bakalım’’ derim.  Araçları G ‘in önüne koyarım.G Ne kadar güzel incelemeye başladın bile harikasın.Hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’<Evet G buna bak.bu hangi şekil> diyerek araçları inceletirim. G şekli incelemezse ya da başka tarafa bakarsa inceletirken başının arkasından yada çenesinden tutarak bakmasını sağlarım.baktığı anda <harikasın nekadar güzel şekli inceledin.bak hemen 1 yıldız kazandın> diyerek pekiştiririm.İnceletirken parmağıyla şeklin üzerinden gitmesini sağlarım.Ardından DAİRE şeklini elime alırım.<buna bak.bu şeklin adı ne?söyle> derim.G Daİre der.<Harikasın G bu Daİre. G DAİRE dediği için 1 yıldız kazandı’’ derim. ‘H bak bakalım G Dareyi doğru gösterdi mi? Bu DAİRE mi?’ derim.H daire der.<harikasın H bu daire.Sen G’nin DAİREYI doğru söylediğini söylediğin için 1 yıldız kazandın> derim. Diğer çocuklara da tek tek ‘’bu DAİRE’’ derim. A,,G, ve E  çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
Öğrencilerden cevap veremeyen olursa soruyu tekrar sorarım.Yine yanlış cevap verirse performansı (+) olan bir öğrenciye sorarım.ardından yanlış cevap veren öğrenciye tekrar sorarım.Eğer yine yanlış cevap verirse değerlendirme materyalleriyle sunumu tekrarlayıp soruyu tekrar sorarım…
Ardından HASANA ve GAMZEYE’ye uyguladığım süreci A,E,S  da uygularım.uygularken doğru tepki verenleri kontrol grubuna alırım.Performansı – olanların izlemesini ve daha sonra sırayla onlara soracağımı söylerim.1 araç setinden sonra aynı şekilde 2,3 ve 4. araç setini de uygularım.





Değerlendirme
< Çocuklar şimdi sizlerle bir oyun oynayacağız.Ben size bir soru sorucam.bakalım kimler sorumu doğru bilebilecek? Kimler benimle oyun oynamak ister.> derim.Öğrenciler parmak kaldırır.< A,S,G,H ve E  parmak kaldırdıkları için hemen 1’er yıldız kazandılar>derim.
Performansı + olan H<hasan sessizce parmak kaldırmaya devam ettiği için önce hasana  sorucam.Bakalım doğru bilebilecek mi? > derim.D,K,,Ü ve DD şekillerini ‘ buna bak.bu hangi şekil’ diyerek inceletirim.Ardından DAİRE şeklini elime alırım ve <HASAN buna bak ve bu şeklin adı ne? söyle > derim.hasan Daİre der.<Harikasın hasan bu daire.Sen daire olanı doğru söylediğin için 1 yıldız kazandın> derim.
Ardından diğer öğrencilere dönüp < h sorumu doğru bildi ve kocaman 1 yıldız kazandı.Şimdi kimler yıldız kazanmak istiyor? Sorumu kime sorayım> derim.Öğrenciler parmak kaldırır.Parmak kaldıran öğrencileri yıldızla pekiştiririm.
Daha sonra sırasıyla bütün performansı – olan öğrencilere aynı işlemi yaptırırım.Performansı – olan öğrencilerden biri yanlış tepki verirse performansı + olan hasana tekrar yaptırırım ve yapamayan öğr’nin izlemesini sağlarım.İzledikten sonra tekrar yapamayan öğr’ ye sorarım.Yine doğru cevap veremezse değerlendirme materyalleriyle sunum yaparım.

SUNU
             1. araç setini(kare-dikdörtgen resmi )çıkarırım.Her iki kartı da elime alırım.Kare’yi  her öğrenciye ‘buna bak.bu   hangi şekil’ diyerek inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini sağlarım.öğrencileri ‘M,Y,Sh,G,H ve S araçları çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.
Daha sonra olumsuz örneği öne çıkarıp teker teker öğr’lerin göz hizasında tutarak,’’buna bak bu hangi şekil ?’’ diyerek her öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini sağlarım.öğrencileri ‘M,Y,Sh,G,H ve S çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.Öğrenci şekli incelemezse ya da başka tarafa bakarsa inceletirken başının arkasından yada çenesinden tutarak bakmasını sağlarım.baktığı anda <harikasın nekadar güzel şekli inceledin.bak hemen 1 yıldız kazandın> diyerek pekiştiririm.
Sonrasında olumlu örneği ço’ların göz hizasında tutarak teker teker her çocuğa ‘bu kare’ diyerek sunum yaparım.Tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek  ‘M,Y,Sh,G,H ve S beni sessiz bir şekilde dinlediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ derim.
Olumsuz örneği öne çıkarıp teker teker öğr’lerin göz hizasında tutarak ‘bu kare değil’ diyerek sunarım.Ardından tüm çocukların isimlerini tek tek söyleyerek ‘….,  beni sessiz bir şekilde dinlediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim.’’Ne kadar güzel elleriniz dizlerinizde size soru sormamı bekliyorsunuz,harikasınız’’ derim ve ellerini dizlerinin üzerine götürüp beklemeye başlayan öğrencilerin tek tek isimlerini söylerken ‘’……., ellerinizi dizlerinizin üzerine götürüp sessizce soru sormamı beklediğiniz için kocaman 1 yıldız kazandınız’’ derim.
‘’Evet şimdi sorumu soracağım.soruma kim cevap vermek ister’’derim.Parmak kaldıran öğr’lerin isimlerini tek tek söyleyerek ‘’M,Y,Sh,H,S,G cevap vermek için sessiz bir şekilde parmak kaldırıp beklediğiniz için 1 yıldız kazandınız’ derim ve pekiştiririm.Daha sonra performansı (+) olan Sezer’in yanına giderim ve ‘evet Sezer sessiz bir şekilde beklemeye devam ettiğin için sorumu sana soracağım.M,Y,Sh,H ve G siz de Sezer’i dikkatlice izleyin.Sezer’den sonra sırasıyla M’ye,Y’e,Sh’a,H ‘e ve G’a sorucam.’’derim.Kartları sezer’in önüne koyarım.Ne kadar güzel araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’sezer şimdi önündeki resimlere bak.Kare’yi  göster’’derim.sezer gösterir.’’harikasın sezer bu kare.Sezer kareyi doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı’’ derim.Diğer çocuklara da tek tek ‘’bu kare’’ derim.M,Y,Sh,H ve G da   Sezeri çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
‘Evet ben şimdi Sezer’e bir soru daha sorucam.M,Y,Sh,H  ve G siz de dikkatli bir şekilde sezer’i izleyin Sezer’den sonra sırayla M,Y,Sh,H ve G’a sorucam’’ derim..Resimli kartları sezer’in önüne koyarım.Araçlarımızı incelemeye başladın bile ne kadar hızlısın..Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim. ‘buna bak.bu   hangi şekil’ diyerek inceletirim.İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini sağlarım. ’’Sezer şimdi önündeki şekillere bak.Hangisi kare değil göster’’derim.Sezer gösterir.’’harikasın sezer bu kare değil’’ Sezer kare olmayanı doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı’’derim.Diğer çocuklara da tek tek ‘’bu kare değil’’ derim.M,Y,Sh,H ve G da   Sezeri çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1’er yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.’’
Ardından ‘’Sezer’den sonra kime soracaktık sorumuzu.Evet melikeye soracaktık.Hadi bakalım melike’ye sorumuzu soralım’’derim.Sezer sen M’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilebilecek mi? Y,Sh,H ve G siz de M’yi dikkatlice izleyin.M’den sonra sırayla Y,Sh,H ve G sana sorucam.Dikkatlice izleyin bakalım’’ derim.Kartları M’nin önüne koyarım.’’Ne kadar güzel araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’melike buna bak bu hangi şekil’’diyerek araçları inceletirim. Öğrenci şekli incelemezse ya da başka tarafa bakarsa inceletirken başının arkasından yada çenesinden tutarak bakmasını sağlarım.baktığı anda <harikasın nekadar güzel şekli inceledin.bak hemen 1 yıldız kazandın> diyerek pekiştiririm.İnceletirken parmağıyla şeklin üzerinden gitmesini sağlarım.’M şimdi önündeki şekillere bak.Kare’yi  göster’’derim.M gösterirse’’harikasın M bu kare..M kareyi doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı.’’derim.Sezer melike kareyi doğru gösterdi mi? Bu kare mi?’’ derim.Sezer evet der.Evet sezer bu kare.Sen M’nin kareyi doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim.Y,Sh,H ve G’nın yanına gidip ‘bu kare’derim.’’Evet Y,Sh,H ve G da M’yi   çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
‘Evet ben şimdi M’ye bir soru daha sorucam.Sezer sen M’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilebilecek mi? Y,Sh,H ve G siz de M’yi dikkatlice izleyin.M’den sonra sırayla Y,Sh,H ve G sana sorucam.dikkatlice izleyin bakalım’’ derim.Kartları M’nin önüne koyarım.’’Ne kadar güzel araçlarımızı incelemeye başladın bile harikasın.Araçlarımızı hemen incelemeye başladığın için hemen 1 yıldız kazandın’’ derim.’’melike buna bak bu hangi şekil’’diyerek araçları inceletirim.İnceletirken parmağıyla şeklin üzerinden gitmesini sağlarım.  <M şimdi önündeki resimlere bak.Hangisi kare değil göster’’derim.M kare olmayanı gösterirse ’’harikasın M bu kare değil.. M kare olmayanı doğru gösterdiği için 1 yıldız kazandı.’’derim.Sezer melike kare olmayanı doğru gösterdi mi? Bu kare mi?Değil mi?’’ derim Sezer değil der.Evet sezer bu kare değil.Sen M’nin kare olmayanı doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim.Y,Sh,H ve G’nın yanına gidip ‘bu kare değil’ derim.’’Evet Y,Sh,H ve G da M’yi   çok güzel,sessiz bir şekilde izledikleri için 1 yıldız kazandılar’’derim ve hepsini tek tek pekiştiririm.
 Öğrencilerden cevap veremeyen olursa soruyu tekrar sorarım.Yine söyleyemezse performansı (+) olan bir öğrenciye sorarım.Ardından yanlış cevap veren öğrenciye tekrar sorarım.Eğer yine yanlış cevap verirse değerlendirme materyalleriyle sunumu tekrarlayıp soruyu tekrar sorarım…
Ardından Sezer’e ve Melike’ye uyguladığım süreci Yasin’e,Selimhan’a,Hüseyin’e ve Gülhan’a da uygularım.2,3 ve 4. araç setleriyle de aynı şekilde sunumu yaparım.

KARTLARIN PANOYA ASILMASI
İlk araç setiyle bütün öğrencilerden doğru cevap aldıktan sonra olumlu ve olumsuz örneği elime alıp <Çocuklar şimdi elimdeki resimlere bakın. kareyi gösterin> derim.Gösterirler.<Evet kareyi gösterdiniz.harikasınız bu kare.M,Y,Sh,H,S,G Kareyi doğru gösterdiğiniz için 1’er yıldız kazandınız> derim.< ben şimdi kare resmini panomuzun burasına asıyorum.> derim ve asarım.DD resmini göstererek < bu kare mi değil mi?> derim.Değil derler.< harikasınız bu kare değil.kare olmayanı doğru söylediğiniz için 1’er yıldız kazandınız> derim.< bakın ben kare olmayanı da panomuzun burasına asıyorum.Ben bunları astım.bundan sonraki kartları sırasında sessizce oturanlar,kolları bağlı sırtı sandalyeye yaslı olarak oturanlar,beni sessizce dinleyenler panomuza asacak> derim.Panomuza asarken kare olanları kare olanların altına kare olmayanları kare olmayanların altına asacaksınız> derim.
2.araç setini sunduktan sonra öğrencilere dönüp <Evet şimdi araçlarımızı kim panoya asmak ister?> derim Öğrenciler parmak kaldırır.Tek tek isimlerini söyleyerek parmak kaldırdıkları için 1’er yıldız veririm.<Sezer parmağını en yükseğe sessiz bir şekilde kaldırdığı için araçlarımızı panoya Sezer assın bakalım> derim ve sezer ’i çağırırım.Sezer gelir.Sezer ’e panoya kendi astığım resimleri <buna bak.bu hangi şekil>diyerek inceletirim.Ardından ‘S kareyi göster’ derim.S gösterir.’evet S bu kare.Sen kareyi doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın’ diyerek pekiştiririm.Ardından  ‘S panodaki resimlere bak.Kare olmayanı göster’ derim.S gösterir.’evet S bu kare değil.Sen kare olmayanı doğru gösterdiğin için 1 yıldız daha kazandın’ diyerek pekiştiririm.
Daha sonra 2. araç setini elime alırım.Önce olumlu sonra olumsuz örneği ‘buna bak.Bu hangi şekil?’ diyerek inceletirim.Ardından ‘Sezer kareyi göster’ derim.S gösterir.’evet S bu kare.Sen kareyi doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın.’ diyerek pekiştiririm.< şimdi kareyi al ve kare olanın altına as>derim.
Ardından olumsuz örneği göstererek ‘S bu kare mi değil mi? söyle’ derim.S değil der.’Evet S bu kare değil.Sen kare olmayanı doğru söylediğin  için 1 yıldız kazandın.Al bakalım bunu da kare olmayanın altına as’ derim.S asınca <Aferin S kareyi karenin altına,kare olmayanı kare olmayanın altına astığın için 1 yıldız daha kazandın> diyerek pekiştiririm.
 3.araç setini performansı – olan öğrencilerden birine ve 4. araç setini yine performansı – olan öğrencilerden birine aynı şekilde astırırım.

Değerlendirme
< Çocuklar şimdi sizlerle bir oyun oynayacağız.Ben size bir soru sorucam.Bakalım kimler sorumu doğru bilebilecek? Kimler benimle oyun oynamak ister.> derim.Öğrenciler parmak kaldırır.<M,Y,Sh,S,H ve G parmak kaldırdıkları için hemen 1’er yıldız kazandılar>derim.Performansı + olan Sezer’ e <sezer sessizce parmak kaldırmaya devam ettiği için önce sezer ‘e sorucam.Bakalım sorumu doğru bilebilecek mi? > derim.K,D,Ü ve DD resimlerini ‘ buna bak.bu hangi şekil’ diyerek inceletirim.<Sezer önündeki resimlere
bak.Kare olanı göster > derim.Sezer kare olanı gösterir.<Harikasın sezer bu kare.Sen kare olanı doğru gösterdiğin için 1 yıldız kazandın> derim.Ardından diğer öğrencilere dönüp < S sorumu doğru bildi ve kocaman 1 yıldız kazandı.Şimdi kimler yıldız kazanmak istiyor? Sorumu kime sorayım> derim.Öğrenciler parmak kaldırır.Parmak kaldıran öğrencileri yıldızla pekiştiririm.Daha sonra sırasıyla bütün performansı – olan öğrencilere aynı işlemi sırayla yaptırırım.
Performansı – olan öğrencilerden biri yanlış tepki verirse performansı + olan Sezer’e tekrar sorarım ve yapamayan öğr’nin izlemesini sağlarım.İzledikten sonra tekrar yapamayan öğr’ ye sorarım.Yine doğru cevap veremezse değerlendirme materyalleriyle sunum yaparım.


Ö.A7)Ali,selım,gamze,engin farklı şekilde bölümleri olan bir nesnenin <daire olan bölümünü göster> den.de 4 kez den 3’ünde kare olan bölümünü gösterir.(hasan +)

Öğretim materyalleri                                   Değerlendirme materyalleri
a)Logo                                                           a)Mum
b)Pudra kutusu                                               b)Kalemlik
c)CD                                                              c)Sarı kutu
d)Priz                                                             d)Sünger

SUNU
Logoyu elime alırım.<Çocuklar bakın burada ne var.Çok güzel değil mi? >derim. çocukların göz hizasında tutup daire olan bölümünü göstererek <buna bak.burası hangi şekil> diyerek bütün öğrencilere tek tek inceletirim. İnceletirken öğrencinin parmağını şeklin üzerinden götürerek incelemesini sağlarım.Öğrencileri ‘H,G,S,A,E şekli çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.
            Aynı şekilde logonun üzerindeki DAİRE olmayan bölümü de <buna bak.burası hangi şekil> diyerek bütün öğrencilere tek tek  inceletirim.Her öğrencinin adını tek tek söyleyerek inceledikleri için pekiştiririm.
Daha sonra her öğrenciye logonun daire olan bölümünü göstererek <burası daire> diyerek sunum yaparım. H,G,S,A,E şekli çok güzel incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’ diyerek pekiştiririm.
Ardından logonun daire olmayan bölümü yada bölümleri için <burası daire değil> diyerek sunum yaparım ve elimle değil işareti yaparım.Ardından ‘H,G,S,A,E  beni sessiz bir şekilde dinleyip,aracımızı incelediğiniz için 1’er yıldız kazandınız’’ diyerek pekiştiririm.
<Şimdi ben bir soru sorucam.Kim soruma cevap vermek ister> derim.Parmak kaldıran öğrencilerin tek tek isimlerini söyleyerek parmak kaldırdıkları için 1’er yıldız veririm.<hasan parmağını en yükseğe kaldırdığı için önce hasana soralım.>derim ve hasan’in yanına giderim. H,G,S,A,E siz de hasan ’i dikkatlice izleyin.Bakalım sorumuzu bilebilecek mi?hasan ’dan sonra sırayla size sorcam > derim.Logonun üzerindeki şekilleri<buna bak.burası hangi şekil> diyerek inceletirim.<hasan şimdi bunun üzerindeki şekillere bak.daire olan bölümünü göster> derim.hasan gösterir.<evet hasan burası daire.sen daire olan bölümünü gösterdiğin için 1 yıldız kazandın> derim.Sonra logonun daire olan bölümünü diğer öğrencilere tek tek göstererek <burası daire> derim. Gösterirken dairenin kenarlarından parmağımla giderim. Diğer öğr.lerin de isimlerini tek tek söyleyerek<…….,   H ’ni çok güzel,dikkatlice izlediğiniz için 1’er yıldız kazandınız> diyerek pekiştiririm.
<Evet ben şimdi H ‘e bir soru daha soracağım. H,G,S,A,E siz de hasanı ’i dikkatlice izleyin.hasan ’den sonra sırayla size sorcam > derim.Logonun üzerindeki şekilleri<buna bak.burası hangi şekil> diyerek inceletirim.<Sezer şimdi bunun üzerindeki şekillere bak.daire olmayan bölümleri göster> derim.hasan gösterir.<evet hasan burası daire değil.sen daire olmayan bölümü gösterdiğin için 1 yıldız kazandın> derim.<H bak bakalım başka daire olmayan bölüm var mı?> derim.Eğer varsa ve gösterirse ‘Evet H harikasın.Burası da daire değil.Sen başka daire olmayan bölümleri de gösterdiğin için 1 yıldız daha kazandın’ derim.
Sonra logonun daire olmayan bölümünü diğer öğrencilere tek tek göstererek <burası daire değil> derim. Gösterirken dairenin kenarlarından parmağımla giderim. Diğer öğr.lerin de isimlerini tek tek söyleyerek<…….,   hasanı ’i çok güzel,dikkatlice izlediğiniz için 1’er yıldız kazandınız> diyerek pekiştiririm.
<Evet şimdi kime soracaktık sorumuzu.> derim.Öğrenciler parmak kaldırır.isimlerini tek tek söyleyerek parmak kaldırdıkları için 1’er yıldız veririm.Daha sonra <evet S sıranı bilip parmak kaldırdığın için 1 yıldız daha kazandın > derim.Sıra selimdeydi.H,sen S’yi kontrol et bakalım sorumuzu doğru bilecek mi? ,G,,A,E sizde S’yi dikkatlice izleyin.S’den sonra sırayla size sorcam > derim. Logonun üzerindeki şekilleri<buna bak.burası hangi şekil> diyerek inceletirim.<S şimdi bunun üzerindeki şekillere bak.Daire olan bölümünü göster> derim.S gösterirse <evet S burası DAİRE.sen daire olan bölümünü gösterdiğin için 1 yıldız kazandın> derim. hasan slim daireyi doğru gösterdi mi? Bu daire mi?’’ derim.hasan evet der.Evet hasan bu daire.Sen S’nin daireyi doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim. Sonra logonun daire olan bölümünü diğer öğrencilere tek tek göstererek <burası daire> derim. Gösterirken dairenin kenarlarından parmağımla giderim. Diğer öğr.lerin de isimlerini tek tek söyleyerek< ,G,,A,E    ’i çok güzel,dikkatlice izlediğiniz için 1’er yıldız kazandınız> diyerek pekiştiririm.
<Evet ben şimdi  S‘e bir soru daha soracağım. ,G,,A,E  dikkatlice izleyin.S’den sonra  sırayla size sorcam > derim.Logonun üzerindeki şekilleri<buna bak.burası hangi şekil> diyerek inceletirim.<S şimdi bunun üzerindeki şekillere bak.DAİRE olmayan bölümleri  göster> derim.
S gösterirse.<evet S burası Daİre değil.sen DAİRE olmayan bölümü gösterdiğin için 1 yıldız kazandın> derim.<S bak bakalım başka daire olmayan bölüm var mı?> derim.Eğer varsa ve gösterirse ‘Evet S harikasın.Burası daire değil.Sen başka daire olmayan bölümleri de gösterdiğin için 1 yıldız daha kazandın’ derim. H,S Daİre olmayan bölümü doğru gösterdi mi? Bu daire mi? Değil mi?’’ derim.hasan değil der.Evet hasn burası  daire değil.Sen S’nin DAİRE olmayanı doğru gösterdiğini söylediğin için 1 yıldız kazandın’ derim.Sonra logonun DAİRE olmayan bölümünü diğer öğrencilere yani ,G,,A,E  tek tek göstererek <burası DAİRE değil> derim. Gösterirken daire olmayan bölümün kenarlarından parmağımla giderim. Diğer öğr.lerin de isimlerini tek tek söyleyerek< ,G,,A,E  çok güzel,dikkatlice izlediğiniz için 1’er yıldız kazandınız> diyerek pekiştiririm.
Öğrencilerden cevap veremeyen olursa inceletip soruyu tekrar sorarım.Yine söyleyemezse performansı (+) olan bir öğrenciye sorarım.Ardından yanlış cevap veren öğrenciye sorarım.Eğer yine yanlış cevap verirse değerlendirme materyalleriyle sunumu tekrarlayıp soruyu tekrar sorarım…
Ardından hasana ve selime uyguladığım süreci ali,engn,gamzeye de uygularım.
2,3 ve4. araç setini de aynı şekilde uygularım.
Değerlendirme
<Evet çocuklar şimdi size bir soru sorcam.Bakalım kim bu arabanın üzerindeki dare olan bölümü gösterebilecek.> derim. < H,G,S,A,E  parmak kaldırdıkları için hemen 1’er yıldız kazandılar>derim.    <Aferin hasan sessizce  parmak kaldırdığın için sorumu sana soracağım> derim.arabanın üzerindeki olumlu ve olumsuz örnekleri ‘burası hangi şekil’ diyerek ve şeklin üzerinden parmağını götürerek inceletirim.Ardından<arabanın üzerindeki şekillere bak.daire olan bölümünü göster > derim.H gösterir. <harikasın H burası Daİre..H Daire olan bölümü doğru gösterdiği için hemen 1 yıldız kazandı> derim.< ,G,S,A,E dikkatlice izledikleri için 1’er yıldız kazandılar>derim.Aynı şekilde diğer öğrencilere de aynı süreci tek tek uygularım.Gösteremeyen öğrenci olursa soruyu yinelerim.Yine gösteremezse sunuyu yinelerim.

Dersi Bitirme
<Evet çocuklar bugün sizinle şekillerle ilgili bir çalışma yaptık ve daire’yi öğrendik.Sonraki dersimizde yine daireyle ilgili bir çalışma yapıcaz.Bu çalışmamız sırasında  ben bak dediğimde baktığınız için, göster dediğimde gösterdiğiniz için, söyle dediğimde söylediğiniz için,sırtınız sandalyeye yaslı, ayaklarınız yerde, kollarınız bağlı bir şekilde oturduğunuz için,araçları çok güzel incelediğiniz için arkadaşınız konuşurken dinlediğiniz için dersimiz boyunca yıldızlar kazandınız.Şimdi yıldızlarınızı sayalım bakalım kim kaç yıldız kazanmış> diyerek her öğrencinin tek tek yıldızlarını sayıp ödüllerini vererek dersi sonlandırırım.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder