TÜRKÇE
MODÜLÜ
|
1. Sözel yönergelere
uyar.
|
1. Tek sözcüklü yönergeleri yerine
getirir.
2. İki eylemli yönergeleri yerine
getirir.
3. İkiden fazla eylem bildiren
yönergeleri yerine getirir.
|
2. Sözcükleri doğru
kullanır.
|
1. Söylenen sözcüğü tekrar eder.
2. Gösterilen ve söylenen nesnenin
adını söyler.
3. Gösterilen nesnenin adını
söyler.
4. Resmi gösterilen nesnenin adını
söyler.
|
3. Görsel uyaran verildiğinde tepki verir.
|
1. Gösterilen resimdeki eksikleri
bulur.
2. Gösterilen resimdeki hataları bulur.
3. Verilen nesne resimleri
arasından adı söylenen nesnenin resmini seçer.
4. Adı farklı harfle başlayan nesne
resimleri arasından adı söylenen nesnenin resmini seçer.
5. Karışık renkli fonlar içine
saklanmış nesne resimlerini bulur.
6. Aynı nesnenin üç resmi
arasındaki eksik ayrıntıyı bulur.
7. Aynı nesnenin üç resmi
arasındaki farklı ayrıntıyı bulur.
8. Aynı nesnenin üç resmi arasından
farklı konumda olanı bulur.
9. Kısa süre baktığı bir nesnenin
saklanmasından sonra, onunla ilgili özellikleri söyler.
10. Herhangi bir yerde bulunan
nesnelere kısa süre baktıktan sonra, görmeden, orada bulunan nesnelerin
adlarını söyler.
11. Önceden yerini bildiği, gözleri
kapalıyken yerinden alınan nesnenin, gözleri açıldıktan sonra adını söyler.
12. Önceden yerini bildiği, gözleri
kapalıyken yeri değiştirilen nesnenin, gözleri açıldıktan sonra adını söyler.
13. Verilen geometrik nesneler
arasından istenen renkteki geometrik nesneyi gösterir.
14. Verilen geometrik nesneler
arasından istenen büyüklükteki geometrik nesneyi gösterir.
15. Verilen geometrik nesneler
arasından istenen şekildeki geometrik nesneyi gösterir.
16. Sınıf içinde yeri değiştirilen
eşyanın adını söyler.
17. Arkadaşına kısa süre bakıp,
beden ve giysi üzerindeki değişiklikleri söyler.
18. Renkli boncuk, küp vb. nesneler
içinden benzer nesneleri gruplar.
19. Renkli boncuk, küp vb. nesneler
içinden aynı renkteki nesneleri gruplar.
20. Aynı renkteki tahta blokları
aynı renkteki kutulara koyar.
21. Verilen tahta bloklar arasından
aynı büyüklükteki tahta blokları eşleştirir.
22. Üçlü olarak verilen nesne
grubundan aynı olanları eşleştirir.
23. Verilen resim kartları
arasından aynı renk olan ve aynı harfle başlayan resim kartlarını eşleştirir.
24. Nesne resimleri ve gölgeleri
çizilmiş kart çiftlerini eşleştirir.
25. Şekillerden oluşturulmuş
tombala kartını, aynı şekillerden oluşturulmuş resim kartlarıyla eşleştirir.
26. Birbiri içine geçmiş
şekillerden oluşturulmuş resim kartını, aynı şekillerden oluşturulmuş resim
kartlarıyla eşleştirir.
27. Yazılı olarak verilen sözcük
kartları arasından aynı sözcük kartlarını eşleştirir.
28. Aynı nesneleri büyükten küçüğe
sıralar.
29. Aynı nesneleri küçükten büyüğe
sıralar.
30. Bir olayın oluş sırasını
gösteren resimli kartları sıralar.
31. Şekillerle çizilmiş olarak
verilen bir diziyi çizerek devam ettirir.
|
4. İşitsel uyaran
verildiğinde tepki verir.
|
1. Gözler kapalıyken dinletilen
sesin, geldiği yönü eliyle gösterir.
2. Ses çıkaran, saklanmış bir
nesnenin yerini bulur.
3. Dinletilen (bilinen) hayvan
sesinin, hangi hayvana ait olduğunu söyler.
4. Dinletilen taşıt sesinin hangi
taşıta ait olduğunu söyler.
5. Dinletilen doğa olayı ile ilgili
bir sesin hangi doğa olayına ait olduğunu söyler.
6. İçine değişik malzeme konularak
hazırlanmış ikisi aynı, biri farklı olan üç ses kutusundan farklı ses
çıkaranı bulur.
7. Gözü kapalıyken, konuşan
arkadaşının adını söyler.
8. İçine iki değişik malzeme
konularak hazırlanmış dört ses kutusundan aynı sesi çıkaran kutuları
eşleştirir.
9. Dinletilen sesi, uygun resimle
eşleştirir.
10. Fısıltı ile söylenen ses, hece,
sözcükleri tekrar eder.
|
5. El, parmak
çalışmalarında kas kuvveti ve koordinasyonunu sağlar.
|
1. Kolları öne uzatarak sağ eli,
hızı giderek artacak şekilde açar, kapar.
2. Kolları öne uzatarak sol eli,
hızı giderek artacak şekilde açar, kapar.
3. İki el ile lâstik vb. çeker.
4. Eller göğüs hizasında yumruk
yapılarak serbest bırakılan başparmakları kendi ekseninde döndürür.
5. Baş parmak serbest, diğer
parmaklar bitişik durumda baş parmağı kendi ekseninde farklı yönlerde
döndürür.
6. Baş parmak serbest durumda iken
diğer bitişik dört parmağı el ayasına doğru büker, açar.
7. Parmaklar ayrık durumda,
parmakları sırayla baş parmağa dokundurur.
8. Düz bir zemin üzerine tek tek
parmaklarını bastırır.
9. El yumruk hâlindeyken, küçük
parmaktan başlayarak tüm parmakları yukarı kaldırır.
10. Eli masanın üstüne açık hâlde
koyar, baş parmaktan başlayarak tüm parmakları yukarı kaldırır.
11. İki parmak arasına küçük bir
nesne sıkıştırıp, nesneyi düşürmeden eli yukarı aşağı hareket ettirir.
12. Baş parmak kullanılmadan, diğer
parmaklarla eşya kaldırır-indirir.
13. Defter, kitap sayfası çevirir.
14. Elleriyle kil, plâstirin vb.
malzemeleri şekillendirir.
|
6. El, göz koordinasyonu
sağlar.
|
1. Lego vb. birbirine geçen
nesneleri takar, çıkarır.
2. Tahta blok, küp vb. nesneleri
üst üste dizer.
3. Delikli yüzeylere uygun
gereçleri takar, çıkarır.
4. İpe boncuk, düğme, makarna vb.
malzeme dizer.
5. Tahta çiviye çekiçle vurur.
6. Duran topa ve balona sopayla
vurur.
7. Hareket eden topa ve balona
sopayla vurur.
8. Makaraya ip sarar.
9. Topu belirli merkezlere
fırlatır.
10. Renkli kutular içine, kutu
rengiyle aynı olan nesneyi koyar.
11. Tef çalar.
12. Davul çalar.
13. Zil çalar.
14. Yaklaşan nesneyi tutar.
15. Yana doğru giden nesneyi tutar.
16. Adı söylenen nesneleri
belirlenmiş yere koyar.
17. Kağıt vb. buruşturur.
18. Kağıt yırtar.
19. Kağıt katlar.
20. Kağıt keser.
21. Eksik bırakılan şekli çizer.
22. Sınırları düz alanları boyar.
23. Sınırları girintili çıkıntılı
alanları boyar.
24. Şablonlu çizim yapar.
25. Sebze, meyve soyar.
|
7. El, parmak
çalışmalarında kas kuvveti
ve koordinasyonunu geliştirici taklidî hareketler yapar.
|
1. Daktilo ile yazı yazma taklidi
yapar.
2. Piyano çalma taklidi yapar.
3. Makasla kesme taklidi yapar.
4. Davul, tef vb. ritim aletlerini
çalma taklidi yapar.
5. Elekle eleme taklidi yapar.
|
8. Yazıda kullanılan
araç-gereçleri tanır.
|
1. Gösterilen araç gerecin adını
söyler.
2. Yazıda kullanılan belli başlı
araçların adlarını söyler.
|
9. Yazı araç-gereçlerini
kullanır.
|
1. Çubuk, fasulye, plâstirin, iplik
vb. araçlarla istenilen şekli yapar.
2. Silgiyi soldan sağa çekerek
siler.
3. Yazı tahtası silgisini yukarıdan
aşağı çekerek siler.
|
10. Yazı araç-gereçlerini temiz ve düzenli kullanmaya özen
gösterir.
|
1. Çubuk, fasulye, plâstilin vb.
araçları çalışma sonunda kabına koyar.
2. Defteri kırıştırmadan açar.
3. Kalemi gereksiz yere açmaz.
4. Kalemi fazla bastırmadan
kullanır.
5. Defteri boş yer bırakmadan,
yaprağını koparmadan kullanır.
6. Silgiyi gereksiz yere kullanmaz.
|
11. Temel çizgiler çizer.
|
1. Çizilmiş olarak verilen dikey
çizginin üzerinden çizer.
2. Kesik çizgilerle verilen dikey
çizginin üzerinden çizer.
3. Çizilmiş olarak verilen yatay
çizginin üzerinden çizer.
4. Kesik çizgilerle verilen yatay
çizginin üzerinden çizer.
5. Dikey ve yatay çizgilerle
çizilmiş kare vb. şeklin üzerinden çizer.
6. Kesik çizgilerle verilen dikey
ve yatay çizgilerle çizilen kare vb. şeklin üzerinden çizer.
7. Dikey ve yatay çizgilerle
çizilmiş H vb. şeklin üzerinden çizer.
8. Kesik çizgilerle verilen dikey
ve yatay çizgilerle çizilen H vb. şeklin üzerinden çizer.
9. Çizilmiş olarak verilen soldan
sağa eğik çizginin üzerinden çizer.
10. Kesik çizgilerle verilen soldan
sağa eğik çizginin üzerinden çizer.
11. Çizilmiş olarak verilen sağdan
sola eğik çizginin üzerinden çizer.
12. Kesik çizgilerle verilen sağdan
sola eğik çizginin üzerinden çizer.
13. Dikey, yatay ve eğik çizgilerle
çizilmiş üçgen, yamuk vb. şeklin üzerinden çizer.
14. Kesik çizgilerle verilen dikey,
yatay ve eğik çizgilerle çizilmiş üçgen vb. şeklin üzerinden çizer.
15. Dikey, yatay ve eğik çizgilerle
çizilmiş M.A. vb. şeklin üzerinden çizer.
16. Kesik çizgilerle verilen dikey,
yatay ve eğik çizgilerle çizilmiş M.A. vb. şeklin üzerinden çizer.
17. Çizilmiş olarak verilen C vb.
açık eğrilerin üzerinden çizer.
19. Kesik çizgilerle verilen C vb.
açık eğrilerin üzerinden çizer.
20. Çizilmiş olarak verilen O vb.
kapalı eğrilerin üzerinden çizer.
21. Kesik çizgilerle verilen O vb.
kapalı eğrilerin üzerinden çizer.
22. Dikey, yatay, eğik ve eğri
çizgilerle çizilmiş R B vb. şeklin üzerinden çizer.
23. Kesik çizgilerle verilen R B
vb. şeklin üzerinden çizer.
24. Modele bakarak eksik çizgiyi
tamamlar.
25. Bir seri oluşturan çizgilerden
eksik olanı çizer.
|
12. Sesleri ayırt eder.
|
1. Sözcük ve heceleri sınıfla
birlikte okur.
2. Sözcük ve heceleri kendi başına
okur.
3. Sözcük ve heceleri sınıfla
birlikte okur.
4. Sözcük ve heceleri kendi başına
okur.
|
13. Seslerden heceler oluşturur.
|
1.Verilen
heceyi tek başına okur.
2.Verilen heceyi sınıfla birlikte okur. 2. Söylenen heceyi yazar. |
14. Hecelerden kelime oluşturur.
|
1. Hece kartlarından yeni sözcükler
oluşturur.
2. Oluşturduğu sözcükleri okur.
3. Oluşturduğu sözcükleri yazar.
4. Yeni sözcüklerle yeni tümceler
yazar.
5. Oluşturduğu yeni tümceleri okur.
6. Oluşturduğu tümcelerden metinler
yazar.
7. Oluşturduğu metinleri okur.
|
15. Kelimelerden cümle oluşturur.
|
1. İşaret edilen cümleyi öğretmenle
birlikte okur.
2. Verilen cümleyi parmağıyla takip
ederek okur.
3. Verilen cümleyi gözüyle takip
ederek okur.
|
16. Kuralına uygun cümle okur.
|
1. Okurken dik oturulması
gerektiğini söyler.
2. Işığın sol arka taraftan gelecek
biçimde ayarlanması gerektiğini söyler.
3. Okunan materyalin gözden
yaklaşık
4. Okumanın konuşma sesiyle
yapılması gerektiğini söyler.
5. Okurken ses tonunun,
dinleyicilerin rahatça duyabileceği biçimde ayarlanması gerektiğini söyler.
6. Metindeki sözcüklerin doğru ve
anlaşılır biçimde seslendirilmesi gerektiğini söyler.
7. Noktalama imlerine uygun
duraklamalar yapılması gerektiğini söyler.
8. Metinde geçen kişilerin
konuşmalarının canlandırılarak okunması gerektiğini söyler.
9. Metindeki sözcüklerin
anlamlarına uygun olarak vurgulama yapılması gerektiğini söyler.
10. Okurken, satırların yalnızca
gözle izlenmesi gerektiğini söyler.
11. Sessiz okurken, konuşma
organlarının hareket ettirilmemesi gerektiğini söyler.
|
17. Kuralına uygun cümle yazar.
|
1. Gözü ile takip ederek okur.
2. Sözcükleri tam ve doğru olarak söyler. 3. Tümcenin anlamına uygun tonlama ve vurgulamalara dikkat ederek okur. 4. Noktalama işaretlerine uygun duraklar. |
18. Etkili okuma kurallarını belirtir.
|
1. Okurken dik oturulması
gerektiğini söyler.
2. Işığın sol arka taraftan gelecek
biçimde ayarlanması gerektiğini söyler.
3. Okunan materyalin gözden
yaklaşık
4. Okumanın konuşma sesiyle
yapılması gerektiğini söyler.
5. Okurken ses tonunun,
dinleyicilerin rahatça duyabileceği biçimde ayarlanması gerektiğini söyler.
6. Metindeki sözcüklerin doğru ve
anlaşılır biçimde seslendirilmesi gerektiğini söyler.
7. Noktalama imlerine uygun
duraklamalar yapılması gerektiğini söyler.
8. Metinde geçen kişilerin
konuşmalarının canlandırılarak okunması gerektiğini söyler.
9. Metindeki sözcüklerin
anlamlarına uygun olarak vurgulama yapılması gerektiğini söyler.
10. Okurken, satırların yalnızca
gözle izlenmesi gerektiğini söyler.
11. Sessiz okurken, konuşma
organlarının hareket ettirilmemesi gerektiğini söyler.
|
19. Etkili okuma kurallarına uyar.
|
1. Dik oturur.
2. Işığın geliş yönüne uygun durur.
3. Materyali, göze uygun uzaklıkta
tutar.
4. Metni, konuşma sesiyle okur
5. Ses tonunu, dinleyicilerin
rahatça duyabileceği biçimde ayarlar.
6. Sözcükleri doğru ve anlaşılır
biçimde söyler.
7. Noktalama imlerine uygun
duraklamalar yapar.
8. Metinde geçen kişilerin
konuşmalarını canlandırılarak okur.
9. Metinde geçen sözcüklerin
anlamlarına uygun vurgulamalar yapar.
10. Satırları gözleriyle izler.
11. Sessiz okumada, konuşma
organlarını hareket ettirmez.
|
20. Kendi ve yakın çevresindeki kişilerin adlarını yazar.
|
1. Adını, soyadını yazar.
2. Öğretmenin adını, soyadını
yazar.
3. Sınıf arkadaşlarının adını
yazar.
4. Aile bireylerinin adını,
soyadını yazar.
|
21. Dinlediği ya da okuduğu masal ve öyküyle ilgili sorulara
cevap verir.
|
1. Masal ve öyküdeki kahramanları
söyler/yazar.
2. Masal ve öykünün geçtiği yeri
söyler/yazar.
3. Masal ve öykünün geçtiği zamanı
söyler/yazar.
4. Masal ve öyküdeki olayları
dizisini bozmadan anlatır.
5. Masal ve öykünün sonucunu
söyler/yazar.
6. Masal ve öyküdeki aykırılıkları
söyler/yazar.
7. Masal ve öyküye yeni bir başlık
söyler/yazar.
|
22. Dinlediği ya da okuduğu bir metni anlatır.
|
1. Okuduğu ya da dinlediği bir
metni resimlerle eşleştirir.
2. Okuduğu ya da dinlediği bir
metnin konusunu söyler.
3. Okuduğu ya da dinlediği bir
metnin konusunu yazar.
4. Metinle ilgili soruları
yanıtlar.
5. Metne uygun yeni bir başlık
söyler.
6. Metne uygun yeni bir başlık
yazar.
7. Okuduğu ya da dinlediği bir
metnin ana düşüncesini söyler.
8. Okuduğu ya da dinlediği bir
metnin ana düşüncesini yazar.
|
23. Noktalama işaretlerini kullanır.
|
1. Nokta imleri verilmeden
hazırlanmış bir metnin gerekli yerlerine nokta imini koyar.
2. Özneden sonra sıralama
sözcüklerinden oluşan uzun tümcelerdeki metnin gerekli yerlerine virgül imini
koyar.
3. Soru imleri verilmeden
hazırlanmış bir metnin gerekli yerlerine soru imini koyar.
4. Ünlem imleri verilmeden
hazırlanmış bir metnin gerekli yerlerine ünlem imini koyar
5. Noktalama imleri verilmeden
hazırlanmış bir metnin gerekli yerlerine nokta, virgül, soru ve ünlem
imlerini koyar.
|
24. Yazım kurallarına uyar.
|
1. Özel adların ilk harfini büyük
harfle yazar.
2. Tümcelerin ilk harfini büyük
harfle yazar.
3. Noktadan sonra büyük harfle
başlayarak yazar.
4. Unvan, devlet, kurum, şirket
adlarının kısaltılmış biçimlerini yazar.
5. Satır sonuna sığmayan sözcükleri
hecelerinden bölerek yazar.
6. Soru bildiren eki ayrı yazar.
|
Özel eğitim kaynak sitesi. Beceri analizleri, kavram ölçü araçları, makaleler, eğitim yazıları ve çeşitli dokümanlar.
Sayfalar
- ANA SAYFA
- BECERİ ANALİZLERİ
- KAVRAMLAR ÖLÇÜ ARAÇLARI
- ÖZEL EĞİTİM MAKALELERİ
- ÖZEL EĞİTİM DOKÜMANLARI
- ÖZEL EĞİTİM HABERLERİ
- ÖĞRETİM SÜREÇLERİ
- ÖZEL EĞİTİM OKUMA-ANLAMA ÇALIŞMALARI
- ÖZEL EĞİTİM TÜRKÇE ÇALIŞMALARI
- ÖZEL EĞİTİM SLAYTLAR
- BEP ŞABLONLARI
- ÖZEL EĞİTİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
- ÖZEL EĞİTİM KONU ÖZETLERİ
4 Ekim 2017 Çarşamba
TÜRKÇE MODÜLÜ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
süper:)))
YanıtlaSil