MATEMATİK
MODÜLÜ
|
1.
Nesneleri az ve çok olma durumuna göre ayırt eder.
|
1.
Farklı miktardaki iki varlık grubu arasından “az” olan varlık grubunu
gösterir.
2.
Farklı miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “az” olan
varlık
grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
3.
Farklı miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından
“az” olan gösterildiğinde “az” olduğunu söyler.
4.
Farklı miktardaki iki varlık grubu arasından “çok” olan varlık grubunu
gösterir.
5.
Farklı miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “çok” olan
varlık
grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
6.
Farklı miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim
kartlarından
“çok” olan gösterildiğinde “çok” olduğunu söyler.
7.
Farklı miktardaki üç varlık grubu arasından “en az” olan varlık grubunu gösterir.
8.
Farklı miktardaki üç varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “en az”
olan varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
9.
Farklı miktarda üç varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim kartlarından
“en az” olan gösterildiğinde “en az” olduğunu söyler.
10.
Farklı miktardaki üç varlık grubu arasından “en çok” olan varlık grubunu gösterir.
11.
Farklı miktardaki üç varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “en çok” olan
varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı
miktardaki üç varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim kartlarından
“en çok” olan gösterildiğinde “en çok” olduğunu söyler.
|
2.
Nesneleri çokluklarına göre sıralar.
|
1. Farklı
miktardaki iki varlık grubu arasından “az” olan varlık grubunu gösterir.
2. Farklı
miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “az” olan varlık
grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
3. Farklı
miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim kartlarından
“az” olan gösterildiğinde “az” olduğunu söyler.
4. Farklı
miktardaki iki varlık grubu arasından “çok” olan varlık grubunu gösterir.
5. Farklı
miktardaki iki varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “çok” olan varlık
grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
6. Farklı
miktardaki iki varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim kartlarından
“çok” olan gösterildiğinde “çok” olduğunu söyler.
7. Farklı
miktardaki üç varlık grubu arasından “en az” olan varlık grubunu gösterir.
8. Farklı
miktardaki üç varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “en az” olan varlık
grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
9. Farklı miktarda
üç varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “en az”
olan gösterildiğinde “en az” olduğunu söyler.
10. Farklı
miktardaki üç varlık grubu arasından “en çok” olan varlık grubunu gösterir.
11. Farklı
miktardaki üç varlık grubunu ifade eden resim kartlarından “en çok” olan
varlık grubunu ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı
miktardaki üç varlık grubu veya varlık grubunu ifade eden resim kartlarından
“en çok” olan gösterildiğinde “en çok” olduğunu söyler.
|
3.
Nesneleri büyük ve küçük olma durumuna göre ayırt eder.
|
1. Farklı
büyüklükteki iki varlık arasından “büyük” olan varlığı gösterir.
2. Farklı
büyüklükteki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “büyük” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
3. Farklı
büyüklükteki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından“büyük “
olan gösterildiğinde “büyük” olduğunu söyler.
4. Farklı
büyüklükteki iki varlık arasından “küçük” olan varlığı gösterir.
5. Farklı
büyüklükteki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “küçük” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
6. Farklı
büyüklükteki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından“küçük”
olan gösterildiğinde “küçük” olduğunu söyler.
7. Farklı
büyüklükteki üç varlık arasından “en büyük” olan varlığı gösterir.
8. Farklı
büyüklükteki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en büyük” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
9. Farklı
büyüklükteki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “en büyük”
olan gösterildiğinde “en büyük” olduğunu söyler.
10. Farklı
büyüklükteki üç varlık arasından “en küçük” olan varlığı gösterir.
11. Farklı
büyüklükteki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en küçük” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı
büyüklükteki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “en küçük”
olan gösterildiğinde “en küçük” olduğunu söyler.
|
4.
Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar.
|
1. Farklı
büyüklükteki üç varlık grubunu büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
2. Farklı
büyüklükteki dört varlık grubunu büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
3. Farklı
büyüklükteki üç varlık grubunu küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
4. Farklı
büyüklükteki dört varlık grubunu küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
5. Bir varlığı
büyüklüklerine göre sıralanmış olarak verilen en çok dört varlık arasındaki
sırasına uygun olarak yerleştirir.
|
5.
Nesneleri uzun ve kısa olma durumuna göre ayırt eder.
|
1. Farklı
uzunluktaki iki varlık arasından “uzun” olan varlığı gösterir.
2. Farklı
uzunluktaki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “uzun” olan varlığı ifade
eden resim kartını gösterir.
3. Farklı
uzunluktaki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “uzun” olan
gösterildiğinde “uzun” olduğunu söyler.
4. Farklı
uzunluktaki iki varlık arasından “kısa” olan varlığı gösterir.
5. Farklı
uzunluktaki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “kısa” olan varlığı ifade
eden resim kartını gösterir.
6. Farklı
uzunluktaki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “kısa” olan
gösterildiğinde “kısa” olduğunu söyler.
7. Farklı
uzunluktaki üç varlık arasından “en uzun” olan varlığı gösterir.
8. Farklı uzunluktaki
üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en uzun” olan varlığı ifade eden
resim kartını gösterir.
9. Farklı
uzunluktaki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “en uzun”
olan gösterildiğinde “en uzun” olduğunu söyler.
10. Farklı uzunluktaki
üç varlık arasından “en kısa” olan varlığı gösterir.
11. Farklı
uzunluktaki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en kısa” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı
uzunluktaki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “en kısa”
olan gösterildiğinde “en kısa” olduğunu söyler.
|
6.
Nesneleri uzunluklarına göre sıralar.
|
1. Farklı
uzunluktaki üç varlığı uzundan kısaya doğru sıraya koyar.
2. Farklı
uzunluktaki dört varlığı uzundan kısaya doğru sıraya koyar.
3. Farklı uzunluktaki
üç varlığı kısadan uzuna doğru sıraya koyar.
4. Farklı
uzunluktaki dört varlığı kısadan uzuna doğru sıraya koyar.
5. Bir varlığı
uzunluklarına göre sıralanmış olarak verilen en çok dört varlık arasındaki
sırasına uygun olarak yerleştirir.
|
7.
Nesneleri kalın ve ince olma durumuna göre ayırt eder.
|
1. Farklı
kalınlıktaki iki varlık arasından “kalın” olan varlığı gösterir.
2. Farklı
kalınlıktaki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “kalın” olan varlığı ifade
eden resim kartını gösterir.
3. Farklı
kalınlıktaki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “kalın”
olan gösterildiğinde “kalın” olduğunu söyler.
4. Farklı
kalınlıktaki iki varlık arasından “ince” olan varlığı gösterir.
5. Farklı
kalınlıktaki iki varlığı ifade eden resim kartlarından “ince” olan varlığı ifade
eden resim kartını gösterir.
6. Farklı
kalınlıktaki iki varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “ince”
olan gösterildiğinde “ince” olduğunu söyler.
7. Farklı
kalınlıktaki üç varlık arasından “en kalın” olan varlığı gösterir.
8. Farklı
kalınlıktaki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en kalın” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
9. Farklı
kalınlıktaki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “en kalın”
olan gösterildiğinde “en kalın” olduğunu söyler.
10. Farklı
kalınlıktaki üç varlık arasından “en ince” olan varlığı gösterir.
11. Farklı
kalınlıktaki üç varlığı ifade eden resim kartlarından “en ince” olan varlığı
ifade eden resim kartını gösterir.
12. Farklı
kalınlıktaki üç varlık veya varlığı ifade eden resim kartlarından “en ince”
olan gösterildiğinde “en ince” olduğunu söyler.
|
8.
Nesneleri kalınlıklarına göre sıralar.
|
1. Farklı
kalınlıktaki üç varlığı kalından inceye doğru sıraya koyar.
2. Farklı
kalınlıktaki dört varlığı kalından inceye doğru sıraya koyar.
3. Farklı
kalınlıktaki üç varlığı inceden kalına doğru sıraya koyar.
4. Farklı
kalınlıktaki dört varlığı inceden kalına doğru sıraya koyar.
5. Bir varlığı
kalınlıklarına göre sıralanmış olarak verilen en çok dört varlık arasındaki
sırasına uygun olarak yerleştirir.
|
9.
Nesneleri, bir nesnenin içinde ve dışında olma durumuna göre ayırt
eder.
|
1. Bir varlığın
başka bir varlığın içinde olduğu durumu gösterir.
2. Başka bir
varlığın içinde olan varlık gösterildiğinde “içinde” olduğunu söyler.
3. Bir varlığın
başka bir varlığın içinde olduğu durumu ifade eden resim kartını gösterir.
4. Başka bir
varlığın içinde olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “içinde” olduğunu
söyler.
5. Söylendiğinde
bir varlığı başka bir varlığın içine koyar.
6. Bir varlığın
başka bir varlığın dışında olduğu durumu gösterir.
7. Başka bir
varlığın dışında olan varlık gösterildiğinde “dışında” olduğunu söyler.
8. Bir varlığın
başka bir varlığın dışında olduğu durumu ifade eden resim kartını gösterir.
9. Başka bir
varlığın dışında olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “dışında” olduğunu
söyler.
10. Söylendiğinde
bir varlığı başka bir varlığın dışına koyar.
|
10. Nesneleri, bir nesnenin üzerinde ve
altında olma durumuna göre ayırt eder.
|
Davranışlar:
1. Bir varlığın
başka bir varlığın üzerinde olduğu durumu gösterir.
2. Başka bir
varlığın üzerinde olan varlık gösterildiğinde “üzerinde” olduğunu söyler.
3. Bir varlığın
başka bir varlığın üzerinde olduğu durumu ifade eden resim kartını gösterir.
4. Başka bir
varlığın üzerinde olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “üzerinde” olduğunu
söyler.
5. Söylendiğinde
bir varlığı başka bir varlığın üzerine koyar.
6. Bir varlığın
başka bir varlığın altında olduğu durumu gösterir.
7. Başka bir
varlığın altında olan varlık gösterildiğinde “altında” olduğunu söyler.
8. Bir varlığın
başka bir varlığın altında olduğu durumu ifade eden resim kartını gösterir.
9. Başka bir
varlığın altında olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “altında” olduğunu
söyler.
10. Söylendiğinde
bir varlığı başka bir varlığın altına koyar.
|
11. Nesneleri, bir nesnenin uzağında ve
yakınında olma durumuna göre ayırt eder.
|
1. İki varlık
arasından belirtilen varlığa göre uzakta olan varlığı gösterir.
2. İki varlık
arasından belirtilen varlığa göre uzakta olan varlık gösterildiğinde “uzakta”
olduğunu söyler.
3. İki varlık
arasından, belirtilen varlığa göre uzakta olan varlığı resim kartından gösterir.
4. İki varlık
arasından, belirtilen varlığa göre uzakta olan varlık, resim kartından gösterildiğinde
“uzakta” olduğunu söyler.
5. İki varlık
arasından belirtilen varlığa göre yakında olan varlığı gösterir.
6. İki varlık
arasından, belirtilen varlığa göre yakında olan varlık gösterildiğinde “yakında”
olduğunu söyler.
7. İki varlık
arasından, belirtilen varlığa göre yakında olan varlığı resim kartından gösterir.
8. İki varlık
arasından, belirtilen varlığa göre yakında olan varlık, resim kartından gösterildiğinde
“yakında” olduğunu söyler.
9. Üç varlık
arasından belirtilen varlığa göre en uzakta olan varlığı gösterir.
10. Üç varlık
arasından belirtilen varlığa göre en uzakta olan varlık gösterildiğinde “en
uzakta” olduğunu söyler.
11. Üç varlık
arasından, belirtilen varlığa göre en uzakta olan varlığı resim kartından gösterir.
12. Üç varlık
arasından, belirtilen varlığa göre en uzakta olan varlık, resim kartından gösterildiğinde
“en uzakta” olduğunu söyler.
13. Üç varlık
arasından belirtilen varlığa göre en yakında olan varlığı gösterir.
14. Üç varlık
arasından belirtilen varlığa göre en yakında olan varlık gösterildiğinde “en
yakında” olduğunu söyler.
15. Üç varlık
arasından, belirtilen varlığa göre en yakında olan varlığı resim kartından gösterir.
16. Üç varlık
arasından, belirtilen varlığa göre en yakında olan varlık, resim kartından gösterildiğinde
“en yakında” olduğunu söyler.
|
12. Nesneleri, bir nesnenin önünde ve
arkasında olma durumuna göre ayırt eder.
|
1. Bir varlığın
başka bir varlığın önünde olduğu durumu gösterir.
2. Başka bir
varlığın önünde olan varlık gösterildiğinde “önünde” olduğunu söyler.
3. Bir varlığın
başka bir varlığın önünde olduğu durumu ifade eden resim kartını gösterir.
4. Başka bir
varlığın önünde olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “önünde” olduğunu
söyler.
5. Söylendiğinde
bir varlığı başka bir varlığın önüne koyar.
6. Bir varlığın
başka bir varlığın arkasında olduğu durumu gösterir.
7. Başka bir
varlığın arkasında olan varlık gösterildiğinde “arkasında” olduğunu söyler.
8. Bir varlığın
başka bir varlığın arkasında olduğu durumu ifade eden resim kartını gösterir.
9. Başka bir
varlığın arkasında olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “arkasında”
olduğunu söyler.
10. Söylendiğinde
bir varlığı başka bir varlığın arkasına koyar.
|
13. Nesneleri, bir nesnenin sağında,
solunda ve arasında
olma durumuna göre
ayırt eder
|
1. İki varlık
arasından belirtilen varlığa göre sağda olanı gösterir.
2. İki varlık
arasından belirtilen varlığa göre sağda olan gösterildiğinde “sağda” olduğunu söyler.
3. İki varlık
arasından, belirtilen varlığa göre sağda olan varlığı resim kartından gösterir.
4. İki varlık
arasından, belirtilen varlığa göre sağda olan varlık, resim kartından gösterildiğinde
“sağda” olduğunu söyler.
5. Söylendiğinde
bir varlığı diğer varlığın sağına koyar.
6. İki varlık
arasından belirtilen varlığa göre solda olanı gösterir.
7. İki varlık
arasından belirtilen varlığa göre solda olan gösterildiğinde “solda” olduğunu
söyler.
8. İki varlık
arasından, belirtilen varlığa göre solda olan varlığı resim kartından gösterir.
9. İki varlık
arasından, belirtilen varlığa göre solda olan varlık, resim kartından gösterildiğinde
“solda” olduğunu söyler.
10. Söylendiğinde
bir varlığı diğer varlığın soluna koyar.
11. Üç varlıktan,
arada olan varlığı gösterir.
12. Üç varlıktan,
arada olan varlık gösterildiğinde “arada” olduğunu söyler.
13. Üç varlıktan,
arada olan varlığı resim kartından gösterir.
14. Üç varlıktan,
arada olan varlık, resim kartından gösterildiğinde “arada” olduğunu söyler.
15. Söylendiğinde
bir varlığı iki varlığın arasına koyar.
|
14. Nesneleri boş ve dolu olma durumuna
göre ayırt eder.
|
1. İki varlık
arasından dolu olanı gösterir.
2. İki varlık
arasından dolu olan gösterildiğinde “dolu” olduğunu söyler.
3. İki resim
kartından dolu olan varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
4. Dolu olan
varlığı ifade eden resim kartı gösterildiğinde “dolu” olduğunu söyler.
5. İki varlık
arasından boş olanı gösterir.
6. İki varlık
arasından boş olan gösterildiğinde “boş” olduğunu söyler.
7. İki resim
kartından boş olan varlığı ifade eden resim kartını gösterir.
8. Boş olan
varlığı ifade eden resim kartı gösterildiğinde “boş” olduğunu söyler
|
15. Nesneleri yüksekte ve alçakta olma
durumuna göre ayırt eder.
|
Davranışlar:
1. İki varlık
arasından yüksekte olanı gösterir.
2. İki varlık
arasından yüksekte olan gösterildiğinde “yüksekte” olduğunu söyler.
3. Resim kartında,
iki varlık arasından yüksekte olanı gösterir.
4. Resim kartında,
iki varlık arasından yüksekte olan gösterildiğinde “yüksekte” olduğunu
söyler.
5. İki varlık
arasından alçakta olanı gösterir.
6. İki varlık
arasından alçakta olan gösterildiğinde “alçakta” olduğunu söyler.
7. Resim kartında,
iki varlık arasından alçakta olanı gösterir.
8. Resim kartında,
iki varlık arasından alçakta olan gösterildiğinde “alçakta” olduğunu söyler.
9. Üç varlık
arasından en yüksekte olanı gösterir.
10. Üç varlık
arasından en yüksekte olan gösterildiğinde “en yüksekte” olduğunu söyler.
11. Resim
kartında, üç varlık arasından en yüksekte olanı gösterir.
12. Resim
kartında, üç varlık arasından en yüksekte olan gösterildiğinde “en yüksekte”
olduğunu söyler.
13. Üç varlık
arasından en alçakta olanı gösterir.
14. Üç varlık
arasından en alçakta olan gösterildiğinde “en alçakta” olduğunu söyler.
15. Resim
kartında, üç varlık arasından en alçakta olanı gösterir.
16. Resim
kartında, üç varlık arasından en alçakta olan gösterildiğinde “en alçakta” olduğunu
söyler.
|
16. Nesneleri ağır ve hafif olma durumuna
göre ayırt eder.
|
1. Ağırlıkları
farklı iki varlığı elle tartarak “ağır” olanı gösterir.
2. Ağırlıkları
farklı iki varlığı elle tartarak ağır olan varlığın “ağır” olduğunu söyler.
3. Ağırlıkları
farklı iki varlığı elle tartarak “hafif” olanı gösterir.
4. Ağırlıkları
farklı iki varlığı elle tartarak hafif olan varlığın “hafif” olduğunu söyler.
5. Ağırlıkları
farklı üç varlığı elle tartarak “en ağır” olanı gösterir.
6. Ağırlıkları
farklı üç varlığı elle tartarak en ağır olan varlığın “en ağır” olduğunu söyler.
7. Ağırlıkları
farklı üç varlığı elle tartarak “en hafif” olanı gösterir.
8. Ağırlıkları
farklı üç varlığı elle tartarak en hafif olan varlığın “en hafif” olduğunu söyler.
|
17. Nesneleri ağırlıklarına göre sıralar.
|
1. Ağırlıkları
farklı üç varlığı elle tartarak en ağırdan en hafife doğru sıraya koyar.
2. Ağırlıkları
farklı üç varlığı elle tartarak en hafiften en ağıra doğru sıraya koyar.
|
18. Birer ritmik sayar.
|
1. 1’den
başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar birer ritmik
sayar.
2. Verilen
herhangi bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a
kadar birer ritmik sayar.
3. Nesneler
üzerinde, 1’den 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar birer ritmik
sayar.
4. Nesne resim
kartları üzerinde, 1’den 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar
birer ritmik sayar.
5. 10 (20, 30, 40,
50, 60, 70, 80, 90, 100)’dan başlayarak geriye doğru birer ritmik sayar.
6. Verilen
herhangi bir sayıdan başlayarak geriye doğru birer ritmik sayar.
|
19. Beşer ritmik sayar.
|
1. 5’ten
başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’ye kadar beşer ritmik sayar.
2. 5’in katı olan
bir sayıdan başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’ye kadar beşer
ritmik sayar.
3. Nesneler
üzerinde 5’ten başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’ye kadar beşer
ritmik sayar.
4. Nesne resim
kartları üzerinde 5’ten başlayarak 20 (30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’ye
kadar beşer ritmik sayar.
5. 20 (30, 40, 50,
60, 70, 80, 90, 100)’den başlayarak geriye doğru beşer ritmik sayar.
6. 5’in katı olan
bir sayıdan başlayarak geriye doğru beşer ritmik sayar.
|
20. Onar ritmik sayar.
|
1. 10’dan
başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar onar ritmik sayar.
2. 10’un katı olan
bir sayıdan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a
3. Nesneler
üzerinde, 10’dan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar onar
ritmik sayar.
4. Nesne resim
kartları üzerinde, 10’dan başlayarak 30 (40, 50, 60, 70, 80, 90,100)’a kadar
onar ritmik sayar.
5. 30 (40, 50, 60,
70, 80, 90, 100)’dan başlayarak geriye doğru onar ritmik sayar.
6. 10’un katı olan
bir sayıdan başlayarak geriye doğru onar ritmik sayar.
|
21. İkişer ritmik sayar.
|
1. 2’den
başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar ikişer ritmik sayar.
2. 2’in katı olan
bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar
ikişer ritmik sayar.
3. Nesneler
üzerinde, 2’den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar
ikişer ritmik sayar.
4. Nesne resim
kartları üzerinde 2’den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a
kadar ikişer ritmik sayar.
5. 10 (20, 30, 40,
50, 60, 70, 80, 90, 100)dan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayar.
6. 2’nin katı olan
bir sayıdan başlayarak geriye doğru ikişer ritmik sayar.
|
22. Üçer ritmik sayar.
|
1. 3’ten
başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde üçer ritmik sayar.
2. 3’ün katı olan
bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde üçer
ritmik sayar.
3. Nesneler
üzerinde, 3’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)içinde
üçer ritmik sayar.
4. Nesne resim
kartları üzerinde, 3’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)
içinde üçer ritmik sayar.
5. 10 (20, 30, 40,
50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde 3’ün katı olan bir sayıdan başlayarak geriye
doğru üçer ritmik sayar.
6. 3’ün katı olan
bir sayıdan başlayarak geriye doğru üçer ritmik sayar.
|
23. Dörder ritmik sayar.
|
1. 4’ten
başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde dörder ritmik
sayar.
2. 4’ün katı olan
bir sayıdan başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde dörder
ritmik sayar.
3. Nesneler
üzerinde, 4’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde dörder
ritmik sayar.
4. Nesne resim
kartları üzerinde, 4’ten başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)
içinde dörder ritmik sayar.
5. 10 (20, 30, 40,
50, 60, 70, 80, 90, 100) içinde 4’ün katı olan bir sayıdan başlayarak geriye
doğru dörder ritmik sayar.
6. 4’ün katı olan
bir sayıdan başlayarak geriye doğru dörder ritmik sayar.
|
24. 1,2,3,4,5,6,7,8 ve 9 doğal sayılarını kavrar.
|
1. Farklı sayıda
nesnelerden oluşan kümeler içinden 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, ) tane nesnesi olanı gösterir.
2. 1(2, 3, 4, 5,
6, 7, 8, 9, ) tane nesnesi olan küme
gösterildiğinde nesne sayısının 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, ) tane olduğunu söyler.
3. Farklı sayıda
nesnelerden oluşan kümeleri ifade eden resim kartları arasından 1(2, 3, 4, 5,
6, 7, 8, 9, ) tane nesnesi olanı
gösterir.
4. 1(2, 3, 4, 5,
6, 7, 8, 9, ) tane nesneyi ifade eden
resim kartı gösterildiğinde nesne sayısının 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, ) tane olduğunu söyler.
5. Söylendiğinde
nesne kümesi içinden 1(2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, ) nesne alır.
6. Bir sayı
simgesi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, )
gösterildiğinde farklı sayıdanesnelerden oluşan kümeler içinden, sayı simgesi
miktarı kadar nesneden
oluşan kümeyi
gösterir.
7. Sayı simgesi
(1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, )
gösterildiğinde farklı sayıda nesnelerden oluşan kümeleri ifade eden resim
kartları içinden, sayı simgesi miktarını ifade eden resim kartını gösterir.
8. Gösterilen
nesne kümesindeki nesne sayısını ifade eden sayı simgesini gösterir.
9. Bir nesne
kümesini ifade eden resim kartı gösterildiğinde karşılığı olan sayı simgesini
gösterir.
10 . Bir sayı
simgesi gösterildiğinde nesne kümesi içinden gösterilen sayı simgesi miktarı
kadar nesne alır.
11. Sayı simgeleri
içinden söylenen sayı simgesini gösterir.
12. Gösterilen
sayı simgesinin adını söyler.
13. Sayı
simgelerini ifade eden resim kartından söylenen sayı simgesini gösterir.
14. Bir sayı
simgesini ifade eden resim kartı gösterildiğinde gösterilen sayı simgesinin
adını söyler.
|
25. Rakamları yazar.
|
1. Rakamları
şekline ve yazılış yönlerine uygun olarak havada parmakla yazar.
2. Rakamları
şekline ve yazılış yönlerine uygun olarak sıra üzerine parmakla yazar.
3. Rakamları
şekline ve yazılış yönlerine uygun olarak çöp, fasulye vb. araçlarla yazar.
4. Yazılı verilmiş
rakamların üzerinden çizer.
5. Kesik
çizgilerle verilmiş rakamların üzerinden çizer.
6. Söylenen sayıyı
rakamla yazar.
7. Söylenen sayıyı
yazıyla yazar.
|
26. "0" doğal sayısını kavrar.
|
1. Verilen kümeler
arasından elemanı olmayan kümeyi gösterir.
2. Boş kümenin
eleman sayısının 0 (sıfır) olduğunu söyler.
3. Boş kümenin
eleman sayısını yazıyla yazar.
4. Boş kümenin
eleman sayısını rakamla yazar.
5. Bir boş küme
çizer.
6. Günlük yaşamdan
boş kümeye örnekler söyler.
7. Eleman sayısı 0
(sıfır) olan kümeye elemanlar katarak boş olmayan kümeler söyler/yazar.
|
27. İki basamaklı doğal sayıları kavrar.
|
1. Doğal sayı
kartları içinden, gösterilen iki basamaklı doğal sayının aynısını gösterir.
2. Doğal sayı
kartları içinden, söylenen iki basamaklı doğal sayıyı gösterir.
3. Gösterilen iki
basamaklı doğal sayısının kaç olduğunu söyler.
4. İki basamaklı
bir doğal sayıyı onluk ve birliklerine ayırır.
5. İki basamaklı
bir doğal sayıdaki onlukları ve birlikleri gösterir.
6. Söylenen iki
basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar.
7. Rakamla yazılı
iki basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar.
8. İki basamaklı
bir doğal sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.
|
28. Üç basamaklı doğal sayıları kavrar.
|
1. Doğal sayı
kartları içinden, gösterilen üç basamaklı doğal sayının aynısını gösterir.
2. Doğal sayı
kartları içinden, söylenen üç basamaklı doğal sayıyı gösterir.
3. Gösterilen üç
basamaklı doğal sayının kaç olduğunu söyler.
4. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı yüzlük, onluk ve birliklerine ayırır.
5. Üç basamaklı
bir doğal sayıdaki yüzlük, onluk ve birlikleri gösterir.
6. Söylenen üç
basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar.
7. Rakamla yazılı
üç basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar.
8. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.
|
29. Dört basamaklı doğal sayıları kavrar.
|
1. Doğal sayı
kartları içinden, gösterilen dört basamaklı doğal sayının aynısını gösterir.
2. Doğal sayı
kartları içinden, söylenen dört basamaklı doğal sayıyı gösterir.
3. Gösterilen dört
basamaklı doğal sayının kaç olduğunu söyler.
4. Dört basamaklı
bir doğal sayıyı binlik, yüzlük, onluk ve birliklerine ayırır.
5. Dört basamaklı
bir doğal sayıdaki binlik, yüzlük, onluk ve birlikleri gösterir.
6. Söylenen dört
basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar.
7. Rakamla yazılı
dört basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar.
8. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.
|
30. Beş, altı ve daha fazla basamaklı
sayıları kavrar.
|
1. Doğal sayı
kartları içinden, gösterilen beş (altı, yedi...) basamaklı doğal sayının aynısını
gösterir.
2. Doğal sayı
kartları içinden, söylenen beş (altı, yedi...) basamaklı doğal sayıyı gösterir.
3. Gösterilen beş
(altı, yedi...) basamaklı doğal sayının kaç olduğunu söyler.
4. Beş (altı,
yedi...) basamaklı bir doğal sayının belirtilen basamaklarındaki rakamların
sayı değerlerini söyler.
5. Söylenen beş
(altı, yedi...) basamaklı doğal sayıyı rakamla yazar.
6. Rakamla yazılı
beş (altı, yedi...) basamaklı doğal sayıyı yazıyla yazar.
7. Beş (altı,
yedi...) basamaklı bir doğal sayıdan önce ve sonra gelen sayıyı söyler.
|
31. Sayı doğrusunu kavrar.
|
1. Sayı doğrusu
üzerinde verilen doğal sayıları söyler.
2. Bir sayı
doğrusu üzerinde boş bırakılan yerlere uygun doğal sayıları yazar.
3. Bir sayı
doğrusuna, belirtilen sınırlar içindeki doğal sayıları yazar.
4. Bir sayı
doğrusu yaparak belirtilen sayıları bu doğru üzerinde uygun şekilde yerleştirir.
|
32. Doğal sayılar arasındaki büyüklük ve
küçüklük ilişkisini ayırt eder.
|
1. Bir basamaklı
iki doğal sayıdan büyük ve küçük olanı gösterir.
2. Bir basamaklı
üç doğal sayıyı küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
3. Bir basamaklı
üç doğal sayıyı büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
4. İki basamaklı
iki doğal sayıdan büyük ve küçük olanı gösterir.
5. İki basamaklı
üç doğal sayıyı küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
6. İki basamaklı
üç doğal sayıyı büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
7. Üç basamaklı
iki doğal sayıdan büyük ve küçük olanı gösterir.
8. Üç basamaklı üç
doğal sayıyı küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
9. Üç basamaklı üç
doğal sayıyı büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
10. Dört basamaklı
iki doğal sayıdan büyük ve küçük olanı gösterir.
11. Dört basamaklı
üç doğal sayıyı küçükten büyüğe doğru sıraya koyar.
12. Dört basamaklı
üç doğal sayıyı büyükten küçüğe doğru sıraya koyar.
13. “Büyük”
simgesini yazarak gösterir.
14. “Küçük”
simgesini yazarak gösterir.
15. Yazılı olarak
verilen iki doğal sayı arasındaki büyüklük küçüklük ilişkisini “>”,“<” simgeleri
ile yazar.
16. Söylenen iki
doğal sayı arasındaki büyüklük küçüklük ilişkisini “>”,“<”simgeleri ile
yazar.
17. İkiden fazla
doğal sayıyı büyüklük küçüklük sırasına koyup, bu sırayı “>” ve “<” simgeleri
ile yazar.
|
33. Tek ve çift doğal sayıları ayırt eder.
|
1. 10’a kadar olan
çift doğal sayıları söyler.
2. 10’a kadar olan
tek doğal sayıları söyler.
3. En çok dört
basamaklı olarak verilen bir doğal sayının tek veya çift doğal sayı olduğunu
söyler.
4. En çok beş
basamaklı olarak verilen beş doğal sayı arasından tek sayıları söyler.
5. En çok beş
basamaklı olarak verilen beş doğal sayı arasından çift sayıları söyler.
|
34. Sıra bildiren sayıları kavrar.
|
1. Sayıların sağına
konulan noktanın sıra bildirdiğini söyler.
2. Sıra bildiren
bir sayıyı okur.
3. 20’ye kadar
olan, yazıyla verilmiş sıra bildiren bir sayıyı simgeyle yazar.
4. Sıra bildiren
sayıların nerelerde kullanıldığını söyler.
|
35. Romen rakamlarını kavrar.
|
1. Romen
rakamlarının kullanıldığı yerleri söyler.
2. Yazı ile
verilen bir sayıyı Romen rakamı ile yazar.
3. Söylenen bir
sayıyı Romen rakamı ile yazar.
4. Romen rakamı
ile verilen bir sayıyı söyler.
5. Romen rakamı
ile verilen bir sayıyı yazar.
|
36. Doğal sayılarla eldesiz toplama işlemi
yapar.
|
1. Bir basamaklı
bir doğal sayıyla, bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak
şekilde yan yana toplayıp sonucunu yazar/söyler.
2. Bir basamaklı
bir doğal sayıyla bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak
şekilde alt alta toplayıp sonucunu yazar/söyler.
3. Bir basamaklı
bir doğal sayıyla, bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak
şekilde yan yana toplayıp sonucunu yazar/söyler.
4. Bir basamaklı
bir doğal sayıyla, bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak
şekilde alt alta toplayıp sonucunu yazar/söyler.
5. Bir basamaklı
üç doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak şekilde yan yana toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
6. Bir basamaklı
üç doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak şekilde alt alta toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
7. Bir basamaklı
üç doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde yan yana toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
8. Bir basamaklı
üç doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak şekilde alt alta toplayıp
sonucunu yazar/söyler.
9. İki basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
10. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak
şekilde eldesiz toplayıp sonucunu yazar/söyler.
11. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı sonuç üç basamaklı çıkacak
şekilde eldesiz toplayıp sonucunu yazar/söyler.
12. İki basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı iki doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
13. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı iki doğal sayıyı eldesiz, sonuç iki basamaklı
çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
14. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı iki doğal sayıyı eldesiz, sonuç üç basamaklı
çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
15. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp
sonucunu
yazar/söyler.
16. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucunu yazar/söyler.
17. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
18. En fazla üç
basamaklı en fazla dört doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucunu yazar/söyler.
19. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
20. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
21. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayıp sonucu
yazar/söyler.
22. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz, sonuç dört
basamaklı çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
23. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı, sonuç beşbasamaklı
çıkacak şekilde eldesiz toplayıp sonucunu yazar/söyler.
24. Beş ve daha
fazla basamaklı doğal sayılarla eldesiz toplama işlemi yapıp sonucunu
yazar/söyler.
|
37. Doğal sayılarla eldeli toplama işlemi
yapar.
|
1. İki basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
2. iki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak
şekilde eldeli toplayıp sonucunu yazar/söyler.
3. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı sonuç üç basamaklı çıkacak
şekilde eldeli toplayıp sonucunu yazar/söyler.
4. İki basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı iki doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
5. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı iki doğal sayıyı eldeli, sonuç iki basamaklı
çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
6. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı iki doğal sayıyı eldeli, sonuç üç basamaklı
çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
7. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
8. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
9. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
10. En fazla üç
basamaklı, en fazla dört doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucunu yazar/söyler.
11. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
12. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayıp sonucunu
yazar/söyler.
13. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldeli, sonuç dört basamaklı
çıkacak şekilde toplayıp sonucunu yazar/söyler.
14. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı sonuç dört basamaklı
çıkacak şekilde eldeli toplayıp sonucunu yazar/söyler.
15. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı sonucu beş basamaklı
olacak şekilde eldeli toplayıp sonucunu yazar/söyler.
16. Beş ve daha
fazla basamaklı doğal sayılarla eldeli toplama işlemi yapıp sonucunu yazar/söyler.
|
38. Toplama işlemini kullanarak problem
çözer.
|
1. Bir basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıyla toplayarak problem çözer.
2. Bir basamaklı
doğal sayılar içinden üç sayıyı kullanarak eldesiz toplam işlemi ile problem
çözer.
3. İki basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz toplayarak problem
çözer.
4. İki basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz toplayarak problem
çözer.
5. İki basamaklı
bir doğal sayı ile bir/iki basamaklı iki doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem
çözer.
6. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem
çözer.
7. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem
çözer.
8. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem
çözer.
9. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem
çözer.
10. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem
çözer.
11. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem
çözer.
12. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem
çözer.
13. İki basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak problem
çözer.
14. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak problem
çözer.
15. İki basamaklı
bir doğal sayı ile bir/iki basamaklı iki doğal sayıyı eldeli toplayarak problem
çözer.
16. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak problem
çözer.
17. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak problem
çözer.
18. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz toplayarak problem
çözer.
19. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak problem
çözer.
20. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak problem
çözer.
21. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak problem
çözer.
22. Dört basamaklı
bir doğal sayı ile dört basamaklı bir doğal sayıyı eldeli toplayarak problem
çözer.
23. Beş ve daha
fazla basamaklı doğal sayılarla eldesiz eldeli toplama işlemi yaparak problem
çözer.
|
39. Doğal sayılarla onluk bozmayı
gerektirmeyen çıkarma işlemi yapar.
|
1. Bir basamaklı
bir doğal sayıdan, bir basamaklı bir doğal sayıyı yan yana çıkarıp sonucunu
yazar/söyler.
2. Bir basamaklı
bir doğal sayıdan, bir basamaklı bir doğal sayıyı alt alta çıkarıp sonucunu
yazar/söyler.
3. İki basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde bir basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
4. İki basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde iki basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
5. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde bir basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
6. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde iki basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
7. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde üç basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
8. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde bir basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
9. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde iki basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
10. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde üç basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
11. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan onluk bozmayı gerektirmeyecek şekilde dört basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
|
40. Doğal sayılarla onluk bozmayı
gerektiren çıkarma işlemi yapar.
|
1. İki basamaklı
bir doğal sayıdan onluk bozmayı gerektirecek şekilde bir basamaklı bir doğal
sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
2.İki basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk bozmayı gerektirecek şekilde iki basamaklı bir doğal
sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
3. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk, yüzlük bozmayı gerektiren bir basamaklı bir doğal
sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
4. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan, onluk, yüzlük bozmayı gerektiren iki basamaklı bir doğal
sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
5. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan onluk, yüzlük bozmayı gerektiren üç basamaklı bir doğal
sayıyı çıkarıp sonucu yazar/söyler.
6. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan onluk, yüzlük bozmayı gerektiren bir basamaklı bir doğal
sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
7. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan onluk, yüzlük, binlik bozmayı gerektiren iki basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
8. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan onluk, yüzlük, binlik bozmayı gerektiren üç basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
9. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan onluk, yüzlük, binlik bozmayı gerektiren dört basamaklı bir
doğal sayıyı çıkarıp sonucunu yazar/söyler.
10. Beş ve daha
fazla basamaklı bir doğal sayıdan onluk, yüzlük, binlik on binlik bozmayı
gerektiren bir, iki, üç, dört ve daha fazla basamaklı sayıyı çıkarıp sonucunu
yazar/söyler.
|
41. Çıkarma işlemini kullanarak problem
çözer.
|
1. Bir basamaklı
bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı çıkararak problem çözer.
2. İki basamaklı
bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan çıkararak
problem çözer.
3. İki basamaklı
bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan çıkararak
problem çözer.
4. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan çıkararak
problem çözer.
5. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan çıkararak
problem çözer.
6. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan üç basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan çıkararak
problem çözer.
7. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan çıkararak
problem çözer.
8. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan çıkararak
problem çözer.
9. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan üç basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan çıkararak
problem çözer.
10. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan dört basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozmadan çıkararak
problem çözer.
11. İki basamaklı
bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozarak çıkarıp
problem çözer.
12. İki basamaklı
bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk bozarak çıkarıp
problem çözer.
13. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük bozarak
çıkarıp problem çözer.
14. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük bozarak
çıkarıp problem çözer.
15. Üç basamaklı
bir doğal sayıdan, üç basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük bozarak
çıkarıp problem çözer.
16. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük, binlik bozarak
çıkarıp problem çözer.
17. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük, binlik
bozarak çıkarıp problem çözer.
18. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan üç basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük, binlik bozarak
çıkarıp problem çözer.
19. Dört basamaklı
bir doğal sayıdan dört basamaklı bir doğal sayıyı onluk, yüzlük, binlik
bozarak çıkarıp problem çözer.
20. Beş ve daha
fazla basamaklı doğal sayılarla onluk, yüzlük, binlik, onbirlik bozmayı
gerektirmeyen gerektiren çıkarma işlemi ile problem çözer.
|
42. Çarpım tablosunu ezbere bilir.
|
Çarpım
tablosunu 2 – 9 lar arası ezbere bilir
|
43. Doğal sayılarla eldesiz çarpma işlemi
yapar.
|
1.Bir basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir basamaklı olacak
şekilde yan yana çarpıp sonucu yazar/söyler.
2. Bir basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç bir basamaklı çıkacak
şekilde alt alta çarpıp sonucunu yazar/söyler.
3. Bir basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak
şekilde yan yana çarpıp sonucunu yazar/söyler.
4. Bir basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı sonuç iki basamaklı çıkacak
şekilde alt alta eldesiz çarpıp sonucunu yazar/söyler.
5. İki basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
6. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
7. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
8. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
9. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldesiz çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
10. Üçten fazla
basamaklı doğal sayılar içinde eldesiz çarpma işlemi yapıp sonucunu
yazar/söyler.
|
44. Doğal sayılarla eldeli çarpma işlemi
yapar.
|
1. İki basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
2. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
3. İki basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
4. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
5. Üç basamaklı
bir doğal sayı ile üç basamaklı bir doğal sayıyı eldeli çarpıp sonucunu
yazar/söyler.
6. Üçten fazla
basamaklı doğal sayılar içinde eldeli çarpma işlemi yapıp sonucunu
yazar/söyler.
|
45. Çarpma işlemini kullanarak problem
çözer.
|
1. Bir basamaklı
bir doğal sayı ile bir basamaklı bir doğal sayıyı çarparak problem çözer.
2. İki basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak problem
çözer.
3. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak problem
çözer.
4. İki basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak problem
çözer.
5. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak problem
çözer.
6. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayı ile eldesiz çarparak problem
çözer.
7. İki basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak problem
çözer.
8. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak problem
çözer.
9. İki basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak problem
çözer.
10. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak problem
çözer.
11. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayı ile eldeli çarparak problem
çözer.
12. Üçten fazla
basamaklı doğal sayılar içinde eldeli/eldesiz çarpma işlemleriyle problem çözer.
|
46. Doğal sayılarla kalansız bölme işlemi
yapar.
|
1. Bir basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek sonucunu
yazar/söyler.
2. iki basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek sonucunu
yazar/söyler.
3. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek sonucunu yazar/söyler.
4. İki basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek sonucunu
yazar/söyler.
5. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek sonucunu
yazar/söyler.
6. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek sonucunu
yazar/söyler.
7. Dört ve daha
fazla basamaklı doğal sayılarla kalansız bölme işlemi yaparak sonucunu
yazar/söyler.
|
47. Doğal sayılarla kalanlı bölme işlemi
yapar.
|
1. Bir basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek sonucunu
yazar/söyler.
2. İki basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek sonucunu
yazar/söyler.
3. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek sonucunu
yazar/söyler.
4. İki basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek sonucunu
yazar/söyler.
5. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek sonucunu
yazar/söyler.
6. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek sonucunu
yazar/söyler.
7. Dört veya daha
fazla basamaklı bir doğal sayıyla kalanlı bölme işlemi yaparak sonucunu
yazar/söyler.
|
48. Bölme işlemini kullanarak problem
çözer.
|
1. Bir basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek problem
çözer.
2. İki basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek problem
çözer.
3. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek problem
çözer.
4. İki basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek problem
çözer.
5. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek problem
çözer.
6. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayıya kalansız bölerek problem
çözer.
7. Bir basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek problem
çözer.
8. İki basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek problem
çözer.
9. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı bir basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek problem
çözer.
10. İki basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek problem
çözer.
11. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı iki basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek problem
çözer.
12. Üç basamaklı
bir doğal sayıyı üç basamaklı bir doğal sayıya kalanlı bölerek problem çözer.
13. Üçten fazla
basamaklı doğal sayılarla kalansız/kalanlı bölme işlemiyle problem çözer.
|
49. Dört işlemi kullanarak problem çözer.
|
1. İki ve daha
fazla işlem kullanarak 10’a kadar olan doğal sayılarla problem çözer.
2. İki ve daha
fazla işlem kullanarak 100’e kadar olan doğal sayılarla problem çözer.
3. İki ve daha
fazla işlem kullanarak 1000’e kadar olan doğal sayılarla problem çözer.
4. İki ve daha
fazla işlem kullanarak 1000’den fazla doğal sayılarla problem çözer.
|
50. Hesap makinesi kullanarak işlem yapar.
|
1. Hesap
makinesinin “on” açma tuşuna basar.
2. Rakam tuşlarına
basarak sayıyı yazar.
3. Yapılacak
işlemi ifade eden “+, -, x, / ” simgesine basar.
4. Diğer sayıyı
rakam tuşlarına basarak yazar.
5. Sonucu görmek
için “=” tuşuna basar.
6. Ekrana bakarak
sonucu söyler.
7. Kapatmak için
“off” tuşuna basar.
|
51. Küme ve özelliklerini ayırt eder.
|
1. Yakın
çevresindeki canlı ve cansız varlıklar arasından bir topluluk söyler.
2. Bir topluluğu
oluşturan varlıkların adını söyler.
3. Varlıkların
oluşturduğu topluluğun küme olduğunu söyler.
4. Bir kümeyi
oluşturan varlıkların her birinin eleman olduğunu söyler.
5. Elemanı olmayan
kümenin boş küme olduğunu söyler.
|
52. Kümeler arasındaki ilişkileri ayırt
eder.
|
1. Elemanları aynı
olan iki kümenin elemanlarını bire bir eşler.
2. Eleman sayıları
aynı, elemanları farklı iki kümenin elemanlarını bire bir eşler.
3. Eleman sayıları
farklı elemanları aynı iki kümenin elemanlarını bire bir eşler.
4. Elemanları ve
eleman sayıları farklı iki kümenin elemanlarını bire bir eşler.
5. Verilen kümeler
arasından elemanları ve eleman sayıları aynı olan iki kümeyi gösterir.
6. Verilen kümeler
arasından elemanları farklı, eleman sayıları aynı olan iki kümeyi gösterir.
7. Eleman sayıları
farklı iki kümeden, eleman sayısı fazla olanı gösterir.
|
53. Kümeler arasındaki denklik ilişkisini
ayırt eder.
|
1. Eleman sayısı
aynı olan iki kümenin elemanlarını bire bir eşleyerek kümelerin denk olduğunu
söyler.
2. İki kümenin
elemanlarını bire bir eşleyerek denk olup olmadığını söyler.
3. En çok beş küme
arasından denk olanları gösterir.
4. Verilen bir
kümeye denk bir küme yazar.
5. Verilen bir
kümeye denk bir küme şeması yapar.
6. İki kümenin
denk olup olmadığını simge kullanarak yazar.
|
54. Kümeler arasındaki eşitlik ilişkisini
ayırt eder.
|
1. Elemanları ve
eleman sayıları aynı olan iki kümenin elemanlarını bire bir eşleyerek
kümelerin eşit olduğunu söyler.
2. İki kümenin
elemanlarını bire bir eşleyerek eşit olup olmadığını söyler.
3. En çok beş küme
arasından eşit kümeleri gösterir.
4. Verilen bir
kümeye eşit bir küme yazar.
5. Verilen bir
kümeye eşit bir küme şeması yapar.
6. İki kümenin
eşit olup olmadığını simge kullanarak yazar.
|
55. Vücut organları yardımıyla ölçüm
yapar.
|
1. Parmakla ölçme
yapar.
2.
Karışla ölçme yapar.
3. Kulaçla ölçme
yapar.
4. Ayakla ölçme
yapar.
5. Adımla ölçme
yapar.
|
1. Gösterilen
nesneyi ölçer.
2. Gösterilen
nesneyi ölçtüğünde, kaç metre geldiğini söyler.
3. Söylenen metre
ölçüsünde, uzunluk ölçer.
1. Gösterilen
nesneyi cetvelle santimetre cinsinden ölçer.
2. Gösterilen
nesneyi cetvelle santimetre cinsinden ölçtüğünde, kaç santimetre geldiğini
söyler.
3. Söylenen
santimetre ölçüsündeki uzunluğu ölçer.
4. Söylenen
santimetre ölçüsünde, ölçtüğü uzunluğu gösterir.
|
57. Kütle ölçülerini kullanarak ölçüm
yapar.
|
1. Verilen katı
maddeyi kilogram/gram kullanarak ölçer.
2. Verilen katı
maddeyi ölçtüğünde, kaç kilogram geldiğini söyler.
|
58. Saati okur.
|
1. Bir saat başına
ayarlanan saatin kaç olduğunu söyler.
2. Yarım saate
göre ayarlanan saatin kaç olduğunu söyler.
3. Çeyrek saate
göre ayarlanan saatin kaç olduğunu söyler.
4. Akrep ve
yelkovanın verilen durumlarına göre saatin kaç olduğunu söyler/yazar.
5. Belirtilen bir
saat aralığını “saat” ve “dakika” cinsinden okunup kısaltılmış gösterimiyle
yazar.
|
59. Parayı tanır.
|
1. Belirtilen
parayı gösterir.
2. Gösterilen
paranın kaç lira olduğunu söyler.
|
60. Geometrik şekilleri ayırt eder.
|
1.Dikdörtgeni
ayırt eder.
2.Kareyi ayırt
eder.
3.Daireyi ayırt
eder.
4.Üçgeni ayırt
eder.
|
61. Karenin özelliklerini belirtir.
|
1. Karenin dört
kenarı olduğunu gösterir/söyler.
2. Karenin dört
köşesi olduğunu gösterir/söyler.
3. Karenin kenar uzunluklarının
birbirine eşit olduğunu söyler.
4. Karenin
köşelerinin birbirine dik olduğunu söyler.
5. Karenin dört
kenar uzunluklarının toplamının çevresini oluşturduğunu söyler.
6. Karenin
çevresinin, bir kenar uzunluğunun dört katı olduğunu söyler.
|
62. Dikdörtgenin özelliklerini belirtir.
|
1. Dikdörtgenin
dört kenarı olduğunu gösterir/söyler.
2. Dikdörtgenin
dört köşesi olduğunu gösterir/söyler.
3. Dikdörtgenin
karşılıklı kenarlarının birbirine eşit olduğunu söyler.
4. Dikdörtgenin
köşelerinin birbirine dik olduğunu söyler.
5. Dikdörtgenin
dört kenarının çevresini oluşturduğunu söyler.
|
63. Üçgenin özelliklerini belirtir.
|
1. Üçgenin üç
kenarı olduğunu söyler.
2. Üçgenin üç
köşesi olduğunu söyler.
3. Üçgenin alt
kenarına “taban” denildiğini söyler.
|
64. Dairenin özelliklerini belirtir.
|
1. Daireyi çember
denilen eğri bir çizginin çevrelediğini söyler.
2. Dairenin,
çember içinde kalan düzlem parçası olduğunu söyler.
3. Dairede,
merkezin, çemberin tüm noktalarından eşit uzaklıkta olduğunu söyler.
4. Daireyi iki
eşit parçaya bölen “çap”ın merkezden geçtiğini söyler.
5. Merkezden,
çembere çizilen doğru parçasının yarıçap olduğunu söyler.
|
65. Geometrik şekilleri çizer.
|
1.Dikdörtgeni
çizer.
2.Kareyi çizer.
3.Daireyi çizer.
4.Üçgeni çizer
|
66. Geometrik şekillerin çevresini
hesaplar.
|
1.Dikdörtgeni
hesaplar.
2. Kareyi hesaplar.
3. Daireyi hesaplar.
4.Üçgeni hesaplar.
|
67. Bir örüntüde eksik bırakılan ögeleri
tamamlar.
|
1.2-3-4-5-6-7-8-9
basamaklı örüntüyü tamamlar.
|
Özel eğitim kaynak sitesi. Beceri analizleri, kavram ölçü araçları, makaleler, eğitim yazıları ve çeşitli dokümanlar.
Sayfalar
- ANA SAYFA
- BECERİ ANALİZLERİ
- KAVRAMLAR ÖLÇÜ ARAÇLARI
- ÖZEL EĞİTİM MAKALELERİ
- ÖZEL EĞİTİM DOKÜMANLARI
- ÖZEL EĞİTİM HABERLERİ
- ÖĞRETİM SÜREÇLERİ
- ÖZEL EĞİTİM OKUMA-ANLAMA ÇALIŞMALARI
- ÖZEL EĞİTİM TÜRKÇE ÇALIŞMALARI
- ÖZEL EĞİTİM SLAYTLAR
- BEP ŞABLONLARI
- ÖZEL EĞİTİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
- ÖZEL EĞİTİM KONU ÖZETLERİ
4 Ekim 2017 Çarşamba
MATEMATİK MODÜLÜ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder