20 Eylül 2017 Çarşamba

BİLİŞSEL BECERİLER MODÜLÜ

BİLİŞSEL BECERİLER MODÜLÜ
1.   Göz teması kurar.
1. Verilen işitsel uyarıcıya (çocuğa uyarı teşkil edecek yüksek ses, doğa sesi, müzik vb.) irkilerek tepki verir.
2. Verilen işitsel uyarının kaynağına (geldiği yöne) bakarak tepki verir.
3. Verilen görsel uyarıcıya (çocuğa uyarı teşkil edecek renkli veya hareketli nesne vb.) bakar.
4. Verilen görsel uyarıcıyı 2-4 sn süre ile izler.
5. Görsel ve/veya işitsel uyarıcı öğretmene yöneltildiğinde bakar.
6. Görsel ve/veya işitsel uyarıcı öğretmene yöneltildiğinde 2-4 sn izler.
7. Görsel ve/veya işitsel uyarıcı kesildiğinde öğretmene bakar.
8. Öğretmen tarafından görsel ve/veya işitsel uyarıcı verildiğinde öğretmene 2-4 sn süre ile bakar.
9. "Bana bak" uyarısıyla birlikte uyarıcı kesildiğinde öğretmene bakar.
10. "Bana bak" uyarısıyla öğretmene 2-4 sn bakar.
11. İsmiyle birlikte "Bana bak" uyarısı verildiğinde 2-4 sn bakar.
12. İsmi söylendiğinde 2-4 sn süreyle bakarak göz kontağı kurar.

2.   Görsel uyaran verildiğinde uyaranın geldiği yöne bakar.
1 Verilen görsel uyarıcıyı 2-4 sn süre ile izle
2 Verilen görsel uyarıcıya (çocuğa uyarı teşkil edecek renkli veya hareketli nesne vb.) bakar.
3.   İşitsel uyaran verildiğinde uyaranın geldiği yöne bakar.
1"Bana bak" uyarısıyla birlikte uyarıcı kesildiğinde öğretmene bakar.
2. "Bana bak" uyarısıyla öğretmene 2-4 sn bakar.
3 İsmiyle birlikte "Bana bak" uyarısı verildiğinde 2-4 sn bakar.
4 İsmi söylendiğinde 2-4 sn süreyle bakarak göz kontağı kurar.
4.   Nesneleri renklerine göre eşleştirir.
1. Aynı tip iki farklı renkteki nesneler arasından gösterilen renkte olanları ayırır.
2. Aynı tip ikiden fazla renkteki nesneler arasından gösterilen renkte olanları ayırır.
3. Farklı tip iki farklı renkte nesneler arasından gösterilen renkte olanları ayırır.
4. Farklı tip ikiden fazla renkte nesneler arasından gösterilen renkte olanları ayırır.
5. Çevresindeki nesnelerden gösterilen renkte olanları ayırır.
5.   Adı söylenen nesnenin resmini gösterir.
1. Gösterilen nesnenin adını söyler.                                                                    
2. Adı söylenen nesneyi gösterir.                                                                        
3. Resimli karttaki nesneyi gösterir/söyler.                                                          
4. İki resim arasında adı söylenen resmi gösterir/ söyler.                                     
5. Dört veya daha fazla resim arasında adı söylenen resmi gösterir/söyler.
6. Karışık olarak verilen resimli kartlardaki nesneleri gösterir/söyler.                    

6.   Dinletilen sesi, uygun resimle eşleştirir.
1.Verilen iki sesten istenilen sesi seçer
2.Verilen üç veya daha fazla sesten istenilen sesi seçer.
7.   Tek eylem bildiren yönergeyi yerine getirir.
1. Adı söylendiğinde bakar.
2. Verilen basit bir komutu (otur, kalk, al, gel vb.) yardımla gerçekleştirir.
3. Verilen basit bir komutu öğretmen kontrolünde yerine getirir.
4. Verilen basit bir komutu (otur, kalk vb.) yerine getirir.
8.   İki eylem bildiren yönergeyi yerine getirir.
1.Adı söylendiğinde bakar.
2.Verilen basit İKİ komutu (otur  kalk, al  gel vb.) yardımla gerçekleştirir.
3.Verilen basit İKİ komutu öğretmen kontrolünde yerine getirir.
4.Verilen basit İKİ komutu (otur, kalk vb.) yerine getirir.
9.   Üç ve daha fazla eylem bildiren yönergeyi yerine getirir.
1. Etkinlik sırasında yaptığı iş söylendiğinde söyleneni tekrar eder.                                                                       2. "Şimdi ne yapıyorsun?" sorusuna en az iki ya da üç sözcükle cevap verir.                                                          
3. "Bundan sonra ne yapmak istiyorsun?" sorusuna cevap verir.
4. Ne yapmak istediğini basit sözcüklerle söyler.
5. Gereksinimlerini basit sözcüklerle ifade eder. 
6. Karışık olarak verilen resimli kartlardaki nesneleri gösterir/söyler.                                                                      
10. Saklanmış nesneyi bulur.
1.İşitsel uyaran veren nesneyi bulur
2.Görsel nesneyi bulur
3.Gözleri kapalı dokunarak bulur
11. Sınırlı alanları boyar.
1.Sınırları belli kare şeklini boyar boyar
2.Sınırları belli üçgen şeklini boyar boyar
3.Sınırları belli dikdörtgen şeklini boyar boyar
4.Sınırları belli daire şeklini boyar boyar
5.Karışık şekli boyar
12. Şekilleri rastgele boyar.
1.Boyayı alır.                                                                                                                                                 2.Diğer eliyle kâğıdın bir kenarına bastırır.                                                                                                       3.Boyayı kâğıda sürer.                                                                                                                                      
13. Oyun oynarken sıra alır.
1.Oyuna uygun giyinir. 
2.Oyuna uygun oyun düzeni alır.
3.Oyunun kurallarına uygun hareketler yapar.
14. Oyun içindeki sorumluluğunu yerine getirir.
1.Oyun kurallarına uymada istekli olur.
2.Oyun kurallarına uymayanları uyarır.,
3.Oyun oynarken arkadaşlarıyla uyumlu olur.
4.Oyun oynarken arkadaşlarına zarar verecek davranışlardan kaçınır.
5.Oyun ve yarışmalarda kazanan kişi veya grubu alkışlar.
15. Hareketi taklit eder.
1. Gösterildiğinde kollarını açar, kapar. (Yukarı-öne-yana-arkaya).
2. Gösterildiğinde ellerini açar-kapar (Yukarıda-önde-arkada-yanda).
3. Gösterildiğinde bacaklarını açar-kapar.
4. Gösterildiğinde başını (öne-arkaya-yanlara) çevirir.
5. Gösterildiğinde çömelip kalkar.
6. Tek ayağı üzerinde 3 sn durur.

16. Sesleri taklit eder.
1. İstendiğinde bildiği ve hoşuna giden sesleri çıkarır.
2. Verilen yeni sesi taklit eder.
3. Verilen yeni seslerin kaynağını söyler.
4. Kaynağı söylenen sesleri çıkarır. (doğa, araç, hayvan vb.).
17. Nesneleri karşıt olma durumuna göre ayırt eder.
1. Aynı tip ve renkteki iki farklı şekil arasından gösterilen şekli ayırır.
2. Aynı tip ve renkteki üç farklı şekil arasından gösterilen şekli ayırır.
3. Farklı tip ve renkteki iki farklı şekil arasından gösterilen şekli ayırır.
4. Farklı tip ve renkteki üç farklı şekil arasından gösterilen şekli ayırır. 5. Çevresindeki nesneler içinden gösterilen şekildeki nesneleri ayırır.                                                                                                                                 
18. Ana renkleri tanır.
1.Maviyi tanır
2.Kırmızıyı tanır
3.Sarıyı tanır

19. Ara renkleri tanır.
1.Yeşili tanır
2.Moru tanır
3.Turuncu tanır
20. Yazı araç-gereçlerini kullanır.
1.Çubuk, fasulye, plâstirin, iplik vb. araçlarla istenilen şekli yapar.                                                                                                                                                                                                                                     
2.Silgiyi soldan sağa çekerek siler.                                                                                                                                                                                                                                                          
3.Yazı tahtası silgisini yukarıdan aşağı çekerek siler.                                                                                                                                                                                                                                            
4.Kullandığı eline kalemi alır.                                                                                                                                                                                                                                                             
5.Kalemi, açık ucu aşağıda olacak şekilde tutar.                                                                                                                                                                                                                                             
6.Kalemi uç kısmından itibaren 2cm geriden, 45 derece eğik, baş, işaret ve orta parmaklar arasında tutar.          
7.Kalemin ucunu kâğıda değdirir.    
8.Kalemle serbest karalama yapar.                                                                                                             9.Çubuk, fasulye, plâstirin vb. araçları çalışma sonunda kabına koyar.                                                                                                                                                                                                                                    
10.Defteri kırıştırmadan açar.                                                                                                                                                                                                                                                            
11.Kalemi gereksiz yere açmaz.                                                                                                                                                                                                                                                              
12.Kalemi fazla bastırmadan kullanır.                                                                                                                                                                                                                                                            
13.Defteri boş yer bırakmadan, yaprağını koparmadan kullanır.                                                                                                                                                                                                                                   
14.Silgiyi gereksiz yere kullanmaz.                                                                                                                    
15.Yazıda kullanılan araç gereci gösterir.                                                                                                           
16.Gösterilen araç gerecin adını söyler.                                                                                                           17.Yazıda kullanılan belli başlı araçların adlarını söyler.                                                                                       


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder