BİLİŞSEL BECERİLER MODÜLÜ
|
1.
Göz teması kurar.
|
1.
Verilen işitsel uyarıcıya (çocuğa uyarı teşkil edecek yüksek ses, doğa sesi,
müzik vb.) irkilerek tepki verir.
2. Verilen işitsel uyarının kaynağına (geldiği yöne) bakarak tepki verir. 3. Verilen görsel uyarıcıya (çocuğa uyarı teşkil edecek renkli veya hareketli nesne vb.) bakar. 4. Verilen görsel uyarıcıyı 2-4 sn süre ile izler. 5. Görsel ve/veya işitsel uyarıcı öğretmene yöneltildiğinde bakar. 6. Görsel ve/veya işitsel uyarıcı öğretmene yöneltildiğinde 2-4 sn izler. 7. Görsel ve/veya işitsel uyarıcı kesildiğinde öğretmene bakar. 8. Öğretmen tarafından görsel ve/veya işitsel uyarıcı verildiğinde öğretmene 2-4 sn süre ile bakar. 9. "Bana bak" uyarısıyla birlikte uyarıcı kesildiğinde öğretmene bakar. 10. "Bana bak" uyarısıyla öğretmene 2-4 sn bakar. 11. İsmiyle birlikte "Bana bak" uyarısı verildiğinde 2-4 sn bakar. 12. İsmi söylendiğinde 2-4 sn süreyle bakarak göz kontağı kurar. |
2.
Görsel uyaran verildiğinde uyaranın geldiği yöne bakar.
|
1
Verilen görsel uyarıcıyı 2-4 sn süre ile izle
2
Verilen görsel uyarıcıya (çocuğa uyarı teşkil edecek renkli veya hareketli
nesne vb.) bakar.
|
3.
İşitsel uyaran verildiğinde uyaranın geldiği yöne bakar.
|
1"Bana
bak" uyarısıyla birlikte uyarıcı kesildiğinde öğretmene bakar.
2.
"Bana bak" uyarısıyla öğretmene 2-4 sn bakar.
3
İsmiyle birlikte "Bana bak" uyarısı verildiğinde 2-4 sn bakar.
4 İsmi
söylendiğinde 2-4 sn süreyle bakarak göz kontağı kurar.
|
4.
Nesneleri renklerine göre eşleştirir.
|
1.
Aynı tip iki farklı renkteki nesneler arasından gösterilen renkte olanları
ayırır.
2. Aynı tip ikiden fazla renkteki nesneler arasından gösterilen renkte olanları ayırır. 3. Farklı tip iki farklı renkte nesneler arasından gösterilen renkte olanları ayırır. 4. Farklı tip ikiden fazla renkte nesneler arasından gösterilen renkte olanları ayırır. 5. Çevresindeki nesnelerden gösterilen renkte olanları ayırır. |
5.
Adı söylenen nesnenin resmini gösterir.
|
1.
Gösterilen nesnenin adını söyler.
2. Adı
söylenen nesneyi gösterir.
3.
Resimli karttaki nesneyi gösterir/söyler.
4. İki
resim arasında adı söylenen resmi gösterir/ söyler.
5.
Dört veya daha fazla resim arasında adı söylenen resmi gösterir/söyler.
6. Karışık olarak verilen resimli
kartlardaki nesneleri gösterir/söyler.
|
6.
Dinletilen sesi, uygun resimle eşleştirir.
|
1.Verilen
iki sesten istenilen sesi seçer
2.Verilen
üç veya daha fazla sesten istenilen sesi seçer.
|
7.
Tek eylem bildiren yönergeyi yerine getirir.
|
1. Adı
söylendiğinde bakar.
2. Verilen basit bir komutu (otur, kalk, al, gel vb.) yardımla gerçekleştirir. 3. Verilen basit bir komutu öğretmen kontrolünde yerine getirir. 4. Verilen basit bir komutu (otur, kalk vb.) yerine getirir. |
8.
İki eylem bildiren yönergeyi yerine getirir.
|
1.Adı
söylendiğinde bakar.
2.Verilen
basit İKİ komutu (otur kalk, al gel vb.) yardımla gerçekleştirir.
3.Verilen
basit İKİ komutu öğretmen kontrolünde yerine getirir.
4.Verilen
basit İKİ komutu (otur, kalk vb.) yerine getirir.
|
9.
Üç ve daha fazla eylem bildiren yönergeyi yerine getirir.
|
1.
Etkinlik sırasında yaptığı iş söylendiğinde söyleneni tekrar eder. 2.
"Şimdi ne yapıyorsun?" sorusuna en az iki ya da üç sözcükle cevap
verir.
3.
"Bundan sonra ne yapmak istiyorsun?" sorusuna cevap verir.
4. Ne
yapmak istediğini basit sözcüklerle söyler.
5.
Gereksinimlerini basit sözcüklerle ifade eder.
6.
Karışık olarak verilen resimli kartlardaki nesneleri gösterir/söyler.
|
10. Saklanmış nesneyi bulur.
|
1.İşitsel
uyaran veren nesneyi bulur
2.Görsel
nesneyi bulur
3.Gözleri
kapalı dokunarak bulur
|
11. Sınırlı alanları boyar.
|
1.Sınırları
belli kare şeklini boyar boyar
2.Sınırları
belli üçgen şeklini boyar boyar
3.Sınırları
belli dikdörtgen şeklini boyar boyar
4.Sınırları
belli daire şeklini boyar boyar
5.Karışık
şekli boyar
|
12. Şekilleri rastgele boyar.
|
1.Boyayı
alır. 2.Diğer
eliyle kâğıdın bir kenarına bastırır. 3.Boyayı
kâğıda sürer.
|
13. Oyun oynarken sıra alır.
|
1.Oyuna
uygun giyinir.
2.Oyuna
uygun oyun düzeni alır.
3.Oyunun
kurallarına uygun hareketler yapar.
|
14. Oyun içindeki sorumluluğunu yerine
getirir.
|
1.Oyun
kurallarına uymada istekli olur.
2.Oyun
kurallarına uymayanları uyarır.,
3.Oyun
oynarken arkadaşlarıyla uyumlu olur.
4.Oyun
oynarken arkadaşlarına zarar verecek davranışlardan kaçınır.
5.Oyun
ve yarışmalarda kazanan kişi veya grubu alkışlar.
|
15. Hareketi taklit eder.
|
1.
Gösterildiğinde kollarını açar, kapar. (Yukarı-öne-yana-arkaya).
2. Gösterildiğinde ellerini açar-kapar (Yukarıda-önde-arkada-yanda). 3. Gösterildiğinde bacaklarını açar-kapar. 4. Gösterildiğinde başını (öne-arkaya-yanlara) çevirir. 5. Gösterildiğinde çömelip kalkar. 6. Tek ayağı üzerinde 3 sn durur. |
16. Sesleri taklit eder.
|
1.
İstendiğinde bildiği ve hoşuna giden sesleri çıkarır.
2. Verilen yeni sesi taklit eder. 3. Verilen yeni seslerin kaynağını söyler. 4. Kaynağı söylenen sesleri çıkarır. (doğa, araç, hayvan vb.). |
17. Nesneleri karşıt olma durumuna göre
ayırt eder.
|
1.
Aynı tip ve renkteki iki farklı şekil arasından gösterilen şekli ayırır.
2.
Aynı tip ve renkteki üç farklı şekil arasından gösterilen şekli ayırır.
3.
Farklı tip ve renkteki iki farklı şekil arasından gösterilen şekli ayırır.
4.
Farklı tip ve renkteki üç farklı şekil arasından gösterilen şekli ayırır. 5.
Çevresindeki nesneler içinden gösterilen şekildeki nesneleri ayırır.
|
18. Ana renkleri tanır.
|
1.Maviyi
tanır
2.Kırmızıyı
tanır
3.Sarıyı
tanır
|
19. Ara renkleri tanır.
|
1.Yeşili
tanır
2.Moru
tanır
3.Turuncu
tanır
|
20. Yazı araç-gereçlerini kullanır.
|
1.Çubuk,
fasulye, plâstirin, iplik vb. araçlarla istenilen şekli yapar.
2.Silgiyi
soldan sağa çekerek siler.
3.Yazı
tahtası silgisini yukarıdan aşağı çekerek siler.
4.Kullandığı
eline kalemi alır.
5.Kalemi,
açık ucu aşağıda olacak şekilde tutar.
6.Kalemi
uç kısmından itibaren 2cm geriden, 45 derece eğik, baş, işaret ve orta
parmaklar arasında tutar.
7.Kalemin
ucunu kâğıda değdirir.
8.Kalemle
serbest karalama yapar. 9.Çubuk,
fasulye, plâstirin vb. araçları çalışma sonunda kabına koyar.
10.Defteri
kırıştırmadan açar.
11.Kalemi
gereksiz yere açmaz.
12.Kalemi
fazla bastırmadan kullanır.
13.Defteri
boş yer bırakmadan, yaprağını koparmadan kullanır.
14.Silgiyi
gereksiz yere kullanmaz.
15.Yazıda
kullanılan araç gereci gösterir.
16.Gösterilen
araç gerecin adını söyler. 17.Yazıda
kullanılan belli başlı araçların adlarını söyler.
|
Özel eğitim kaynak sitesi. Beceri analizleri, kavram ölçü araçları, makaleler, eğitim yazıları ve çeşitli dokümanlar.
Sayfalar
- ANA SAYFA
- BECERİ ANALİZLERİ
- KAVRAMLAR ÖLÇÜ ARAÇLARI
- ÖZEL EĞİTİM MAKALELERİ
- ÖZEL EĞİTİM DOKÜMANLARI
- ÖZEL EĞİTİM HABERLERİ
- ÖĞRETİM SÜREÇLERİ
- ÖZEL EĞİTİM OKUMA-ANLAMA ÇALIŞMALARI
- ÖZEL EĞİTİM TÜRKÇE ÇALIŞMALARI
- ÖZEL EĞİTİM SLAYTLAR
- BEP ŞABLONLARI
- ÖZEL EĞİTİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
- ÖZEL EĞİTİM KONU ÖZETLERİ
20 Eylül 2017 Çarşamba
BİLİŞSEL BECERİLER MODÜLÜ
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder