1 Aralık 2020 Salı

OYUNCAK TRENLE OYNAMA BECERİ ANALİZİ




 Daha çok otizm spektrum bozukluğuna sahip bireylerde olmak üzere özel gereksinimli öğrencilerin çoğunda gündelik hayatta kullanılan becerilerin yapılandırılmış eğitim ortamlarında kazandırılması gerekir. Oyun becerileri de bu tip becerilerdendir. Aşağıda trenle oynama beceri analizi tarafımızdan dilimize çevrilmiş olup, orijinali de yine aşağıda verilmiştir. 


a. Akranına oyun oynamayı isteyip istemediğini sorar.

b. Akranına “Hadi tren oynayalım,” der.

c. Akranına en az iki parça verir.

d. Akranına “Hadi bir tren yapalım,” der.

e. Akranından parçaları ister.

f. Kendi parçaları ile akranının parçalarını bir araya getirir.

g. Akranından oyuncak hayvanları trene yerleştirmelerini ister.

h. Treni ray çevresinde hareket ettirir.

i. Akranına “Senin sıran,” der.

j. Akranına “Bu eğlenceli,” der. 


Play Activity with Trains (Liber et al., 2008)

a. Asks peer to play

b. Tells peer, “Let’s play trains”

c. Gives peer at least two tracks

d. Tells peer, “Let’s make a train”

e. Asks peer for train pieces

f. Puts train pieces together with peer’s pieces

g. Asks peer for animals to put on train

h. Moves train around track

i. Tells peer, “Your turn!”

j. Tells peer, “That was fun!”


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder