BECERİ KONTROL LİSTESİ
ÖĞRENCİNİN
ADI VE SOYADI: DEĞERLENDİRME TARİHİ:
DOĞUM
TARİHİ : UYGULAYICI ADI:
FORMUN AMACI: Bu form, öğrencilerin psikomotor
becerilerdeki gereksinimlerini
belirlemeye yönelik olarak hazırlanmıştır.
UYGULAMA YÖNERGESİ: Her bir beceri sınıfı kendi içinde kolaydan zora doğru bir
sıra izleyen becerilerden oluşmaktadır. Bu yüzden her bir başlıkta yer alan
beceriler değerlendirilirken, orta güçlükte bir beceriden değerlendirmeye
başlanılacak eğer öğrenci bu beceriyi
bağımsız gerçekleştiriyorsa bir sonraki beceriye geçilecektir. Eğer öğrenci,
bağımsız gerçekleştiremiyorsa bir önceki beceriye geçilerek değerlendirmeye
devam edilecektir. Bu sebeple lütfen her bir beceri grubunu değerlendirmeden
önce başında yer alan yönergeyi okuyunuz. Aşağıda yer alan becerilerin
karşında yer alan sütuna öğrencinin yapabildiklerine göre 0’dan 4’e kadar bir
değer veriniz. Varsa gerekli açıklamayı açıklama sütununa yazınız.
Değerlendirme sırasında gözlenen uygun olmayan davranışlar ve diğer
gözlemlerinize ilişkin görüşlerinizi uygulamacı görüşü bölümüne yazabilirsiniz.
0 Her hangi bir ortamda herhangi bir
bildirimin hiçbir bölümünü yapamıyor.
1 Bildirimi nadiren çok az bir bölümünü çok
fazla yardımla yapabiliyor.
2 Bildirimi kararlı olmayan bir şekilde arada
sırada fazla yardımla yapıyor.
3 Bildirimi çok az işaret edildiğinde yardımla
yapabiliyor.
4 Bildirimi tam kararlı doğru kendiliğinden
yardım gerekmeden uygun olarak yapıyor.
BECERİLER LİSTESİ |
|||
ÖZBAKIM BECERİLERİ
|
|||
TUVALET BECERİSİ Yönerge: Öğrenciyi değerlendirmeye “Tuvalet Becerileri”
başlığı altında yer alan son sıradaki beceri olan “ Tuvalet Temizliğini
Yapar” becerisi ile başlayın. Öğrenciye “tuvaletini yaptın şimdi temizlen ”
diye yönergeyi verin. Öğrencinin yapabildiklerine göre 0’dan 4’e kadar bir
değer veriniz. Varsa gerekli açıklamayı açıklama sütununa yazınız.
Değerlendirme sırasında gözlenen uygun olmayan davranışlar ve diğer
gözlemlerinize ilişkin görüşlerinizi uygulamacı görüşü bölümüne
yazabilirsiniz.1. ,2. , 3. sıradaki becerileri aile görüşme formuna dayalı
olarak doldurabilirsiniz. |
|||
|
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1.Altı
bağlanır. |
|
|
|
2.Tuvaleti
geldiğinde haber verir. |
|
|
|
3.Tuvaletini
yapar. |
|
|
|
4.Tuvalet
temizliğini yapar. -Bir
eliyle tuvalet kağıdını yırtar. -Kağıdı
poposuna götürerek poposunu siler. -Kağıdı
çöpe atar. -Poposu
temizlenene kadar yukarıdaki becerilere devam eder. |
Tuvalet temizliğini yap. |
|
|
GİYİNME
BECERİLERİ Yönerge: Öğrenciyi değerlendirmeye “Çıkarma Becerileri”
başlığı altında yer alan beşinci sıradaki beceri olan “ Lastikli pantolon
çıkarma” becerisi ile başlayın. Öğrenciye “pantolonunu çıkar” diye yönergeyi
verin. Öğrencinin yapabildiklerine göre 0’dan 4’e kadar bir değer veriniz.
Eğer öğrenci, bağımsız olarak beceri basamaklarını gerçekleştiriyorsa bir
sonraki beceri olan “kazak çıkarma” becerisiyle değerlendirmeye devam edin,
varsa gerekli açıklamayı açıklama sütununa yazınız. Eğer öğrenci, bağımsız
olarak beceri basamaklarını gerçekleştiremiyorsa, bir önceki beceri olan”
bağcıksız ayakkabı çıkarma” becerisi ile değerlendirmeye devam edin. Öğrenci,
çıkarma becerilerinde bağımsız değilse, giyinme becerilerini
değerlendirmenize gerek yoktur. Bu yüzden yemek yeme becerilerine geçiniz. |
|||
1-Giysileri
Çıkarma |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1-Şapka
çıkarır. -Her
iki eliyle şapkayı tutar -Şapkayı
başından çeker |
Şapkanı çıkar |
|
|
2-Çorap
çıkarır. -Her
iki eliyle çorabın koncundan tutar. -Çorabın
koncunu topuğundan çıkarır. -Çorabı
ayağından çıkarır. |
Çorabını çıkar |
|
|
3-Eldiven
çıkarır. -Bir
eliyle eldivenin lastikli kısmından tutar. -Eldiveni
elinden çıkarır. |
Eldivenini çıkar |
|
|
4-Bağcıksız
ayakkabı çıkarır. -Bir
eliyle ayakkabının topuğundan tutar. -Ayakabıyı
çıkarır. |
Ayakkabını çıkar |
|
|
5-Lastikli
Pantolon çıkarır. -Her
iki eliyle pantolonun lastikli kısmından tutar. -Pantolonu
aşağıya doğru indirir. -Pantolonun
paçalarını ayaklarından çıkarır. |
Pantolonunu çıkar |
|
|
6-Kazak
çıkarır. -Bir
eliyle kazağın bir tarafındaki lastiği tutar. -
Diğer eliyle kazağın diğer tarafındaki lastiğini tutar. -Kazağı
yukarı doğru kaldırır. -Kazağı
kollarından çıkarır. -Kazağı
başından çıkarır. |
Kazağını çıkar |
|
|
7-Fermuar
açar. -Bir
eliyle fermuarın ucundan tutar. -
Fermuarı aşağı doğru çeker. |
Fermuarını çıkar |
|
|
8-Düğme
açar. -Bir
eliyle düğmeyi tutar. -Diğer
eliyle iliği tutar. -Düğmeyi
iliğin içinden iter. -Düğmeyi
iliğin içinden çıkarır. |
Düğmeni aç |
|
|
9-Bağcıklı ayakkabı çıkarır. - Bağcığı çözer. - Ayakkabıyı çıkarır. |
Ayakkabını çıkar |
|
|
2-Giysileri
Giyinme |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1-Şapka
giyer. -İki
eliyle şapkanın ucunu tutar -Şapkayı
başına götürür. -Şapkayı
giyer. |
Şapkanı giy |
|
|
2-Çorap
giyer. -Her
iki eliyle çorabın koncundan tutar. -Parmaklarını
açıp kapayarak çorabı avucunda toplar. -Çorabın
burnunu ayağına geçirir. -Çorabı
ayak topuğuna kadar çeker. -Çorabı
topuğundan geçirir. -Çorabı
yukarı doğru çeker |
Çorabını giy |
|
|
3-Eldiven
giyer. -Bir
eliyle eldiveni tutar. -Diğer
elini eldivenin içine sokar. -
Elini eldivenin içine geçirir. |
Eldivenini giy |
|
|
4-Bağcıksız
ayakkabı giyer. -Ayağının
burnunu ayakkabının içine sokar. -Ayakkabıyı
giyer. |
Ayakkabını giy |
|
|
5-Lastikli
pantolon giyer. -Her
iki eliyle pantolonun lastikli kısmından tutar. -Ayaklarını
pantolonun paçalarına sokar. -
Pantolonu beline doğru çeker. |
Pantolonunu giy |
|
|
6-V
yakalı Kazak giyer. -Her
iki eliyle kazağın lastikli kısmından tutar. -Ellerini
açıp kapayarak kazağın lastikli kısmını avucunda toplar -
Kazağı başından geçirir. -
Kazağın kollarını giyer. -
Kazağı beline doğru çeker. |
Kazağını giy |
|
|
7-Düğmeli pantolon giyer. -Her iki eliyle pantolonun
lastikli kısmından tutar. -Pantolunu bacaklarına
giyer. - Pantolonu beline doğru
çeker. - Pantolonun düğmesini
ilikler. |
Pantolonunu giy |
|
|
8-Kravat
bağlar. -Kravatı
boynuna geçirir. -Kravatı
düğümler. -Kravatı
yukarı doğru çeker. |
Kravatını bağla |
|
|
YEMEK YEME BECERİLERİ Yönerge: Öğrenciyi değerlendirmeye “Yemek Yeme Becerileri”
başlığı altında yer alan üçüncü sıradaki beceri olan “Çatalla Yemek Yeme”
becerisi ile başlayın. Öğrenciye “çatalla yemek ye” diye yönergeyi verin.
Öğrencinin yapabildiklerine göre 0’dan 4’e kadar bir değer veriniz. Eğer
öğrenci, bağımsız olarak beceri basamaklarını gerçekleştiriyorsa, bir sonraki
beceri olan “Bıçak kullanma” becerisiyle değerlendirmeye devam edin, varsa
gerekli açıklamayı açıklama sütununa yazınız. Eğer öğrenci, bağımsız olarak
beceri basamaklarını gerçekleştiremiyorsa, bir önceki beceri olan” kaşıkla
yemek yeme” becerisi ile değerlendirmeye devam edin. ve Yemek Yeme Becerileri bittikten sonra
kişisel bakım ve temizlik becerilerine geçin. |
|||
Yemek
Yeme Becerileri |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1-Bardaktan
su içer. -İki
eliyle bardağı tutar. -Bardağı
ağzına götürür. -Suyu
içer. |
Bardaktan su iç |
|
|
2-Kaşıkla
yemek yer. -
Kullandığı elinin avuç içinde kalacak şekilde kaşığın sapından tutar. -
Kaşığı yiyeceğin içine daldırır. -
Kaşığı ağzına götürür. -Yiyeceği
yer. |
Kaşıkla yemek ye |
|
|
3-Çatalla
yemek yer. -Kullandığı
elinin avuç içinde kalacak şekilde çatalın sapından tutar. -
Çatalı yiyeceğe batırır. -Çatalı
ağzına götürür. -Yiyeceği
yer. |
Çatalla yemek ye |
|
|
4-Bıçak
kullanarak ekmeğin üstüne yağ sürer. -Kullandığı
elinin avuç içinde kalacak şekilde bıçağın sapından tutar -
Diğer eliyle ekmeği tutar. -
Bıçağı yağın üzerine götürür. -
Bıçağa yağ alır. -
Ekmeğin üzerine yağ sürer. -
Ekmeği yer. |
Ekmeğin üstüne yağ sür |
|
|
6-Çatal bıçak kullanarak yemek yer. - Kullandığı eliyle bıçağı tutar. - Diğer eliyle çatalı tutar. - Çatalı yiyeceğe batırır. - Bıçakla yiyeceği keser. - Kestiği
yiyeceği yer. |
Çatal ve bıçak kullanarak yemek ye |
|
|
KİŞİSEL BAKIM VE TEMİZLİK BECERİLERİ Yönerge: Öğrenciyi değerlendirmeye “Kişisel Bakım ve
Temizlik” başlığı altında yer alan dördüncü sıradaki beceri olan “Saçlarını
Tarama” becerisi ile başlayın. Öğrenciye “Saçlarını Tara” diye yönergeyi
verin. Öğrencinin yapabildiklerine göre 0’dan 4’e kadar bir değer veriniz.
Eğer öğrenci, bağımsız olarak beceri basamaklarını gerçekleştiriyorsa, bir
sonraki beceri olan “Dişlerini Fırçalama” becerisiyle değerlendirmeye devam
edin, varsa gerekli açıklamayı açıklama sütununa yazınız. Eğer öğrenci, bağımsız
olarak beceri basamaklarını gerçekleştiremiyorsa, bir önceki beceri olan”
Burnunu mendile silme” becerisi ile değerlendirmeye devam edin. Kişisel Bakım
ve Temizlik Becerileri bittikten sonra Psiko-motor becerilere geçin. |
|||
Kişisel
bakım ve temizlik |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1-Elini
yıkar. -
Musluğu açar. -
Sabunu tutar. -
Ellerini musluğun altına götürür. -
Ellerini sabunlar. -
Sabunu bırakır. -
Ellerini durular. -
Musluğu kapatır. |
Elini yıka |
|
|
2-Yüzünü
yıkar. -
Musluğu açar. -
Avuç içine su alır. -
Su ile yüzünü yıkar. -
Musluğu kapatır. |
Yüzünü yıka |
|
|
3-Burnunu
mendile siler. -Mendili
tutar -Mendili
burnuna götürür. -
Mendile burnunu siler. |
Burnunu mendile sil |
|
|
4-Saç
tarar. -Tarağı
tutar -Tarağın
dişlerini başının üstüne dayar. -Tarakla
saçlarını aşağıdan yukarı/ bir yandan diğer yana doğru tarar. |
Saçını tara |
|
|
5-Diş
fırçalar. -Macunun
kapağını açar. -Diş
fırçasını tutar. -Fırçaya macun sürer. -Musluğu
açar. -Dişlerini
fırçalar. -
Ağzını durular. -
Fırçayı yıkar. -
Musluğu kapatır. |
Dişini fırçala |
|
|
6-Tırnak
keser. -Tırnak
makasını tutar. -Tırnak
makasının ucunu tırnağının ucuna geçirir. -
Tırnak makasıyla tırnağını keser. |
Tırnaklarını kes |
|
|
7-Traş
olur. -Yüzüne
traş köpüğü sürer. -Jileti
yüzüne götürür. -Jiletle
sakallarını keser. -
Yüzünü durular. -
Jileti temizler. -
Musluğu kapatır. |
Traş ol |
|
|
Resim iş
Becerileri Yönerge: Öğrenciyi değerlendirmeye “Boyama Becerileri”
başlığı altında yer alan üçüncü sıradaki beceri olan “Pastel boya ile basit
bir şekli boyama” becerisi ile başlayın. Öğrenciye “Pastel boya ile … boya ”
diye yönergeyi verin. Öğrencinin yapabildiklerine göre 0’dan 4’e kadar bir
değer veriniz. Eğer öğrenci, bağımsız
olarak beceri basamaklarını gerçekleştiriyorsa, bir sonraki beceri olan “Pastel boya ile
kompozisyon ifade eden bir şekli boyama” becerisiyle değerlendirmeye devam
edin, varsa gerekli açıklamayı açıklama sütununa yazınız. Eğer öğrenci,
bağımsız olarak beceri basamaklarını gerçekleştiremiyorsa, bir önceki beceri
olan” Pastel boya ile rastgele boyama yapma” becerisi ile değerlendirmeye
devam edin. Boyama Becerileri bittikten sonra Kesme becerilerine geçin. |
|||
Boyama
Becerileri |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1-Boya
kalemini tutar. -Kullandığı
elinin baş ve işaret parmağıyla pastel boyayı ortasından tutar. -
Pastel boyayı biraz kaldırır. -Orta
parmağını ileri doğru iter. |
Boya
kalemini tut. |
|
|
2-Pastel
boya ile rastgele boyar. -Pastel
boyayı tutar. -
Pastel boyayı kağıdın üzerine götürür. -
Pastel boya ile kağıdı boyar. |
Pastel boya ile kağıdı boya |
|
|
3-Pastel
boya ile basit bir şekli boyar. -Pastel
boyayı tutar. -Pastel
boyayı şeklin üzerine götürür. -Pastel
boya ile şekli boyar. |
Pastel boya ile şekli boya |
|
|
Kesme Becerileri Yönerge: Öğrenciyi değerlendirmeye “Kesme” başlığı altında
yer alan üçüncü sıradaki beceri olan “Makasla Basit Bir Şekli Kesme” becerisi
ile başlayın. Öğrenciye “Şekli kes ” diye yönergeyi verin. Öğrencinin
yapabildiklerine göre 0’dan 4’e kadar bir değer veriniz. Eğer öğrenci, bağımsız olarak beceri
basamaklarını gerçekleştiriyorsa, bir sonraki beceri olan “Kompozisyon ifade
eden bir resimden istenilen parçayı kesme” becerisiyle değerlendirmeye devam
edin, varsa gerekli açıklamayı açıklama sütununa yazınız. Eğer öğrenci,
bağımsız olarak beceri basamaklarını gerçekleştiremiyorsa, bir önceki beceri
olan” Makasla Kağıdı Rastgele kesme”
becerisi ile değerlendirmeye devam edin.
Kesme Becerileri bittikten sonra günlük yaşam becerilerine geçin. |
|||
Kesme
Becerileri |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1-Makasla
kağıdı rastgele keser. -
Makası tutar. -
Kağıdı tutar. -Kağıdı
makasın uçları arasına sokar. -Kağıdı
keser. |
Makasla kağıdı kes |
|
|
2-Makasla
basit şekli keser. -
Makası tutar. -
Kağıdı tutar. -Kağıdı
makasın uçları arasına sokar. -
Şekli keser. |
Makasla şekli kes |
|
|
BİLGİSAYAR
KULLANMA BECERİLERİ Yönerge:
Öğrenciyi değerlendirmeye “Bilgisayar kullanma becerileri” başlığı altında
yer alan birinci sıradaki beceri olan “fare kullanma ” becerisi ile başlayın.
Öğrencinin yapabildiklerine göre 0’dan 4’e kadar bir değer veriniz. Eğer öğrenci, bağımsız olarak beceri
basamaklarını gerçekleştiriyorsa, bir sonraki beceriyle değerlendirmeye devam
edin, varsa gerekli açıklamayı açıklama sütununa yazınız. |
|||
Bilgisayar Kullanma Becerileri |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1.
Fare kullanma becerisi -Fareyi
sağa sola yukarı aşağı hareket ettirir. -
Fareyi sağa-sola doğru hareket ettirirken imleci gözleriyle izler. |
Fareyi
yukarı doğru hareket ettir. |
|
|
2.Monitörü
ve kasayı açar. -Kasanın önündeki yuvarlak
düğmeye işaret parmağı ile basarak bilgisayarı açar. -Mönitörde yazılar görünene
kadar bekler. -Farenin okunu ekrandaki
kutunun üstüne getirir. -Farenin
sol tuşuna basar. |
Monitörü
ve kasayı aç. |
|
|
3.
Bilgisayarda kayıtlı olan müziği dinler. -
Belgelerim klasörünü açar. -Müziğim
klasörünü açar. -İstediği
şarkının üstüne gelerek çift tıklar. |
Bilgisayarda
müzik dinle. |
|
|
4.
Bilgisayara cd takarak oyun oynar. -Cd
kutusunun düğmesine basar. -Cdkutusu
açılana kadar bekler. -Cdyi
açılan kutudaki boşluğa koyar. --Cd
kutusunun düğmesine basar. |
Bilgisayara
cd takarak oyun oyna. |
|
|
5.Mail
gönder. -Explorer
sayfasına çift tıklar. -Adres
çubuğuna www…. yazarak entre basar. -Kullanıcı
adı boşluğuna adını yazar. -Şifre
boşluğuna şifresini yazar. -Açılan
sayfada posta oluştur başlığını tıklar. -Açılan
penceredeki boşlukları uygun şekilde doldurur. -Gönder
başlığını tıklar. |
Mail
gönder. |
|
|
6.Word
belgesi üzerinde yazı yazar. 1.Word Belgesi Açar. -Farenin okunu çıkan
kutucukta aşağı doğru ilerleterek Microsoft Office yazısının üstüne getirir. -Farenin ucunu çıkan
kutucukta aşağı doğru ilerleterek Microsoft Office Word yazısının üstüne
getirir. -Farenin
sol tuşuna basar. 2.Belgeyi Kayıt Eder. -Farenin okunu ekranın sol
üstündeki disket resmine getirir. -Farenin sol tuşuna basarak
pencereyi açar. -Açılan pencerede sol
taraftaki masa üstü yazısının üstüne farenin okunu getirir. -Farenin sol tuşuna basar. -Farenin okunu dosya adı
yazan yerin yanındaki beyaz boşluğa getirir. -Farenin sol tuşuna basar. -Space tuşuna basarak dosya
adını siler. -Klavyenin üstündeki
harflere basarak istediği ismi yazar. -Farenin okunu kaydet
yazısının üstüne getirir. -Farenin sol tuşuna bir
defa basar. |
Word
belgesi üzerinde yazı yaz. |
|
|
GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ Açıklama:
Günlük
yaşam becerileri, kendi içinde
kolaydan zora doğru bir sıra takip etmez. Bu
yüzden değerlendirmeye ilk beceriden başlayınız. Öğrenci beceride ister
bağımsız olsun ister beceriyi gerçekleştiremiyor olsun her bir beceriyi tek
tek sorunuz. Yönerge: Öğrenciyi değerlendirmeye ilk beceri olan “Çöp
toplama ” ile başlayın. Öğrenciye “Çöpü topla” diye yönergeyi verin. Eğer
öğrenci, bağımsız olarak beceri basamaklarını gerçekleştiriyorsa, Öğrencinin
yapabildiklerine göre 0’dan 4’e kadar bir değer veriniz. Eğer öğrenci,
bağımsız olarak beceri basamaklarını gerçekleştiriyorsa bir sonraki beceri
olan “Masa silme” becerisiyle değerlendirmeye devam edin, varsa gerekli
açıklamayı açıklama sütununa yazınız. Eğer öğrenci, bağımsız olarak beceri
basamaklarını gerçekleştiremiyorsa, yine bir sonraki beceri olan ” Masa
silme” becerisi ile değerlendirmeye devam edin. Bu şekilde tek tek tüm
becerileri değerlendiriniz. |
|||
Günlük yaşam becerileri |
|||
I. Ev temizliği ve düzeni |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1-Çöp
toplar. -Çöpleri
çöp kutusuna koyar. -
Poşetin ağzını bağlar. -Poşeti
büyük çöp tenekesine koyar.. -Küçük
çöp kutusuna yeni poşet takar. |
Çöpü
topla. |
|
|
2-Masa
siler. -Masaya deterjan sıkar. -Bezi masaya sürter. -Bezi yıkar. |
Masayı
sil. |
|
|
3-Yer
siler. -Kovaya
deterjan sıkar. -Paspası
kovaya sokar. -Paspası
yerde ileri geri hareket ettirir. -Paspası
sıkar. |
Yeri
sil. |
|
|
4-Lavabo
temizler. -Lavaboya
deterjan sıkar. -Bezi
lavaboda ileri geri hareket ettirir. -Lavaboyu
durular. -Bezi
yıkar. |
Lavaboyu
temizle. |
|
|
5-Elektrik
süpürgesi kullanır. -Fişi
takar. -Elektrik
süpürgesini ileri geri hareket ettirir. -Fişi
çeker . |
Elektrik süpürgesiyle yeri süpür. |
|
|
6-Yatak
yapar. -
Çarşafı serer. -
Yastık kılıfını takar. -
Yorgana nevresim geçirir. -
Yorganı yatağın üzerine koyar. |
Yatak yap. |
|
|
II. Giysilerin Bakımı |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1-Giysi
katlar. -Kazağı
masaya serer. -Kazağın
kollarını üstüne koyar. -Kazağın
lastikli kısmını kollarına doğru koyar. -Kazağın
lastikli kısmından tutarak baş kısmına doğru katlar. |
Giysini katla. |
|
|
2-Çamaşır
makinesinde çamaşır yıkar. -Çamaşırları
renklerine göre ayırır. -Çamaşırları
makineye koyar. -Deterjan
gözüne deterjan koyar. -Yumuşatıcı
gözüne yumuşatıcı koyar. -Uygun
programa ait tuşlara basar. |
Çamaşır yıka. |
|
|
3-Çamaşır
asar. -Çamaşırları
seleye koyar. -Çamaşır
askısını açar. -Pantolonları
paçasından asar. -Kazakları
bel kısmından asar. |
Çamaşır as. |
|
|
4-Ütü
yapar. -Ütü
masasını açar. -Ütüyü
fişe takar. -Gömleğinin
ilikli kısmını ütüler. -
Gömleğinin düğmeli kısmını ütüler. -Gömleğinin
arka kısmını ütüler. -Gömleğinin
kollarını ütüler. |
Gömleğini Ütüle. |
|
|
5-Düğme
diker. -
Düğmeyi tutar. -
İğneyi tutar. - Düğmeyi diker. -
Makasla ipi keser. |
Düğme dik |
|
|
6-Ayakkabı
boyar. -
Boya kutusunu açar. -
Süngere boya alır. -Ayakkabının
önünü boyar. -
Süngere boya alır. -
Ayakkabının bir yanını boyar. -Süngere
boya alır. -
Diğer yanını boyar. -Süngere
boya alır. -
Topuk kısmını boyar. -Boya
kutusunu kapatır. |
Ayakkabını boya |
|
|
7-Teğel
yapar. -
Kumaşı tutar. -
iğneyi tutar. -
teğel yapar. |
Teğel
yap |
|
|
III. Mutfak becerileri |
Yönerge |
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
1-Yiyecek
haşlar. -Ocağı
yakar. -Tencereye
su koyar. -Yiyecekleri
yıkar. -Yiyecekleri
tencereye koyar. -Yiyecekleri
soyar. |
Yiyecek haşla |
|
|
2-Yiyecek
rendeler. -Yiyecekleri
yıkar. -Yiyecekleri
soyar. -Yiyecekleri
rende üzerinde ileri geri hareket ettirir. |
Yiyecek rendele |
|
|
3-Salata
yapar. -Domatesi,
salatalığı, havucu yıkar. -
Salatalığı doğrar. -Havucu
rendeler. -Domatesi
doğrar. -Malzemeleri
kaba koyarak karıştırır. -Limon
sıkar. |
Salata yap |
|
|
4-Sandviç
hazırlar. -
Ekmeğin arasını keser. -
Peyniri keser. -
Domatesi keser. -Malzemeleri
ekmeğin arasına koyar. |
Sandviç
hazırla |
|
|
5-Tost
yapar. -
Ekmeğin arasını keser. -
Peyniri keser. -Peyniri
ekmeğin içine koyar. -Tostu
makinenin içine yerleştirir. |
Tost yap |
|
|
6-
Yumurta pişirir. -Ocağı
yakar. -Tavaya
yağ koyar. -Tavaya
tuz koyar. -Yumurtayı
kırar. -Yumurtayı
karıştırır. |
Yumurta
pişir |
|
|
7-Makarna
pişirir. -Ocağı
yakar. -Tencerede
su kaynatır. -Makarnayı haşlar. -Makarnayı
yağlar. |
Makarna
pişir |
|
|
8-Pirinç
pilavı pişirir. -
Ocağı yakar. -
Tencereye yağ koyar. -
Tencereye tuz koyar. -Pirinçleri
tencereye koyar. |
Pirinç
pilavı pişir |
|
|
9-Toz
içecek hazırlar. -Sürahiye
su doldurur. -Toz
içeceği kaba boşaltır. -İçeceği
karıştırır. |
Toz
içecek hazırla |
|
|
10-Ayran
yapar. -Sürahiye
su doldurur. -
Sürahiye yoğurt koyar. -
Sürahiye tuz koyar. -
İçeceği karıştırır. |
Ayran
yap |
|
|
11-Yemek
masasını hazırlar. -Masaya
tabakları koyar. -Masaya
kaşıkları koyar. -Masaya
çatalları koyar. -Masaya
bardakları koyar. -Masaya
peçeteleri koyar. |
Yemek
masasını hazırla |
|
|
12-Çay
demler. -Ocağı
yakar. -Çaydanlığın
altına su doldurur. -
Demliğe
çay koyar. -Çaydanlığı ocağa koyar. -Su kaynayınca demliğe kaynamış suyu döker. -Çayın demlenmesini bekler. - Çay demlenince ocağın altını kapatır. |
Çay demle |
|
|
13-Bulaşık
yıkar. -
Çaydanlıkta su ısıtır. -
Çaydanlıktaki suyu bulaşık kabına boşaltır. -
Suya deterjan döker. -
Süngeri köpürtür. -
Bardakları yıkar. -
Kaşıkları/ çatalları yıkar. -Tabakları
yıkar. -köpüklü
suyu boşaltır. -
Süngeri yıkar. -
Bardakları durular. -
Kaşık/ çatalları durular. -
tabakları durular. - Tezgahı siler. |
Bulaşık yıka |
|
|
14-Hazır
çorba pişirir. -Tencereye
su doldurur. -
Çorba paketini açar. -
Paketi tencereye boşaltır. -
Ocağı yakar. -Tencereyi
ocağa koyar. -
Çorbayı karıştırır. -
Çorba pişince ocağı söndürür. |
Çorba
yap |
|
|
15-Kek
yapar. -Fırını
yakar. -
Kaba yumurta kırar. -Kaba
un koyar. -Kaba
kabartma tozu koyar. -
Kaba şeker koyar. -Kaptaki
malzemeleri karıştırır. -Malzemeleri
kalıba boşaltır. -Kalıbı
fırına koyar. |
Kek yap |
|
|
16-Meyve
sıkacağını kullanır. -Portakalları
ikiye böler. -Meyveleri
sıkıcağa yerleştirir. -Sıkıcağın
altına bardağı koyar. -Sıkıcağın
kolunu kendine doğru çevirir. -
Sıkıcağın kolunu kendine doğru çevirir. |
Meyve sık |
|
|
17-Kartlı
Telefonla telefon eder. -
Ahizeyi kaldırır. -
Kartı cebinden çıkarır. -
Kartı, kart sokma yerine sokar. -Konuşmak
istediği kişinin telefon numarasını çevirir. -Konuşmasını
yapar. -
Ahizeyi yerine koyar. |
Telefon et |
|
|
18-Alışveriş
yapar. -
Sepetlerin olduğu bölümden alış veriş sepetini alır. -
Almak istediği ürünün reyonunu bulur. -
Almak istediği ürünü sepetine koyar. -
Kasaya gider. -
Para öder. -
Parasının üstünü alır. -Fişini
alır. -
İyi günler der. -Alış-veriş
merkezinden çıkar. |
Alış-veriş yap |
|
|
ALICI DİL BECERİLERİ |
||
|
Yapabilme
Düzeyi |
Açıklama |
2 kelimelik yönergeleri yerine getirir. |
|
|
3 – 5 kelimelik yönergeleri yerine getirir. |
|
|
Resimli kısa bir öyküyü sonuna kadar dinler. |
|
|
2 ya da daha fazla davranışta bulunmasını
gereken yönergeleri yerine getirir. |
|
|
İFADE EDİCİ DİL BECERİLERİ |
||
|
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama |
Bağlaç
kullanarak cümle kurar. |
|
|
Olay kartındaki olayları birbirine
bağlı cümlelerle anlatır. |
|
|
Oluş sırasına göre 2 – 3 olayı
anlatır. |
|
|
Basit bir hikâyede kim, ne, ne
zaman, ne oldu sorularına cevap verir. |
|
|
TAKLİT BECERİLERİ
|
|||
|
|
Yapabilme Düzeyi |
Açıklama
|
1.Modele bakarak tek kolunu
kaldırır. |
1. Bana bak. Sende yap. |
|
|
2.Modele bakarak iki kolunu
kaldırır. |
2. Bana bak. Sende yap. |
|
|
3.Modele bakarak alkış
yapar. |
3. Bana bak. Sende yap. |
|
|
UYGULAMACI GÖRÜŞÜ:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder