günlük yaşam becerileri belirleme formu |
Günlük Yaşam Becerilerini Belirleme Formu
Formun Amacı : Bu form, ...................'nın günlük yaşam becerilerindeki gereksinimlerini belirlemeye yönelik olarak hazırlanmıştır.
Uygulama Yönergesi:
l Uygulamacı görüşmeye gitmeden önce görüşülecek kişi ile görüşür ve görüşme için uygun bir gün belirlenir.
l Uygulamacı görüşmeye iki saat önce görü.şülecek kişiyi arar ve bugü görü.şecekleri hatılatır.
l Uygulamacı görüşmeyi gerçekleştireceği kişi ile karşılıklı oturur.
l Uygulamacı görüşmeyi gerçekleştireceği kişi ile ortamda yalnız olmaya dikkat etmelidir.
l Uygulamacı görüşmeye başlamadan önce yapılacak olan görüşmenin amacını söyler.
l Uygulamacı listedeki soruları görüşmeciye sorar ve verdiği cevapları ilgili bölüme kaydeder.
l Görüşmeci evet hayır dışında bir cevap verirse uygulamacı bunu açıklama bölümüne kaydeder.
l Uygulamacı görüşme bittikten sonra görüşmeciye vaktini ayıdığı için teşekkür eder.
| |||
| |||
BİLDİRİM
|
EVET/HAYIR
|
AÇIKLAMA
| |
Saç kurutma makinesi kullanır
| |||
Elektrik süpürgesi kullanır
| |||
Çamaşır makinesi kullanır
| |||
Televizyon kullanır
| |||
Mikser kullanır
| |||
Bulaşık makinesi kullanır
| |||
Gazlı ocak kullanır
| |||
Tost makinesi kullanır
| |||
Kombi kullanır
| |||
Telefon kullanır
| |||
Bilgisayar kullanır
| |||
Mutfak Becerileri
| |||
Yiyecek hazırlar ve saklar
| |||
Bulaşık yıkar
| |||
İçecek hazırlar
| |||
Mutfak tezgahını temizler
| |||
Yemek masasını(sofrasını) hazırlar
| |||
Bulaşık sepetine uygun bulaşık dizer
| |||
Ev Temizliği ve Düzeni
| |||
Toz alır
| |||
Eşyaları yerleştirir
| |||
Yerleri süpürür
| |||
Yerleri siler
| |||
Çamaşır Yıkama ve Giysilerin Bakımı
| |||
Çamaşır yıkar
| |||
Çamaşır kurutur
| |||
Giysilerini katlar
| |||
Giysilerini ütüler
| |||
Giysilerini yerleştirir
| |||
Uyku Zamanı
| |||
Yatağını yapar
| |||
Yatağını toplar
| |||
Yatak odasını temizler
| |||
Yatak odasını düzenler
| |||
Özbakım Becerileri
| |||
Tuvaletini yapar
| |||
Bağımsız olarak yemek yer
| |||
Bağımsız olarak giyinir
| |||
Kişisel temizliğini yapar
| |||
Sağlık Koruma Becerileri
| |||
Ev içerisinde basit sağlık sorunlarını çözer.
| |||
Koruyucu sağlık önlemleri alır.
| |||
İlaç kullanır
| |||
Kişisel sağlık cihazlarını kullanır
| |||
Hastalandığında hastaneye gider
| |||
Hastanede uyulması gereken kuralları bilir
| |||
Tüketici Becerileri
| |||
Basit gelir gider kayıtlarını tutar
| |||
Alışveriş yapar
| |||
Fatura öder
| |||
Banka hizmetlerinden yararlanır ve ATM kullanır
| |||
Parayı tanır ve doğru kullanır
| |||
Ev Dışı Beceriler
| |||
Toplu taşıma kullanır
| |||
Çöp atar
| |||
Lokantada, pastanede uyulması gereken kuralları bilir ve uygun davranır
| |||
Sinemada uyulması gereken kuralları bilir ve sinemaya bağımsız gider
|
Okyar, S., & Çakmak, S. (2019). Yetişkin görme engelli bireylere günlük yaşam becerilerinin kazandırılmasında eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 20(2), 209-236. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.403738
As stated by Stanford Medical, It is indeed the ONLY reason this country's women get to live 10 years longer and weigh an average of 19 kilos lighter than we do.
YanıtlaSil(And actually, it is not about genetics or some secret diet and EVERYTHING to around "how" they eat.)
P.S, I said "HOW", not "WHAT"...
TAP this link to discover if this brief test can help you decipher your real weight loss potential