6 Kasım 2017 Pazartesi

Dünyanın Yenilikçi Sınıflarından Örnekler: Kendi Kendine Öğrenme – İngiltere


Hiç ders yapmadan öğrencilerin bir şeyleri kendi kendilerine öğrenmelerini ister miydiniz?
Kendi Kendine Öğrenme Ortamları’nda (SOLE), küçük gruplara ayrılan çocuklara teşvik amaçlı büyük bir soru veriliyor ve çocuklar bu soruya cevap bulmak için beraber çalışmak amacıyla interneti kullanmak üzere yalnız bırakılıyorlar.
SOLE, dünyaca ünlü eğitimci Sugata Mitra’nın Yeni Delhi’de gerçekleştirdiği, çocukların kendi kendine öğrenme potansiyelini  fark etmemizi sağlayan “Duvardaki Delik” deneyinden geliyor. (“Duvardaki Delik” deneyinin TED videsou için: https://www.ted.com/talks/sugata_mitra_the_child_driven_education/transcript?language=tr) Bu deney, internete erişimi olan bir grup çocuğun neredeyse her şeyi kendi kendilerine öğrenebileceğini anlamamızı sağladı. Bu fikir Hindistan’dan önce İngiltere’ye ardından Amerika’ya ve bütün dünyaya yayıldı. Bugün dünya üzerinde yüzlerce okulda, bu küresel kendi kendine öğrenme deneyimi uygulanıyor.
Bir SOLE’de eğitimci “Büyük Bir Soru” sorarak çocukların merakını ve hayal gücünü ateşler. Basit bir cevabı olmayan Büyük Sorular pek çok farklı disiplini ve konuyu kapsayarak keşif için derin ve anlamlı bir ortam yaratır. Öğrenciler küçük gruplar halinde organize olurlar ve interneti kullanarak bir cevap bulmak için işbirliği içinde birlikte çalışırlar.
Dijital okuryazarlık ve eleştirel düşünme gibi 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek SOLE’nin temel unsurudur. Öğrenciler internette arama yaptıkça geçerli ve faydalı bilgiyi, geçerli ve faydalı olmayan bilgiden ayırt etmeye başlarlar. Öğrenciler konuşarak ve tartışarak topladıkları bilgilerin sentezini yapar ve bulgularını akranlarına sunarlar.

Nasıl uygulayabilirsiniz?

1.Büyük Soru
Soru aşamasında eğitimci, “Büyük Soru”yu açıklar ve sorunun arka planıyla ilgili biraz bilgi ya da soruya dair kısa bir hikaye paylaşır.
Öğrencileri bir cevaba doğru yönlendirmemek ya da öğrenmeleri gereken şeyi herhangi bir şekilde açığa vurmamak önemlidir. Büyük sorular öğrencileri daha fazla soruya götürmelidir ve büyük soruların tek bir doğru cevabı olmaz.
Bir kendi kendine öğrenme ortamı (SOLE) kırılgan olabilir çünkü hemen her şey en baştaki büyük soruya dayanır. Eğer bu soru yeterince büyük değilse ya da öğrenciler soruyu ilginç ya da kendilerine yakın bulmazlarsa, ilk beş dakikada cevabı bulmak için google’ı kullanacak ve sonra da çalışmadan kopacaklardır! Bu belki de yaşanabilecek en büyük sıkıntıdır. Dolayısıyla sorunun nasıl sunulduğu ve sorunun doğası önemlidir. En iyi büyük soruların bazıları çocuların kendilerinden gelebilir.
2. Soruşturma/Araştırma
Bu andan itibaren eğitimci maceranın başlama düdüğünü resmen çalar! Öğrenciler kendi kendilerine gruplara ayrılmalıdır. Öğrenciler bilgisayarların başına geçerek ve cevapları araştırmaya başlayarak büyük soruyu keşfe çıkar. Bazı durumlarda açık ve destekleyici sorular yardımcı olabilir ama daha da önemlisi öğrencileri teşvik eder.
3. Gözden Geçirme
Artık her grubun keşiflerini sunma zamanı gelir. Bu, çalışmanın en önemli unsurlarından biridir çünkü öğrencilere buldukları şeyler ve bunları nasıl keşfettikleri üzerine daha derin bir düşünme fırsatı verir. Gruplara cevaplarını nasıl bulduklarını ve neleri başardıklarını düşündüklerini ve aynı zamanda bir daha ki sefere neleri farklı yapabileceklerini sorun.
Yaş Grubu: Her yaş
Amaçlanan Kazanımlar:
  • Öğrenciler eleştirel düşünme becerileri geliştirir.
  • Öğrenciler dijital teknoloji becerileri geliştirir.
  • Öğrenciler araştırma becerileri geliştirir.
  • Öğrencilerin bağımsızlık duyguları artar.
  • Sosyo-eokonomik eşitlik fırsatı doğar.
İhtiyaç Duyulan Kaynaklar:
İnternete ve bir bilgisayara erişimi olduğu sürece her öğretmen bu çalışmayı yapabilir.

Bu yazı FİDE OKULLARI tarafından desteklenmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder